Home › Forum › Porsche Uitstappen › Essen Motorshow 2010 (en winterbandenperikelen)
- Dit onderwerp bevat 76 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 10 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
26 november 2010 om 21:42
Het is waarschijnlijk niet echt voor iedereen weggelegd , maar een uitstapje naar de Motorshow in Essen is toch wel de moeite. Je moet er echt zelf géén tuning freak voor zijn, ook voor mensen die zweren bij een standaard wagen is het wel eens leuk om te zien wat er zoal mogelijk is.. en er is véél mogelijk zowel op gebied van uiterlijk als motor prepping enzovoort.
Ik heb een verslagje op Liebe zu Ihm gezet ,uiteraard enkel de Porsches, als je de andere autos wil zien, kan je best even zelf er naartoe bollen denk ik 🙂
-
MakerDiscussie
-
Anoniem1 december 2010 om 17:20
Ik zit nog te twijfelen dat ik wel zal gaan morgen.
Bang dat het nog gaat sneeuwen. De weerberichten zeggen allemaal sneeuw 😕
Ik wil mijn auto niet riskeren voor een beurs te bezoeken.[color=#404040]
[size=2]Waarom niet
Waarom welDie winterbanden zijn de laatste jaren blijkbaar ineens een must aan het worden .
25 jaren geleden toen ik mijn rijbewijs haalde werd er niet over gesproken .
Mijn ouders hebben er ook nooit gehad .[/size][/color]Winterbanden zijn dan de eerste keer wel een kost voor de ‘extra’ banden, maar intussen staan je zomerbanden rustig in de garage zonder slijtage … dus op termijn maakt het qua kostprijs niets uit. En het is wel degelijk veiliger.
25 jaar geleden stond de technologie nog niet zover als nu.
Ik belde 25 jaar geleden ook nog niet met een gsm, liet me ook niet navigeren door een gps, …
Over 25 jaar hebben we misschien banden die zichzelf aanpassen aan de temperatuur 💡Wij zijn ook gisteren naar essen geweest . Buiten een moeilijke start van de dag (kutflikken die me hier in België moesten hebben 🙁 ) was het verder schitterend .
Hieronder een kort verslagjeNaar jaarlijkse gewoonte werd de Motorshow te Essen bezocht . De laatste twee jaren was het achteruit gegaan met vorig jaar het dieptepunt .
Als het dit jaar nog achteruit zou gaan was het de laatste keer dat we zouden gaan na 23 jaar .
Doch we werden aangenaam verrast .
De beurs was terug een beetje “back to the roots” gegaan . Alles stond weer gezellig vol en ook was het weer gezellig druk .
Veel mooie wagens , toffe sfeer en de “standaard” opstelling was doorbroken .
Het was dus leuk en aangenaam , waardoor de tijd weer te kort was en wij letterlijk de laatste bezoekers waren . (Beurs sluit om 18u , maar wij gingen pas om 19u buiten ).
Een aanrader voor elke autoliefhebber .Mijn +600 gemaakte fotootjes kunnen jullie HIER zien .
Enkele teasers :
Porsche 917
Porsche 935
Hardtop voor Boxster Spyder
GT2RS met dat ietsje meer
Cayenne 2 deurs
Race Panamera
etieke schrijft:
ik vinD het zeer spijtig ,maar zolang dit weer aanhoudT heeft de mijne garagearrest.
Idem 😥 sta hier met 560pk (P+moto) id garage waar ik nu niets mee ben 🙄
ik vindt het zeer spijtig ,maar zolang dit weer aanhoud heeft de mijne garagearrest.
Mooi papieren ingevuld. Eén meevaller : het was ook een mooie juffrouw 😆
Papieren binnen doen bij verzekering, afspraak maken voor expertise en dan wordt dit uitbetaald (geen factuur nodig). Herstelling zeker laten wachten tot na de winter en wie weet hebben we dan de P allang overgelaten of verkocht 😕Koen,
In de jaren 70 had de mercedes 300D van mijn grootvader achter banden met nagels erin voor door de sneeuw te ploegen, dus “nieuw” is het concept dus niet.
Bovendien, in 1995 een accident gehad met mijn 325I in Zwitserland omdat ik als stoeme belg effekes wel met zomerbanden ging naar Geneve rijden en winterbanden gelimiteerd waren op 210km/h 🙄 .
