Essen Motorshow 2010 (en winterbandenperikelen)

Home Forum Porsche Uitstappen Essen Motorshow 2010 (en winterbandenperikelen)

  • Maker
    Discussie
  • Het is waarschijnlijk niet echt voor iedereen weggelegd , maar een uitstapje naar de Motorshow in Essen is toch wel de moeite. Je moet er echt zelf géén tuning freak voor zijn, ook voor mensen die zweren bij een standaard wagen is het wel eens leuk om te zien wat er zoal mogelijk is.. en er is véél mogelijk zowel op gebied van uiterlijk als motor prepping enzovoort.

    Ik heb een verslagje op Liebe zu Ihm gezet ,uiteraard enkel de Porsches, als je de andere autos wil zien, kan je best even zelf er naartoe bollen denk ik 🙂

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 76)
  • Anoniem

      Winterbanden, 100% pro.
      Toch nog eens herhalen, alles staat en valt met het gezond verstand en zin voor verantwoordelijkheid van de bestuurders!

        Ik heb op mijn firmawagen ook geen winterbanden. Heb iedere 4-6 maanden een andere, dus begrijp dat het ook niet echt haalbaar is. Ben in zo’n weer wel “blij” met maar 110pk op de voorwielen rond te rijden…

          Ik ga nu direct rondbellen voor winterbanden want ben mijn leven nog niet moe.

          Gelezen op een ander forum :

          Ik heb ook geen winterbanden. Mijn “privéwagen” (merk even verwijderd) rijdt misschien 1000km in de winter, zal zoveel nog ni zijn zelf. En voor de firmawagen heeft mijn baas nog gene gekocht…

          En de reactie van iemand daarop :

          Dan moet ge tegen uwen baas zeggen dat als ge daardoor een van mijn geliefden verongelukt hij dan “pech” heeft,want dan gaat hij smeken om te mogen sterven.

          Of hoe sommigen zich duidelijk weer “GOD” voelen 🙄 Wereldverbeteraars, de ergste soort die er is (sorry moest even stoom aflaten want ik kan totaal niet tegen zo’n mensen)

            SidewindR schrijft:

            Koen, heb je ooit al met winterbanden gereden eigenlijk, vraag ik me af? 😈 😉

            🙄

            911-lover schrijft:

            Ikzelf rijdt nu al +25 jaar en meer dan 1.000.000km (winterbandenvrij) .

            😉

            Het klopt idd dat aankoop van winterbanden éénmalig is en je je zomerbanden spaart .
            Zeer goed voor iemand die zijn wagen langer houdt .
            Daar ik maximaal één winter met de daily rijdt (ik wissel na maximaal maar meestal minder dan 2 jaarvan wagen) .
            En een set aankopen om een paar weken mee te rijden omdat anderen vinden dat ik hun anders in gevaar zou brengen en zou ophouden(is dit jaar de trend op alle fora), wat ikzelf niet vind , integendeel , doe ik niet .
            Ik zal dat doen als alle achterwielaangedreven wagens in de winter danook van de weg blijven . (en nu voel ik er ineens veel stijgeren)
            Ja , bij minder weer zie ik dagelijks Mercedessen , BMW’s etc (net als vele trucks die wel op winterbanden rijden) die nog geen helling opgeraken of bij een licht hellende weg aan verkeerslichten niet kunnen vertrekken bij groen . Doorslippende wielen en uitbrekende konten troef ,
            En ze hebben nochthans bijna allemaal stalen velgen op , wat mij erg doet vermoeden dat het wintebanden zijn .
            Heb ik dus totaal geen last van , ondanks geen winterbanden.

              Pascal4s schrijft:

              Winterbanden zijn dag en nacht verschil met een zomerband.
              Ik heb er nu het eerste jaar op mijn BMW liggen en ik vind het resultaat indrukwekkend!

              200% akkoord, ik rij al jaren met winterbanden en mij moet je zeker niet komen vertellen dat het onzin is of geen verschil maakt.
              Zoals Pascal4s zegt, indrukwekkend en een wereld van verschil !

              Het zorgt vanaf temperaturen onder de 10 graden celsius voor meer veiligheid. Winterbanden hebben bij lagere temperaturen betere grip, zorgen voor een veiliger weggedrag op een droog, nat, besneeuwd of beijzeld wegdek, de remafstand van je auto wordt kleiner, en de wegligging in bochten wordt beter. En dat komt door 2 dingen: doordat winterbanden uit een zachter rubber bestaan waardoor ze ook bij koude temperaturen soepel blijven, en doordat winterbanden meer groeven, inkepingen en lamellen hebben waardoor ze een beter contact met de weg maken en sneeuw en water als het ware afstoten.

              Nogal wat mensen verwarren winterbanden met sneeuwbanden. Dat is iets anders; dat zijn banden specifiek voor landen waar het veel sneeuwt. Een winterband is gewoon een band die over heel de lijn beter presteert dan een zomerband als de temperatuur onder de 10 graden celsius daalt en die dat doet tot temperaturen van min 40 graden celsius.

              Wie hiermee niet akkoord is weet niet waarover hij spreekt.

