Ervaringen met officiële Porsche centra

Home Forum Zeverhoekje Ervaringen met officiële Porsche centra

  • Maker
    Discussie

  • S2
    Deelnemer

      Gezien de feesten eraan komen ben ik mezelf wat aan het verwennen met cadeautjes voor de Boxster.

      Begin deze week een leuk setje achterlichten van een 2004 986 gescoord (rood-wit origineel 986, dus geen LED 😉 )

      En nu passeerde ik gisteren toevallig langs een PC in West-Vlaanderen (om geen namen te noemen 😉 ). Aangezien ik nog wat tijd over had, dacht ik even binnen te springen om even de nieuwe Boxster te “bekwijlen” en naar de okkazies te kijken. (En eventueel een nieuw mattensetje voor de Boxster te kopen).
      En opnieuw gebeurt het, een verkoper stapt op me toe en vraagt me of ik iets “zoek”. Als ik vervolgens vertel dat ik voorlopig best nog wel tevreden ben met mijn 986 en terloops vraag of ze mattensets op stock hebben voor een 986, wordt ik onmiddellijk de showroom uitgeloodst naar de “parts” afdeling en zo snel mogelijk weer buiten gezet.

      Zijn er echt geen commerciele verkopers meer????

      A. Ik heb een Porsche dus mits wat interesse en vriendelijkheid ben ik misschien een nieuwe klant (al is het maar voor onderhoud)
      B. Al had ik geen Porsche, dan zou je me misschien zo zot kunnen krijgen om een mooie okkazie 997 te kopen, door me er op zijn minst eens te laten in plaats nemen en me te behandelen als een potentiële koper.

      Ik vraag mij af of dit overal er zo aan toe gaat (bij Carrera Motors word ik in elk geval zo niet behandeld en ik heb er al spijt van dat ik de mattenset bij het andere Porsche centrum gekocht heb, want eigenlijk verdienen ze het niet om een eurocent aan mij te verdienen).

      Wat kost het een verkoper om een tas koffie aan te bieden en een praatje te doen met een Porsche enthousiast? Zeker als er verder geen kat in de showroom is.

      PS: Ik ging begin dit jaar een kijken bij LandRover/Jaguar (Asse) in de showroom omdat ik daar passeerde en het een heel knappe showroom is, en 3 weken later was er een bon getekend voor een Freelander 2 HSE. Dus een tas koffie en enkele minuten tijd, maken wel degelijk een wereld van verschil.

      Dit is trouwens ook 1 van de redenen waarom ik even uit de Porsche wereld verdwenen ben naar Lotus (ook veel gemoedelijker).

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
      • Den diene in West-Vlaanderen is nu ook nie precies mijne beste vriend, jaren geweest met Cayenne maar de verkoper/manager kon met moeite goedendag zeggen :geek: :geek: :geek:
        Aan de kust (Knokke) daarentegen zeer vriendelijk :first: :first: :first:

            Ook een positieve ervaring hier met carrera motors in latem, vorig jaar langs geweest, direct sleutels van een cayman gekregen en mocht alleen een uur of 2 gaan cruisen! Terwijl ze mij niet eens kennen.

            Super vriendelijk onthaald ook, had er schrik van eerlijk gezegd… Gezien het merk…

              De kleine onafhankelijke specialist, “The place to be”. :applaus:
              Ik mag onder de brug in de weg lopen en tussen de openliggende blokken kuieren.

                @Vincent, heb ook zo een ervaringen gehad. En nu gaan ze een classic afdeling opdoen… Mij gaan ze daar niet zien!

                Daarom ga ik aan de Kust, zeer tevreden van de service!

                  ben ook eens naar w- vlaandderen geweest met mijn 928, en werd ook daar zo vlug mogelijk uit de showroom gewerkt. dan bij de parts afdeling:
                  ik leg uit dat er een rubber van de cardan moet vervangen worden en krijg na een tijdje het antwoord dat ik hem 3 dagen later mag gaan halen. wanneer ik vraag wanneer ze hem gaan vervangen kijken ze mij verbaasd aan en vragen ze: hoe?? moeten wij het doen? :wtf: :wtf: :wtf: (nee, als bakker klop ik hem der wel in met mijn deegrol 😕 )… jamaar meneer, als er op zo’n oude auto een bout vastzit kan dat wel een paar uur duren hoor.
                  een 928 van ’78 is dus duidelijk niet goed genoeg meer voor een OPC. Hadden ze gekund dan sleepten ze hem zo rap mogelijk van hun parking af.

                    Bij CM werd ik ook naar ‘t magazijn doorverwezen maar dat gebeurde vriendelijk en ik werd tot daar begeleid.
                    De laatste keer dat ik daar kwam zat iemand aan de desk die dat niet gewoon was. Excuseerde zich wel 10 x dat hij niet gewoon was om met de het computerprogramma daar te werken.

