Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › Ervaringen met K&N luchtfilter voor Porsche 997
- Dit onderwerp bevat 45 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 4 maanden geleden door stefan.
-
MakerDiscussie
-
9 oktober 2013 om 23:09
Hallo,
Ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met een K&N luchtfilter (K&N 57-7000) Past zowel op 996 als 997 mk1.
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=57-7000
Deze kost rond de 500€ en klinkt super als je onderstaand filmpje mag geloven. (wel een 996)
-
MakerDiscussie
-
[quote=”bladerunner” post=241489]Omdat ze deze maand hun sponsorbijdrage nog niet gestort hebben. :think:[/quote]
een man met klasse…bak Duvel naast een 3.2…dit forum is echt bezaaid met mensen die kwaliteit hoog in het vaandel dragen :drink:
Nu, dat ik voor die bewuste brouwerij werk zal er ook wel iets mee te maken hebben :lekker:
deze heeft het extra hitteschild waarover eerder geschreven …
Heb de K&n kit gestoken :first:
pakt beter op in lagen toeren natuurlijk ook in de hogen :happy: :coolness: en idd het geluid is miauwkes :drink: koste wel wat €€€ maar is het zeker de goede investering :happydance:
bij mij zit er een klep tussen waarbij ik de uitlaat dicht en open kan zetten :popcorn: dus het verschil is zeker hoorbaar :happydance:
deze dus :first:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=MGGIusio_KU[/video]Wij verkopen en plaatsen ze ook :engeltje:
Afgelopen weekend was er toch iemand die mij vertelde dat het plaatsen van een k+n filter toch iets meer vermogen leek te geven en vooral een beter geluid….
Dit na een Carnewal modificatie…..beweerde zelfs dat die filter meer deed aan het geluid dan de modificatie….(in verhouding wellicht)
Dus tja, it it makes you happy just do it….:)Kan mischien toeval zijn, maar na het plaatsen van een K&N op mene 996 ging de LMM kapot…
of je moet bij een 928 de lucht er hard genoeg in blazen
Indertijd teste gelezen en K&N filters geven soms zelfs slechtere performantie dan de stadaard. Scheelt allemaal zeer weinig, zou me sterk verbzen moest je het voelen. Zit vornamelijk in het kopeke… zeker als het dan iets rumer klinkt.
Let ook op de nadelen, op een 928 bv is een K&N een BIG NONO!
Luchtfilter zit daar boven de LMM. De LMM is er eentje met hittedraad. K&N filters worden gereinigd met een soort olie.
Door de hitte kan hier dan residu van op de hittedraad komen en die vervuilen…Ik ga hem zelf steken op mijn 996 de filter wordt namelijk wel afgeschermd door een metal plaatje. Ik vind het ook gewoon mooi om onder de motorkap te hebben zitten. En het design lijkt mij ook gewoon minder restrictief dan de originele airbox. al is het voor enkele Pk’s en een mooiere sound het blijft maar 400 euro en het is eens leuk om aan je wagen te kunnen sleutelen haha 🙂
neen, door ne propere K&N gaat meer lucht naar binnen, maar door deze zonder afscherming in het motorcompartiment te plaatsen zuigt die warme lucht aan.
[quote=”deepee” post=241479]je zal de aanvoer van de lucht moeten afschermen van het warme motorblok, zo niet zuigt de K&N filter meer hete lucht naar binnen.
en weet dat hoe kouder de lucht, hoe minder volume, hoe beter de compressie, …
bovendien moet zo’n harmonica filter aan veel kleinere onderhoudsintervallen voldoen om te voorkomen dat vuil wordt aangezogen of zelfs minder lucht doorlaat omdat het filter dicht zit. naar een papieren OEM filter heb je tussen de onderhoudsbeurten geen omkijken.samengevat: voor op circuit ja,maar …. en voor ritjes op de openbare weg het geld beter spenderen aan een tankbeurt en :driver:[/quote]
Ama wacht, ik was dus fout met mijn redenering ? K&N laat niet MEER lucht door maar MINDER ?
How the f*ck kan je dan meer pk leveren ? En inderdaad, zelfs nog niet aan gedacht met mijn simpele redenaties, hete lucht met de K&N. Netto zal je er da in de praktijk eerder op achteruit gaan dan vooruit dan ?![quote=”wing67″ post=241473] zie dat men neerpent dat de wagen sneller op de gasrespons reageert met zo een filter, en wat pittiger is…[/quote]
Google eens op “placebo-effect”…
Iphone users zijn er ook sterk in:Omdat ze deze maand hun sponsorbijdrage nog niet gestort hebben. :think:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.