Ervaringen met officiële Porsche centra

Home Forum Zeverhoekje Ervaringen met officiële Porsche centra

• Maker
    Discussie

• S2

Gezien de feesten eraan komen ben ik mezelf wat aan het verwennen met cadeautjes voor de Boxster.

Begin deze week een leuk setje achterlichten van een 2004 986 gescoord (rood-wit origineel 986, dus geen LED 😉 )

En nu passeerde ik gisteren toevallig langs een PC in West-Vlaanderen (om geen namen te noemen 😉 ). Aangezien ik nog wat tijd over had, dacht ik even binnen te springen om even de nieuwe Boxster te “bekwijlen” en naar de okkazies te kijken. (En eventueel een nieuw mattensetje voor de Boxster te kopen).
      En opnieuw gebeurt het, een verkoper stapt op me toe en vraagt me of ik iets “zoek”. Als ik vervolgens vertel dat ik voorlopig best nog wel tevreden ben met mijn 986 en terloops vraag of ze mattensets op stock hebben voor een 986, wordt ik onmiddellijk de showroom uitgeloodst naar de “parts” afdeling en zo snel mogelijk weer buiten gezet.

Zijn er echt geen commerciele verkopers meer????

A. Ik heb een Porsche dus mits wat interesse en vriendelijkheid ben ik misschien een nieuwe klant (al is het maar voor onderhoud)
      B. Al had ik geen Porsche, dan zou je me misschien zo zot kunnen krijgen om een mooie okkazie 997 te kopen, door me er op zijn minst eens te laten in plaats nemen en me te behandelen als een potentiële koper.

Ik vraag mij af of dit overal er zo aan toe gaat (bij Carrera Motors word ik in elk geval zo niet behandeld en ik heb er al spijt van dat ik de mattenset bij het andere Porsche centrum gekocht heb, want eigenlijk verdienen ze het niet om een eurocent aan mij te verdienen).

Wat kost het een verkoper om een tas koffie aan te bieden en een praatje te doen met een Porsche enthousiast? Zeker als er verder geen kat in de showroom is.

PS: Ik ging begin dit jaar een kijken bij LandRover/Jaguar (Asse) in de showroom omdat ik daar passeerde en het een heel knappe showroom is, en 3 weken later was er een bon getekend voor een Freelander 2 HSE. Dus een tas koffie en enkele minuten tijd, maken wel degelijk een wereld van verschil.

Dit is trouwens ook 1 van de redenen waarom ik even uit de Porsche wereld verdwenen ben naar Lotus (ook veel gemoedelijker).

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
      • Hier ook erg goede ervaring met Carrera Motors! Of ik er nu met de BMW aankom, of via mail info vraag… altijd snel en vriendelijk geholpen!

Zal waarschijnlijk zijn wie dat ge heb ,er lopen overal lullen rond 🙄

Een tijdje terug even snel binnengesprongen bij OPC Verellen in Geel, gewoon om info te vragen of spoorverbreders officieel van Porsche toegelaten zijn voor mijn oude Targa.
            Supervriendelijk onthaal, die gast heeft een half uur met mijn vraag bezig geweest, zelfs de mannen van het magazijn erbij gehaald om het op te zoeken. Resultaat, er mogen geen spoorverbreders op.
            De verkoper was zo enthousiast over mijn oudje dat hij mee naar buiten is geweest om de P te bewonderen. Ondertussen was er een klant in de showroom binnengekomen, blijkbaar een dikke klant want de verkoper sprak hem aan en zei dat hij eerst nog even met mij bezig was en dat hij daarna onmiddelijk verder geholpen zou worden.
            Kostprijs van dit alles; niets meneer, graag gedaan, ook wij zijn gepasioneerd door zulke mooie oude Porsches. :first: :first:

sja PCA… die wouden mij alleen een proefrit laten maken met een cayman als ik eerst langs kwam voor een offerte te laten maken :happy:

