EU modellen vs Amerikaanse modellen

Home Forum Zeverhoekje EU modellen vs Amerikaanse modellen

  • Maker
    Discussie
  • Hi all,

    Als het over amerikaanse Porsches gaat heb ik de indruk dat het altijd negatief klinkt.

    Waarom is dat? Of heb ik daar een verkeerde visie over? Maar er wordt wel veel de vraag gesteld of het een EU-auto is of een Amerikaanse..

    Ikzelf zie er de graten niet in, maar mss dat jullie mij kunnen enlighten waarom dit is..

    Voor mij is een P een P, dat die nu komt van hier, jakamakka of VS.. zolang die maar goed gaat en er goed uitziet :driver:

    Dus iemand een idee waarom?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Mja, had het eigenlijk over diegene die al rondreden in België en dus al waren getransformeerd naar hier. De Turbo waar ik bijvoorbeeld over sprak was al helemaal EU en door de controle, want reed hier al 4-5 jaar rond.

      Enkel natuurlijk de km-teller stond nog in miles 🙂

      Maar inderdaad, als je daar allemaal geen rekening mee houdt op het moment dat je een nog niet goedgekeurde US koopt hier in België, kan het onvoorziene kosten meebrengen.

        [quote=”T-911″ post=129491]@ Porsche: idd al veel over gelezen, maar wat is er van aan? Maar zijn ze daarom slechter en minder waard?

        Dus eigenlijk gaat het alleen maar over wat de mensen er van denken wat de waarde bepaald.[/quote]
        Het heeft niets te maken met wat mensen ervan vinden.

        Vorige week toevallig nog iemand gezien die een US had gekocht van een handelaar, korting van 500 euro gekregen omdat hij zelf de keuring in orde ging brengen.
        Rode kaart op de keuring wegens niet conform, beide koplamp units dienen vervangen te worden, de zijreflectors moeten vervangen worden want die blijven branden (US) en de kleur moet aangepast of mag eventueel afgekleefd worden. Achtermistlicht dient geplaatst. Gordels en zijramen hadden geen CE melding, dus moeten ook vervangen worden. Vermits er ook nog geen homologatie attest is kan wagen alleen maar op oldtimer platen ingeschreven worden.

        27.500 euro betaald voor deze US + nu alle aanpassingen laten uitvoeren, vrees dat je dan geen goede zaak hebt gedaan en dat is dus al een perfect voorbeeld van wat er kan mislopen als je niet grondig op de hoogte bent.

        Er zijn genoeg EU versies te koop waar je heel deze problematiek niet hebt en, die zijn niet altijd duurder/beter/slechter dan de US versies.

          Dus feitelijk maakt het niet uit? En rijden er hier dan ook veel US modellen rond eigenlijk?

            @ Porsche: idd al veel over gelezen, maar wat is er van aan? Ik lees inderdaad verschillen in emissies etc, maar zijn ze daarom slechter en minder waard?

            En ja, ik ben ook naar m’n quest naar 996 Turbo op een VS model gelopen die omgebouwd was naar EU. Maar prijs zat hetzelfde als de rest hoor. En ik vond de wagen daarom niet slechter.

            Dus eigenlijk gaat het alleen maar over wat de mensen er van denken wat de waarde bepaald.

              Deze 996’s en 997’s werden ingevoerd toen ze 2-4 jaar waren en de prijsverschillen met de locale markt nog groot waren.

                [quote=”@carnewal” post=129438] Je zou verschieten hoeveel USA 997’s er in BE en NL rondrijden ![/quote]
                Waarom koopt men een 996 of 997 US versie eigenlijk, ze kosten hier al zo weinig en de 996 zeker. Kan moeilijk geloven dat de US 996 of 997 nog goedkoper is, dan heb je ze bijna gratis 😀

                  Door de grote verschillen tussen de RoW en USA luchtgekoelde modellen hebben velen een negatieve impressie over de US versies.
                  Omwille van de kleine verschillen bij de huidige modellen valt het niet meer op welke 996 of 997 er een USA is. Je zou verschieten hoeveel USA 997’s er in BE en NL rondrijden !

                    Ik heb het dan ook over de luchtgekoelde modellen.
                    Persoonlijk denk ik niet dat iemand hier op zoek is naar een US 996 of 997.

                      Vroeger waren er grote verschillen tussen de RoW en USA modellen.
                      Meestal gerelateerd met veiligheid (bumperettes) en emissies (meer gecompliceerde in/uitlaat systemen).
                      Vanaf de 996 en jonger zijn deze verschillen veel kleiner geworden.

                        Daar zijn al ellenlange discuties over geschreven en gevoerd.
                        Zoek eens op Google en je zal al veel vinden.

                        In “Jakamaka” denk ik niet dat je Porsches gaat vinden. 😉

                        De specificaties van de US Porsche zijn niet altijd dezelfde als de EU Porsche, los van hoe je daar over denkt kan dit ook nogal wat problemen geven bij een TK als je slecht op de hoogte bent.
                        En, veel heeft ook te maken met het feit dat bijna alle US Porsches zogezegd uit CA komen en dat is natuurlijk een lachertje.

                        Wat je ook beslist zorg dat je zoveel mogelijk te weten komt van een US wagen als je zou overwegen dergelijke wagen te kopen, daar wringt meestal ook het schoentje en, besef dat een goedkope Porsche niet bestaat.

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.