Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › Ervaringen met K&N luchtfilter voor Porsche 997
- Dit onderwerp bevat 45 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 1 maand geleden door stefan.
-
MakerDiscussie
-
9 oktober 2013 om 23:09
Hallo,
Ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met een K&N luchtfilter (K&N 57-7000) Past zowel op 996 als 997 mk1.
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=57-7000
Deze kost rond de 500€ en klinkt super als je onderstaand filmpje mag geloven. (wel een 996)
-
MakerDiscussie
-
Misschien in vergelijking met een oude verstopte luchtfilter… Op een Renault of zo…
Met enkel luchtfilter vervangen 27 Pk winst :wtf: :wtf: :wtf:
…..en hoe zit het nu echt met het vermogen 😕 😕 volgens K&N zou het een vermogenwinst opleveren van 27Pk als je deze luchtfilter steekt , is hier iets van aan ? 🙄
Voel je een merkbaar verschil ? :popcorn: :popcorn:vorige week van een onafhankelijke dealer gehoord dat bmc airfilters nog net iets beter zijn dan KN. Zou nog iets meer lucht doorlaten en langere levensduur hebben dan KN. :up:
[quote=”speedy996″ post=146196][quote=”tc65″ post=146192][quote=”speedy996″ post=146119]Dit extra geluid krijg je pas te horen boven de 3500 toeren.
Om mooi geluid te hebben (dus ook in laag toerental) kan je best een bypass doen.[/quote]
Een bypass? Is dat met dat stukje rubber buis en een dopsel voor op de originele luchtfilter?
Lijkt mij toch maar iets raars, of ben ik fout? Kan je zoiets niet gewoon bij Brico halen :lol:[/quote]Wat U hier beschrijft is met alle respect, niets waard (enkel boven 3500-4000 toeren hoor je iets), heb het zelf geinstalleerd (verwijdering vd demper in luchtfilter + sportfilter)
Nee, ik bedoel met bypass, een overbrugging van in en uit op uw knalpot vd uitlaat.
Zoals hier : https://porscheforum.be/forum/14-996/120469-sportuitlaat–doe-het-zelf :engeltje:[/quote]
Dat ziet er inderdaad al veel beter uit 😀 . Dacht al dat dat stukje rubber niets ging uithalen.
Zo’n aanpassing van de uitlaat zie ik wel zitten. Denk dat ik eens bij Carnewal moet langsgaan. Kost blijkbaar ook maar 500 euro voor die aanpassing!Bedankt voor de tip 😉
[quote=”tc65″ post=146192][quote=”speedy996″ post=146119]Dit extra geluid krijg je pas te horen boven de 3500 toeren.
Om mooi geluid te hebben (dus ook in laag toerental) kan je best een bypass doen.[/quote]
Een bypass? Is dat met dat stukje rubber buis en een dopsel voor op de originele luchtfilter?
Lijkt mij toch maar iets raars, of ben ik fout? Kan je zoiets niet gewoon bij Brico halen :lol:[/quote]Wat U hier beschrijft is met alle respect, niets waard (enkel boven 3500-4000 toeren hoor je iets), heb het zelf geinstalleerd (verwijdering vd demper in luchtfilter + sportfilter)
Nee, ik bedoel met bypass, een overbrugging van in en uit op uw knalpot vd uitlaat.
Zoals hier : https://porscheforum.be/forum/14-996/120469-sportuitlaat–doe-het-zelf :engeltje:
[quote=”speedy996″ post=146119]Dit extra geluid krijg je pas te horen boven de 3500 toeren.
Lijkt mij toch maar iets raars, of ben ik fout? Kan je zoiets niet gewoon bij Brico halen 😆Dit extra geluid krijg je pas te horen boven de 3500 toeren.
Om mooi geluid te hebben (dus ook in laag toerental) kan je best een bypass doen.
In de 993 een KN filter en sportuitlaat laten plaatsen bij Van Beurden,geweldige sound;Idem inder Boxster ook geweldige sound maar niet zoals in de 993;
Heb er ook 2 laten plaatsen. Lijkt wat beter te ‘trekken’ in de lagere toeren. Maar verwacht er geen wonderen van.
[quote=”tc65″ post=145320][quote=”de zwarte pijl” post=145291]ik heb er éne zitten op de 997S, daardoor trekt hij wat beter op en dat geluid zal ietske meer zijn, maar toch niet veel ,dat geluid in het filmke zal toch het grootste deel van zijn uitlaten en sportcats komen, die er bij mij ook opzitten[/quote]
Bedankt voor de reactie. Waar laten plaatsen? Ik ben van Blankenberge. Het gaat mij niet echt om het optrekken. In 5sec naar 100km/u is voorlopig voldoende :driver:
Ik mis gewoon dat rauw geluid dat je hebt bij bv de 993 wanneer je eens sportiever rijdt en het schijnt dat ook het gaspedaal iets gevoeliger wordt met zo’n luchtfilter?[/quote]
Heb deze K%N filter laten steken bij powerplus engineering toen hij daar was voor de herprogrammatie stuurdoos
Schijnt fenomenaal te zijn maar soms erover. Bij Van Beurden heeft er al iemand deze laten plaatsen.
Ik heb zelf een BMC inleg in mijn 996 laten plaatsen en in combinatie met de originele sportuitlaat ben ik hier zeer tevreden over.
Ook over de prijs, 130 € ipv 500 € ![quote=”de zwarte pijl” post=145291]ik heb er éne zitten op de 997S, daardoor trekt hij wat beter op en dat geluid zal ietske meer zijn, maar toch niet veel ,dat geluid in het filmke zal toch het grootste deel van zijn uitlaten en sportcats komen, die er bij mij ook opzitten[/quote]
Bedankt voor de reactie. Waar laten plaatsen? Ik ben van Blankenberge. Het gaat mij niet echt om het optrekken. In 5sec naar 100km/u is voorlopig voldoende :driver:
Ik mis gewoon dat rauw geluid dat je hebt bij bv de 993 wanneer je eens sportiever rijdt en het schijnt dat ook het gaspedaal iets gevoeliger wordt met zo’n luchtfilter?
[quote=”de zwarte pijl” post=145291]ik heb er éne zitten op de 997S, daardoor trekt hij wat beter op en dat geluid zal ietske meer zijn, maar toch niet veel ,dat geluid in het filmke zal toch het grootste deel van zijn uitlaten en sportcats komen, die er bij mij ook opzitten[/quote]
En niet vergeten regelmatig de luchtfilter te kuisen, anders heeft het nog minder nut…
ik heb er éne zitten op de 997S, daardoor trekt hij wat beter op en dat geluid zal ietske meer zijn, maar toch niet veel ,dat geluid in het filmke zal toch het grootste deel van zijn uitlaten en sportcats komen, die er bij mij ook opzitten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.