Bij pca de eerste keer geen goede ervaring (enkele jaren terug), onlangs terug langsgeweest om de nwe boxster te ontdekken en mooi ontvangen, testrit mogen maken en opvolging gekregen door de verkoper (benny)

Ikzelf sta ook id autoverkoop en grootste fout is iemand proberen te plaatsen op zicht…. Door een goede en vriendelijke ontvangst en een babbeltje met een paar vragen (luisteren naar iemand is the key) weet men zoveel meer! Al klanten gewonnen die gewoon een lampke kwamen vervangen….
                En dan … Na de verkoop begint de klantrelatie pas en voor de meeste stopt het dan? Neenee, als iemand tevreden is van service en weet dat ie welkom is ook is er geen koop of onderhoud intentie opdat moment kan ie nog altijd positieve reclame maken etc etc…. Ook bij mankementen komen klanten naar mijn bureau en ga ik mee “bemiddelen” zodanig men nog altijd een goed gevoel heeft ook al is er iets fout gelopen met de wagen…

En over Porsche Geeraerd Knokke :censored:

Omda’k tegenwoordig in een afdeling te Zeebrugge werk,
                  leek het wel handig om daar onderdeeltjes te gaan halen ipv te Antwerpen.

Stuur dus vriendelijk hetzelfde mailtje naar ‘t magazijn dan da’k meestal
                  in Antwerpen doe met stukjes voor een 944, krijg ik pas na 2 weken
                  antwoord dat ze me niet kunnen verderhelpen.

Heb dan maar vriendelijk een mailtje gestuurd da’k hun bedankte voor de ‘snelle’
                  reply en da’k ondertussen al m’n stukken binnen had via PCA.

We zijn daar bij de VW afdeling met de leasebakken
                  van ‘t werk ook al serieus mismeesterd geweest, maar da’s dan meer onkunde van
                  de mecaniekers…

Met Porsche Center Antwerpen heb ik tot nu toe altijd hele goede ervaringen,
                    mailtje naar de Stanny met m’n onderdeelnummertjes en binnen de week is meestal
                    alles binnen.

Doe mij eraan denken da’k terug een bestelling moet plaatsen 😀

Bewijst toch maar weer dat veel mensen oordelen op eerste indrukken.

Sommige denken dat ze hoger kunnen kakken als een ander …
                      In mijn beroep kom ik veel in kontakt met mensen met macht … Ik merk dat deze mensen menselijker zijn dan dat je eerste indruk zou kunnen zijn

Maar ik merk ook dat mensen die het visitekaartje zijn van hun baas , soms denken dat ze de ceo zijn en dat het hun bedrijf is.

Ik denk altijd : als mijne bakker geen goed brood heeft , dan ga ik ook op een ander.
                      De mond aan mond reclame doet de rest

mvg guy

Guy ,mooie anekdote ! :happy:

Dit doet me denken aan enkele jaren geleden.
                          Ik was bezig met mijne P 924 te restaureren.

Op een gegeven moment moest ik onderdelen hebben dus ik in mijn werkkledij naar PC drogenbos.
                          Ik was er nog nooit geweest dus ging ik langs de showroom (en ik was nog maar 1m binnen )werd ik direct aangesproken … Vous cherchez quelques chose ? Ik in mijn beste vlaams ja onderdelen voor mijn 924 … Opnieuw in het Frans … Dat hebben we hier niet …met een wijzende vinger naar de voordeur.

Ik terug weg… en toen ik dit uitlegde aan ne kameraad, had deze een pracht idee.
                          Hij is acteur en wilde wel even ‘spelen’ met de verkoper.

Dus hij terplaatse in zijn beste kostuum en in de showroom wordt hij vriendelijk aangesproken door een verkoper
                          Direct zegt mijn kameraad : leg mij eens uit hoe het komt dat ik een van mijn werkmannen naar hier stuur voor onderdelen en dat deze niet geholpen wordt .
                          Dit maakt dat mijne werkman 2 uur niet op zijn werkplaats was en dat ik me eelf moet verplaatsen om die onderdelen op te halen….