                    PB

                      Mijn ervaringen met OPC A. zijn niet veel beter.

                      Voor ik nog maar te goed de showroom binnenstapte, was ik al 3 keer buiten gekeken.

                      En nu niet dat ik er bij loop als een clochard of zo, maar zo voel ik me dan wel
                      als ik zo’n behandeling krijg. :wtf:

                      Op mijn vraag waar ik onderdelen kon bestellen, volgde enkel een gesnauwde “aan den overkant.” 🙄

                      Aan den overkant zijn ze al niet veel vriendelijker, “Onderdelen? da’s in ‘t magazijn he meneer.” 😯

                      En daar sta je dan…

                      Rond kijkend of ik zelf de weg kon vinden naar ‘t magazijn,
                      stap ik met mijn stomme kop de garage binnen, en krijg ik gelijk de les gespeld van de meestergast, dat ik de garage niet zomaar in mag wandelen en dat ik daar totaal niks te zoeken heb! Per toeval zie ik achter de brave man, een bordje “magazijn” hangen. :respect2:

                      Op mijn vraag en wijzend naar het bordje, hoe ik dan wel in het magazijn geraak, kreeg ik een vriendelijke “Niet langs hier in elk geval.” als antwoord. :relaxman:

                      Een passerende mechanieker was dan wel zo vriendelijk me even de juiste weg te wijzen.

                      De magazijniers zijn jammer genoeg ook al niet de vriendelijkste en meest behulpzame mensen. Maar kom, ik heb mijn onderdelen. :mrgreen:

                      En dan mag je bijna 20 minuten wachten om je onderdelen betaald te krijgen,
                      omdat heel de dienst naverkoop bezig is met “Ne dikke meneer in ne Panamera” die iedereen als stront behandeld en staat te dreigen met zijn advocaat als het niet wat sneller gaat gaan”

                      En dat valt mijne €, ik heb niet genoeg stront aan mijn lijf hangen om hier als een echte klant behandeld te worden. :first:

                        [quote=”S2″ post=115160]LOL, wisselen tegen een originele passagierskant mat in perfecte staat 🙂 Met zwarte Porsche opdruk (origineel Porsche) :)[/quote]
                        Jammer, ben al gesteld, zowel kant bestuurder als kant passagier, cadeau van de kids voor vaderdag (na subtiele hint 😉 )
                        Ze zijn deze bij CM gaan halen.

                          En op dat moment was ik erover aan het denken om eventueel een XF te kopen. Uiteindelijk is het een 911 3.2 geworden die nu tip top in orde is. Eigenlijk moet ik ze bedanken. :happy:

                          S2

                            [quote=”patrickvb” post=115158][quote=”S2″ post=115157]maar okkazie matten voor in de P vind ik niet kunnen[/quote]
                            Verdorie, ik dacht je net de mat voor de passagierskant aan te bieden die ik nog heb liggen:
                            Zo goed als (niet meer) nieuw, en nog met zichtbare opdruk van een Duits PC.
                            ;)[/quote]

                            LOL, wisselen tegen een originele passagierskant mat in perfecte staat 🙂 Met zwarte Porsche opdruk (origineel Porsche) 🙂

                            Helaas kan je niet enkel de bestuurderskant kopen 🙂 Is zoals bij koplampen :mrgreen:

                            Verder 200% eens met Funny! (Je hebt maar 1 kans om een eerste indruk te maken 🙂 )

                              In mijn ogen is een echte verkoper iemand die op lange termijn denkt .Het eerste contact en de bijhorende (oprechte) vriendelijkheid kan in de toekomst renderen .
                              Vriendelijkheid en goedendag kosten geen geld !!!!!!!! 😉

                                [quote=”S2″ post=115157]maar okkazie matten voor in de P vind ik niet kunnen[/quote]
                                Verdorie, ik dacht je net de mat voor de passagierskant aan te bieden die ik nog heb liggen:
                                Zo goed als (niet meer) nieuw, en nog met zichtbare opdruk van een Duits PC.
                                😉

                                S2

                                  Daaraan zie je dat het een momentopname is die het verschil kan maken. Je kan als verkoper best een stressvolle job hebben en af en toe een echte baaldag, maar een echte verkoper blijft in mijn opinie steeds even vriendelijk.

                                  Anyway, ik ben er geweest, en daar zal het ook bij blijven. Volgende keer ga ik zonder omkijken naar Carrera Motors. Of naar FG als het een okkaziestuk mag zijn 🙂 (maar okkazie matten voor in de P vind ik niet kunnen :))

                                  En te zien aan Funny zijn reactie, ligt het niet aan het feit dat ik slechts een 986 heb 😉

                                    Spijtig genoeg heb ik bovenstaande ervaringen ook al mogen meemaken . 😳

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.