Home › Forum › Porsche Talk › Ervaringen met Gelijkvormigheidsattest?
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 2 maanden geleden door Pieter-Jan Goeminne.
-
MakerDiscussie
-
29 oktober 2013 om 13:09
Hallo,
Vrijdag ga ik mijn Porsche 993 ophalen in Nederland; vervolgens naar de Douane.
Voor een auto van 1994 is nog steeds een gelijkvormigheidsattest nodig; daarvoor ga ik dus naar d’Ieteren moeten gaan.
De auto is volgens de verkopende firma helemaal origineel. Wel af fabriek op sportonderstel (ligt dus lager dan standaard model) en met 18 inch banden. Kan iemand mij bevestigen dat ik dus weinig problemen heb te verwachten bij het verkrijgen van het attest?
Dank!
Mathijs
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Igordiver” post=148426]Maat van mij heeft pas een Toyota Celica uit Nederland ingeschreven in België. Langs de douane voor de A705 en naar de controle. Met platen van zijn daily driver naar de controle. (gedaan met Z platen) Wagen was goedgekeurd en meteen plaat aangevraagd. Zo simpel is het tegenwoordig dus.[/quote]
Volledigheidshalve moet je er wel aan toevoegen:
– Met je eigen platen gaat alleen als je de wagen als oldtimer en, op eigen naam inschrijft.
– Bij het opsturen van het roos inschrijvingsdocument naar DIV moet Deel I en Deel II van de RDW uit NL met een kopij van
aankoop factuur bijgevoegd zijn dat je van de verkoper uit NL hebt gekregen.Ontbreekt 1 van deze 3 documenten dan krijg je alles mooi retour van DIV.
Maat van mij heeft pas een Toyota Celica uit Nederland ingeschreven in België. Langs de douane voor de A705 en naar de controle. Met platen van zijn daily driver naar de controle. (gedaan met Z platen) Wagen was goedgekeurd en meteen plaat aangevraagd. Zo simpel is het tegenwoordig dus.
Homologatie alleenstaand geval bedoel je?
Gaat niet via alle keuringstations en kost je alles bijeen toch eek een €200. Doorlooptijd iets van een 3 maand. Zal iets vlotter gaan via de invoerder.
Maar soms kan je niet anders… Heb dit ook al moeten doen…inderdaad al veel veranderd.. en wat is er gebeurd met de keuring ter homologatie in een gewoon keuringstation? Daarna levert overheid gelijkvormigheidsgeldend bewijs af ipv Dieteren. Gaat ook en niet zo kostelijk.
Denk trouwens niet dat het nu nog nodig is..
[quote=”patrickvb” post=148388]Toen onze Boxster werd ingeschreven, heeft mijn verzekeringskantoor nochtans het certificaat ingescand voor DIV.
Heb toen zever gehad (lees: vertraging voor de aflevering van de nummerplaat) omdat de scan niet goed leesbaar was.
Vermoedelijk is het COC enkel noodzakelijk indien de wagen wordt ingevoerd.Is een topic van bijna 2 jaar oud. Ondertussen is er al heel veel gewijzigd, lees vereenvoudigd. 😉
Toen onze Boxster werd ingeschreven, heeft mijn verzekeringskantoor nochtans het certificaat ingescand voor DIV.
Heb toen zever gehad (lees: vertraging voor de aflevering van de nummerplaat) omdat de scan niet goed leesbaar was.
Vermoedelijk is het COC enkel noodzakelijk indien de wagen wordt ingevoerd.zie https://porscheforum.be/forum/24-algemeen/88555-perikelen-bij-de-inschrijving-van-een-boxster-986
Voor DIV heb je inderdaad geen C.O.C. nodig.
Ik weet niet vanwaar die geruchten weer komen 🙄Nog nooit geweten dat ze bij den DIV het COC document vragen 😕 😕 😕 , kan natuurlijk recent veranderd zijn hé :salut: :salut: :salut:
In automobielinspectie geen COC meer nodig, dus ideaal voor P uit Duitsland….
MAAR:
Voor DIV zou je wel een COC moeten voorleggen om het ding op nummerplaat te zetten….
Iemand meer ervaring?
In ieder geval neem ik kortbij info en post ik het.
Andere info lees ik graag.Kan je reserveren bij D’Ieteren?
Ja, meestal 2 a 3 weken wachttijd en je kan langs gaan om 9 /12:30 of 16:30.
Wel grappig dat ze voor een porsche 250 vragen en voor een audi 150 :happydance:
Kan je reserveren bij D’Ieteren?
Mijn telefonisch contact was vriendelijk, maar duwde me duidelijk met zachte hand naar de plaatselijke keuring vlakbij thuis.
@Porsche 1988, bij een beroeps gekocht?Ik heb in augustus mijn 964 gekocht in nederland.
Daar heb ik er echter op gehamerd om een coc te verkrijgen ruzie anders No Deal 👿 😈
Dit om de procedure in belgiê niet meer te moeten doorspartelen :bounce: :bounce: :bounce:
Naar d’ieteren gaan en geld afdragen…. :what:Ben je wel zeker dat je de wagen gekocht hebt :coolness:
Ik denk dat hij nog steeds te koop staat op hun site :happy:
Schoon beestje moet ik zeggen! :respekt:
Veel geluk ermee maatje :salut:
[quote=”DST” post=147219]Indien de wagen origineel is, zal Dieteren redelijk makkellijk gelijkvormigheidsattest afgeven
Wel tijdig een afspraak maken zodat je nog voor 31/12/2013 hem kan inschrijvenLet wel: De 18″ waren in 1994 niet beschikbaar op een 993, maximale maat af fabriek was toen 17″
Indien de 18″ originele Porsche velgen zijn, welke beschikbaar waren op de latere 993jes zal men waarschijnlijk geen problemen maken.
Indien het een ander merk is, best even checken bij het vastleggeen afspraak, eventueel tijdelijk een setje originele velgen er onderleggen
Succes.[/quote]Sorry buiten het Topic.
Verandering BIV? IK ben aan het kijken voor 996, dus het wordt DRINGEND ??
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.