Ervaringen met Gelijkvormigheidsattest?

Home Forum Porsche Talk Ervaringen met Gelijkvormigheidsattest?

• Maker
    Discussie

• Mathijs Peters
    Deelnemer

Hallo,

Vrijdag ga ik mijn Porsche 993 ophalen in Nederland; vervolgens naar de Douane.

Voor een auto van 1994 is nog steeds een gelijkvormigheidsattest nodig; daarvoor ga ik dus naar d’Ieteren moeten gaan.

De auto is volgens de verkopende firma helemaal origineel. Wel af fabriek op sportonderstel (ligt dus lager dan standaard model) en met 18 inch banden. Kan iemand mij bevestigen dat ik dus weinig problemen heb te verwachten bij het verkrijgen van het attest?

Dank!

Mathijs

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
      • Inderdaad 😉

Mooie 993!

Komt ie van bij Wolbert? Zij nemen hun foto’s telkens op dezelfde locatie 😉

Beste allemaal, dank voor de reacties. Ik weet nu het volgende (na lazing van jullie antwoorden en telefonisch ingewonnen inlichtingen, o.a. bij Porsche Rescue in Kontich):

1. Ik heb een Gelijkvormigheidsattest nodig voor de keuring
            2. Dit kan het best geleverd worden door d’Ieteren
            3. Het feit dat ik originele Porsche-velgen heb, zij het uit een ander modeljaar – zal naar alle verwachting geen belemmering vormen.

Ik ga de wagen in elk geval op vrijdag ophalen en kijk er zeer naar uit!!!!
            993profiel.jpg

Voor een wagen van voor 1997 veranderd er niks nog steeds een pvg nummer vereist!

Dieteren zal je wel papieren geven maar er moeten originele wielen onder.

Dus als ik het goed begrijp is de procedure om een buitenlandse wagen in te schrijven dezelfde als bij een Belgische wagen?

Sinds 1 oktober is een COC dus niet meer nodig.
                  Je moet zelfs geen keuring meer laten doen als de APK minder dan twee maand oud is.

http://trends.knack.be/economie/belga-economie/buitenlandse-autokeuring-voortaan-aanvaard-in-belgie/article-4000411130317.htm

Werd hoog tijd want dat gelijkvormigheidsattest was weer iets typische Belgisch…

Spaar je €250 uit bij Dieteren

Sukses, ben zelf ook bezig met een van de laatste 924S, in Duitsland geleverd en in Nederland ingeschreven in januari 1988.
                    https://porscheforum.be/forum/74-stel-jezelf-even-voor-/121789-924s

Indien de wagen origineel is, zal Dieteren redelijk makkellijk gelijkvormigheidsattest afgeven
                      Wel tijdig een afspraak maken zodat je nog voor 31/12/2013 hem kan inschrijven

Let wel: De 18″ waren in 1994 niet beschikbaar op een 993, maximale maat af fabriek was toen 17″
                      Indien de 18″ originele Porsche velgen zijn, welke beschikbaar waren op de latere 993jes zal men waarschijnlijk geen problemen maken.
                      Indien het een ander merk is, best even checken bij het vastleggeen afspraak, eventueel tijdelijk een setje originele velgen er onderleggen
                      Succes.

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.