Sinds die tijd heb ik gewoon kwaliteits winterbanden. Als is het maar “voor de hep!”
Groetjes,
Bert
Vind het van mezelf eigenlijk ook nog altijd een wonder dat ik na 35jaar zonder winterbanden en accidenten nog leef…
Anoniem30 november 2010 om 16:26Aiiii,d’as minder 🙁
Hopelijk niet te veel discussies en een vlotte regeling.
Wachten met herstellen tot de winter voorbij is?Gisteren ook getintel in de vingers gehad om met de p wat in de sneeuw te gaan spelen.
Anoniem30 november 2010 om 13:33Audiotronics schrijft:
En de wet van Murphy : deze morgen rij ik naar de winkel en er schuift ne polo (sorry William puur toeval) vanachter in de P
Had deze Polo dan winterbanden?
Dat is natuurlijk pech hebben, als het nog te herstellen is en niemand gewond raakte valt het natuurlijk wel weer mee.
Als uw verhaal lees begin toch te twijfelen om alsnog te gaan donderdag.
Hoop dat het stopt met sneeuwen.Gisteren naar Essen geweest en amai schone machinerie daar (wagens EN rondborstige babes). De mercedes SLS geven ze daar precies weg, dit jaar duidelijk DE wagen om op een stand te zetten. TECHART was ook wel AF. Drie wagens : witte cayenne turbo magnum van 217.000 euro, witte 997 GT2 widebody van 360.000 euro en witte panamera turbo van 320.000 euro 🙄 En ik ben dus totaal niet voor een GT3 maar er stond een jonge tweedehands gele GT3 facelift (met keramische remmen) voor 99.900 euro 😯 Beestige wagen ❗
Dan de sticker : niet nodig, afrit aan Messe Essen en 100 meter verder de ondergrondse parking in. Winterbanden weet ik niet maar toen we in de late namiddag terug buiten kwamen gereden was het zweten. De weg was gewoon één grote spiegel : 3 kilometer gedaan na 1 uur. Na 2 uur zaten we al een stuk terug op de autosnelweg, welgeteld 10 kilometer gedaan. Toen zijn we op het rechtse baanvak de “stroom” gevolgd tegen toch wel 50km/uur. Na iets meer dan 5 uur vermoeid en op van de zenuwen thuis geraakt. En veel cowboyrijders gezien en vrachtwagens die op het linkse vak enorm snel de wagens voorbijkwamen. Resultaat : op de terugweg 2 wagens in de vangrails zien hangen en 1 vrachtwagen dwars in de berm geschoven (zware oplegger).
En de wet van Murphy : deze morgen rij ik naar de winkel en er schuift ne polo (sorry William puur toeval) vanachter in de P 😥 Telefonische schatting van Verellen : 1400-1600 euro + BTW aan kosten.
911-lover schrijft:
[i]Moet helemaal geen geld kosten .
Met simpel materiaal en goedkope grondstoffen kan men perfecte hoogstaande gerechten maken .
En met dure dingen (grondstoffen en materiaal) kan men ook alles verklooien .
Vakmanschap en kennis is daar ook het allerbelangrijkste.[/i]Akkoord voor 101 %. 😀 😈 😀
Anoniem30 november 2010 om 03:31Idd winterbanden = een must!
Net thuis van een uurke sneeuwrijden en dat met de Vito zonder winterrubber. Snelweg was te doen (60-80km/h) maar eens eraf 😯 (en toch was het plezant 😉 )
Gisteren nog de wagen van mijn vrouw, gewoonte getrouw, voorzien van zulks rubber, had toch beter deze genomen vanavond!
Is er geen wet in de maak, ook bij ons winterbanden te verplichten?[nog meer offtopic ]
kleinekastenteufel schrijft:
En,… koken kost geld. 😉 😈 😉
Moet helemaal geen geld kosten .
Met simpel materiaal en goedkope grondstoffen kan men perfecte hoogstaande gerechten maken .
En met dure dingen (grondstoffen en materiaal) kan men ook alles verklooien .
Vakmanschap en kennis is daar ook het allerbelangrijkste.Getekend : Chefkok en F&B manager 😈 😉
[/nog meer offtopic]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.