Ervaringen met K&N luchtfilter voor Porsche 997

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Ervaringen met K&N luchtfilter voor Porsche 997

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)
    • waarom staat het Duvel logo in spiegelschrift op je deur Bladerunner? :first:

[quote=”Mushroom” post=241437]Je kan beter wat stickers op je auto plakken 8)
        Per sticker +/- 5 PK erbij!
        Ik heb het nu gedaan en het verschil is adembenemend! :mrgreen: :happy:[/quote]

Hier ook 20 extra pK’s, misschien nog enkele erbij tot ik aan de 300 pk zit :mrgreen: :mrgreen:

20160914_130321-kopie.jpg

ok, duidelijk, voor dat geld gaan we dan :driver: :driver: :driver: :up:

je zal de aanvoer van de lucht moeten afschermen van het warme motorblok, zo niet zuigt de K&N filter meer hete lucht naar binnen.
            en weet dat hoe kouder de lucht, hoe minder volume, hoe beter de compressie, …
            bovendien moet zo’n harmonica filter aan veel kleinere onderhoudsintervallen voldoen om te voorkomen dat vuil wordt aangezogen of zelfs minder lucht doorlaat omdat het filter dicht zit. naar een papieren OEM filter heb je tussen de onderhoudsbeurten geen omkijken.

samengevat: voor op circuit ja,maar …. en voor ritjes op de openbare weg het geld beter spenderen aan een tankbeurt en :driver:

hallo Bccars, je kent er toch wel meer van dan ik, (zoals ik zeg ik ken er de ballen van)
              want ik lees hier en daar op forums en zie dat men neerpent dat de wagen sneller op de gasrespons reageert met zo een filter, en wat pittiger is… :engeltje: , de één durft zoals hierboven reeds citeer te zeggen dat ze meer Pk’s hebben, en de ander fluit dit verhaal héél terug, en zegt dat het een lulverhaal is…., dus als je het opzoekt op het net worden we er niet veel wijzer van zeg ik dan….. :wtf:

Daarom dacht ik , ik vraag het eens aan de forumleden hier hé, en zo hebben we ondertussen wat stof om over “een onderwerp” te lullen héé… :drink:

Hooo Wing. Ik ben GEEN KENNER he ! Heb twee linkerpoten en ken technisch niks van een auto. Maar ik probeer altijd mijn “gezond boerenverstand” in te schakelen. Maar in dit geval ben ik er 99% zeker van dat de echte techneuten kenners hier op het forum wel gaan bevestigen wat mijn gezond verstand me influistert.

Dat wil ook niet zeggen dat er iets mis is met een K&N luchtfilter, wil ook niet zeggen dat je dat niet mag kopen. Het lijkt me alleen weggesmeten geld als je dat koopt met het idee van 30 pk extra te krijgen.
                Verder logisch nadenkend. Wat is een K&N filter, gewoon een minder restrictieve filter, da’s geen high tech he. Dus je gaat potentieel meer stof en verontreiniging in je intake lucht krijgen. Niet direct iets om naar uit te kijken denk ik ?
                Wat je wellicht ook wel gaat krijgen veronderstel ik is een ander geluid, omdat er toch wel meer lucht door de filter komt. En ja, als je P computertje dan ook nog wat doet om het ingespoten mengsel hierop aan te passen, wie weet 1 of 2 pk’tjes meer ?

Afin, de echte techneuten zullen me wel terugfluiten als ik er ver naast zit !

hallo bbcars, ik ken er de ballen van….., nog minder dat ik ooit gehoord heb van een “X51” powerkit, en daarom dat ik ook deze vraag stel op dit forum….., aan de “kenners” die hier verstand van hebben.. :up: (want dat heb ik niet) :engeltje:
                  Fijn dat je mij hierin feedback geeft, denk toch dat ik dan mijn handen van af ga houden :engeltje: , nogmaals THANKS voor de info mannen :applaus:

Nu moet je gewoon eens even logisch denken en kansberekenen.
                    Kijk eens hoeveel geld Porsche vraagt voor de X51 powerkit voor een gelijkaardige performance stijging, en vooral ook welk materiaal in die powerkit zit om tot die vermogensstijging te komen.
                    Het groot is de kans dat K&N hetzelfde kan bewerkstelligen met een simpel luchtfiltertje ?
                    Je mag kiezen tussen 0% en 0% 😉

Allee…………, de Jan met zijn “DT” fouten (die ikzelf ook wel maak 😳 ) is niet alleen met zijn verhaal van vermogenwinst… :engeltje: , zie de eerste posting op dit forum.

“” If you dont know how good they are…they are good! K&N claims 23rwhp and we have independently tested it and got 18rwhp. Vivid Racing has sold over 300 of these units and have had very happy customers. “”

http://www.6speedonline.com/forums/997-vendor-classifieds/143365-k-n-cold-air-intake-kits-your-997-carrera.html

Dus hier spreekt men toch van een +18 Pk (ipv 23Pk) voor een eenvoudig luchtfiltertje, moet toch ergens iets van aan zijn niet ? daarom dat ik deze vraag hier stelde aan de personen die dit misschien al uitgetest hadden in het verleden…. :engeltje:

5% van 27 pk is afgerond 1 pk. Als het niet te warm of te koud is…

Ik hoor wel eens dat er voor circa 95% onzin wordt verteld in de auto wereld. Het is aan ons om te bepalen welke 5% waar is … :mrgreen: :mrgreen:

[quote=”wing67″ post=241436]hieronder citeer ik het bericht dat ik via mail mocht ontvangen:

[i]””Volgens K&n een winst van 27pk gegarandeerd heb zelf ondervonden dat de
                            wagen sneller reageerd op het gas en soepeler rijd en vooral het
                            aanzuiggeluid is veel sportiever

Grtz jan “”[/i][/quote]

Nooit geloven wat iemand schrijfd als hij twee dt-fouten in één zin plaatsd. :popcorn:
                            En de z van Grtz?

En een ducktail + RS bumper :coolness:

Nu nog een kleurke erop en :first: :up:

Je kan beter wat stickers op je auto plakken 8)
                                Per sticker +/- 5 PK erbij!

20160301_113456.jpg

Ik heb het nu gedaan en het verschil is adembenemend! :mrgreen: :happy:

[quote=”luc993cabrio” post=241433]Met enkel luchtfilter vervangen 27 Pk winst :wtf: :wtf: :wtf:[/quote]

Tja….. 🙄 , ik vertel hier maar wat ze mij vertellen…. :driver: , ik vond het ook een mooi verhaal daarom dat ik het hier eens neerpen, en jullie reacties hierop afwacht… :salut: Ik ken er de ballen van, maar wist dat ik hier wel reactie op ging krijgen van jullie die er uiteindelijk meer van afweten dan ik… :mrgreen: :mrgreen:

hieronder citeer ik het bericht dat ik via mail mocht ontvangen:

[i]””Volgens K&n een winst van 27pk gegarandeerd heb zelf ondervonden dat de
                                  wagen sneller reageerd op het gas en soepeler rijd en vooral het
                                  aanzuiggeluid is veel sportiever

Grtz jan “”[/i]

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.