              Nadelen?
              Vroeger meer dan nu. Toen maakten ze meer lawaai en waren ze oncomfortabel, en je mocht er niet erg snel mee rijden. Bij moderne winterbanden zijn al die nadelen gesmolten als sneeuw voor de zon.
              Als je dan toch een nadeel zoekt dat is gebleven: waar blijf ik met m’n zomerbanden én velgen tijdens de winter, en vice versa tijdens de zomer ? Wel, de meeste bandencentrales of garages stockeren die banden voor jou, en tegen een kleine vergoeding verwisselen ze je winter-en zomerbanden.

              De kostprijs die is éénmalig maar je spaart dan weer langer je zomerbanden en vice versa. En dat is mijn eigen veiligheid dubbel en dik waard.

                JoeBar_S2 schrijft:

                Hey,

                Even mijn visie 🙂 winter/zomerbanden

                En ik stond woensdag rond Gent met mijn wintersloefen… ca. 2,5u over 25 km gemiddelde snelheid was volgend boordcomputer 10,9 km/h maar dat lag niet aan de staat van het wegdek en meer aan de rij(on)kunde van sommige mede weggebruikers.

                welk verschil maakt het om veilig te rijden als alle andere onveilig blijven rijden ???
                (niet alleen banden, maar ook de rest dus)

                good point Joe

                😉

                  Hey,

                  Even mijn visie 🙂 winter/zomerbanden

                  enkele punten die waar zijn: als je ze niet hebt pas je je rijstijl (remstijl) aan en geraak je ook op bestemming.
                  Mijn visie was ook , winterbanden, allemaal niet nodig, ik heb altijd zonder gereden, mits wat aandacht en voorzichtigheid kom je er wel.

                  Tot ik bij een ADAC center het verschil ben kunnen gaan testen
                  2 BMWs 320 zelfde auto behalve de kleur 🙂 de ene met nieuwe Michelins zomer, de andere met nieuwe Michelin winterbanden)

                  het verschil was serieus!

                  En ik stond woensdag rond Gent met mijn wintersloefen… ca. 2,5u over 25 km gemiddelde snelheid was volgend boordcomputer 10,9 km/h maar dat lag niet aan de staat van het wegdek en meer aan de rij(on)kunde van sommige mede weggebruikers.

                    Winterbanden zijn dag en nacht verschil met een zomerband.
                    Ik heb er nu het eerste jaar op mijn BMW liggen en ik vind het resultaat indrukwekkend!

                      Koen, heb je ooit al met winterbanden gereden eigenlijk, vraag ik me af? 😈 😉

                        911-lover schrijft:

                        Ik durf zelfs stellen moest iedereen winterbanden gehad hebben we geen seconde sneller op onze locatie waren .

                        Ik denk vooral dat sommige mensen beter vanachter het stuur blijven met dit weer. Ik ben zelf zeker geen top-chauffeur, maar ik heb geen schrik als ik vandaag in de wagen stapte! Als je schrik hebt ben je gewoon een gevaar op de baan. Ik heb vandaag weer dingen zien gebeuren …. 😯 En o ja, zo net een klein stukje van de voorruit vrijmaken en dan maar rijden. We zouden zo eens koude handen moeten krijgen van het krabben ….

                        Anoniem

                          Ik ben nu toch blij dat ik gisteren heb beslist om niet te vertrekken.

                            Zwijg me stil 👿
                            Deze morgen moest ik 29km van hier zijn .
                            1u45 erover gedaan .
                            1u10 over de eerste 11km .
                            Waarom weet ik niet maar alles stond stil tussen Kortessem en Genk .
                            Ik moest gelukkig af aan de E313 in Diepenbeek .
                            Ik heb de tijd nog kunnen inkorten door terug te draaien (na 45min aanschuiven) en ipv de grote baan te nemen via kleine baantjes te rijden en zo net voor de oprit uit te komen (daar waar het aircooledtreffen steeds is .
                            Wel jammer dat ineens (is de vroige jaren nog nooit geweest) nu alles ineens in de schoenen wordt geschoven van de mensen die niet op winterbanden rijden .
                            Niet enkel hier , maar overal op allerhande fora .
                            Daar ligt het helemaal niet aan en de mensen met winterbanden hebben evenlang mogen rijden hoor .
                            Ik durf zelfs stellen moest iedereen winterbanden gehad hebben we geen seconde sneller op onze locatie waren .

                            Anoniem

                              Blijkbaar kunnen ze dat daar inderdaad beter aan want van zodra dat er hier één centimetertje ligt is het al teveel en “doen ze wat ze kunnen” en “houden ze de situatie nauwlettend in het oog”.
                              Maar gelukkig heb ik winterbanden dit jaar 😈

                                Ik had het over de snelwegen naar Duitsland en vanaf de afrit tot de Grugahallen 🙄 😉

                                Duitsland en wegen vrijmaken is ietsje anders dan Belgenland hé 😈

                                Anoniem

                                  911-lover schrijft:

                                  De wegen zijn allemaal open 😉

                                  Dat moet je eens navragen bij de mensen die nu in en om Gent op de baan zijn 😕

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 76)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.