In afwachting van de onderdelen kreeg mijne kameraad , koffie en een rondleiding in de showroom.

Ik had mijn onderdelen en we hebben nog lang nadien goed gelachen.

Mvg guy

Sterke verhalen moet ik toegeven en ja het gaat er her en der ook zo aan toe maar niet overal. Ik stel mij steeds de vraag of de verkoper wel goede begeleiding krijgt, gestimuleerd word, gemotiveerd word door zijn meerderen binnen het bedrijf. Het schoentje wringt niet altijd bij de verkoper, echter ben ik wel akkoord dat hij de verkoper zijn klanten steeds met de glimlach moet te woord staan en helpen daar waar mogelijk, ook al is het maar een bezoekje uit interesse. Als ik binnen mijn team zo verkopers heb lopen gaan we toch eens even evalueren onder vier ogen, kijken wat er fout loopt en vooral luisteren naar een antwoord op de vraag hoe hij het verder zelf zal aanpakken om tenslotte zichzelf te verbeteren, en om het contact met de klant te versterken. Als ik daar in slaag ben ik een tevreden man, mensen doen tenslotte alleen zaken met mensen en zo ben ik zelf ook.

Persoonlijk heb ik weinig contact met OPC’s, maar van de onafhankelijke man op de hoek van de straat (zonder namen te noemen) ben ik wel tevreden.

Beermetwielen ,
                              We zijn en blijven mensen ,met ons eigen karakter .De ene dag gaat het me ook beter af dan de andere dag ,maar toch blijf ik weten en beseffen dat ik met mensen bezig ben .
                              De mensen die voor me staan hebben geen boodschap aan welke dag (goed of slecht ) ik heb .
                              Ze verwachten service .
                              Er bestaan ook mensen die absoluut niet geschikt zijn om in de verkoop te staan ,ze hebben het niet 😥 ,zelf niet op een heel goede dag . 😥 😥

Eigenlijk is het wel bizar :
                                ik heb zelf ervaring met 3 OPC’s en met wisselende tevredenheid betreffende vriendelijkheid, service, onthaal, etc.
                                Naar mijn mening hangt er veel van af hoe de verkoper/gerant/manager/… ‘s morgens is opgestaan, ‘of’ al wat ‘charlatans’ heeft moeten aanhoren. Ik zit zelf ook in de verkoop en bij sommige klanten denk je dan : ‘jaja dat zal wel, jij hebt écht wel warme ijscreme uitgevonden’ om dan toch achteraf je fout te moeten toegeven.
                                Ik wil enkel maar zeggen : verkopers zijn ook maar mensen. MENSEN MAKEN NU EENMAAL FATALE FOUTEN. Kijk maar naar het gedoe met de losgekomen treinwagons. 😈
                                ciao,
                                Luc

+zoveel Luc en cedric en co .
                                  Den dienen ,een vb van den dienen .Ik was er klant met mijn 996 en de 964 .Was van plan om een Kjn te kopen .Ik krijg de sleutels van een Kjn diesel na het ondertekenen van een contract om een proefrit te maken ! Een 30-tal kilometers verder op de autosnelweg krijg ik een platte band .
                                  Ik bel hen op en ze komen af met een reserve-wiel .Tof !!!! ,tot ik toe kom bij den dienen .Van hem hoef ik de kapotte band en de depannage niet te betalen als ik onmiddellijk een bestelbon onderteken . 😳 😥 😥
                                  Kopen ging ik doen ( en heb ik gedaan ) maar niet bij den dienen .
                                  De factuur en aangetekende brieven heb ik van den dienen gekregen en met veel liefde moeten betalen 😥

Ik heb zeer goede ervaringen met Carrera Motors en ik rijd ook “maar” met een Boxster 986. Ze zijn daar altijd vriendelijk, behulpzaam enz. Ook als je komt om een kleinigheid te kopen van Porsche Drivers Selection (kledij of andere…). In de toonzaal eens “kwijlend” rondkijken, kan ook altijd !

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.