Ervaringen met reinigen 911 motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Ervaringen met reinigen 911 motor

• Maker
    Discussie
  • Welke Porsche liefhebber, heeft goede ervaringen met het schoonmaken van een 911 motor. Het gaat hierbij over een Porsche Targa 2.7 bouwjaar 1976 model 1977. Zelf denk ik om milde vetoplosser aan te brengen met plantenspuit, en laten inweken dan voorzichtig met lauw water af te spoelen. Voorafgaand aan de poetsbeurt verpak ik aantal zaken zoals de bobine e.d. in met plastic! Sterk vervuilde gedeeltes eventueel met een lichte stoomreiniger.

Welke liefhebber is ervaringsdeskundige! Ik hoor graag uw reacties
    Vast bedankt voor de reacties.

Piet H

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Piet , beginnen met wat schuurpapier en eindigen met slispapier en veel geduld 2 dagen werk . Deze heb ik gedaan als motor er al in zat .
      Ben net naar de keuring geweest op 6 min stond ik terug buiten met de comentaar dat zien wij niet veel perfect . :first:

Bompa, je hebt ontzettend je best gedaan, ik heb zelden zo’n schone motor gezien! Hoe heb je die ventilator zo mooi gekregen? ik heb nog een hele uitdaging als ik jou motor bekijk.

gr. Piet

Zag mijne naam hier verschijnen en het ging over poetsen !! :music: .
          PHE , gewoon heel veel poetsen heel veel en veel tijd in steken zo bekom je resultaat .

Drip, bedankt voor je bericht ook hier kan ik zaken van opsteken. Ik was ook van plan de ventilator op te schuren, maar wat je zegt poedercoaten lijkt een beter plan.

Groet Piet

XXX

Alles eerst gecleand met ontvetter, dan wat meer glans aangebracht door met een koperen borstel zaken op te schrobben.
              Nadien hittebestendige vernislaag gegeven (tot 400C°).
              Onderhouden nu een laagje WD40 (tip van Bomp Lawijt).
              Koelventilator met de hand opgeschuurd, pijnlijk en duurt lang :engeltje: Moest ik het op voorhand geweten hebben had ik die laten poedercoaten.
              Kunststof delen eerst met Autoglym cleaner en nadien met de vinyl en rubber care behandeld.
              Tevreden van de werking van Autoglym producten, er zijn ook andere merken die goed resultaat geven.

Die motor ziet er heel goed uit, zo zou die voor mij ook al goed zijn. Ik ben het product van Wibra al vaker tegengekomen bij de liefhebbers. Maar je hebt dit gebruikt in combinatie met WP??
                Heb je gewerkt met borstels en doeken om dit resultaat te krijgen. Ik heb ook al eens gedacht om een kleine stoomcleaner te gebruiken.
                Bedankt v de info/reactie

Ga ik zeker doen, want deze dame mag gezien worden. Ik heb alleen wat weinig ervaring met het plaatsen van foto’s op dit soort forums.

groet Piet H

Hallo Stijn, voor compleet werkende motor. Ik demonteer wel een aantal zaken vooraf, zoals luchtfilter, en slangen waardoor ik meer ruimte heb om te werken.

XXX

Hallo Piet,
                      Heb dat idee ook ooit eens gehad. Gans de motor en versnellingsbak eruit gesodemieterd en beginnen poetsen als gek.
                      Motor cleaner, white spirit,… uiteindelijk was Dasty (een spotgoedkoop product bij de Wibra) even efficiënt.
                      Beetje WD40 op de kunststoffen delen doet ook wonderen, zelfs op de alu delen.
                      Maar ben dan beginnen opschuren en zo, koppeling maar gelijk vervangen. Enfin, veel verder gegaan dan jij zou willen denk ik.
                      Maar het resultaat is vandaag nog steeds redelijk ook al is het 7 jaar gelden.
                      Deze 2 foto’s zijn van vorig jaar.

Maar veel makkelijker en met een zeer mooi resultaat is inderdaad droogijs.
                      Peter van WP Prestige kan er wat van.

Succes met de kuisgekte en laat zeker foto’s achter hier. :popcorn:

bij autosdekens.be kun je ook laten droogijsstralen

123

holy chit

had ik zoeen ding maar toen ik mijn 73’er onderkant kaal moest maken.
                          had me hopen tijd gespaard

123

[quote=”Yellow Submarine” post=283892]WP PRESTIGE

Droogijsstralen door porschist Peter Wellens :up:[/quote]

is dat voor Complete , werkende motor, nog in de auto..
                            of is dat voor motor onderdelen als je rebuild aan ‘t doen zijt??

+++1 WP Prestige

+1 WP prestige

WP PRESTIGE

Droogijsstralen door porschist Peter Wellens :up:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.