‘European parts solution’ oplossing vor IMS-lager?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 ‘European parts solution’ oplossing vor IMS-lager?

  • Maker
    Discussie
  • Ik ben bezig met het heropbouwen van mijn 3.4motor , omdat de cylinderwand gebroken was. De motor ligt dus helemaal uit elkaar. Ik kan dus best ook maar het IMS lager aanpakken. Nu vraag ik mij af of de oplossing van EPS een goede is. Heeft iemand hier ervaring mee?
    De 2 andere oplossingen die ik nog wel zie zitten zijn :
    1 de Direct oil feed van Pedro
    2. het lager door een standaard lager vervangen en dit periodiek doen.

    Ik ben nieuw op het forum en vind hierover niet direct iets.

    mvg en alvast bedankt
    Geert

    Attachments:
    • IMG_1474.JPG
    • IMG_1476.JPG
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
    • [quote=”Ive” post=270590]De IMS lager zou vervangen worden door een dubbel lager (zoals eerder hier boven in een filmpje te zien is).

      Een totaalpakket van 3 veel voorkomende problemen bij deze wagens komt op 1650€ btw inclusief.
      Daarvoor kan je t risico op een volledige motorrevisie of zelfs nieuwe motor niet lopen vind ik.

      De IMS wordt dan vervangen door een dubbele, de koeling krijgt een upgrade en de carterontluchting wordt aangepast.[/quote]

      Goed om weten, ik heb sinds gisteren ook een 996 staan 😀

      Ive

        De IMS lager zou vervangen worden door een dubbel lager (zoals eerder hier boven in een filmpje te zien is).

        Een totaalpakket van 3 veel voorkomende problemen bij deze wagens komt op 1650€ btw inclusief.
        Daarvoor kan je t risico op een volledige motorrevisie of zelfs nieuwe motor niet lopen vind ik.

        De IMS wordt dan vervangen door een dubbele, de koeling krijgt een upgrade en de carterontluchting wordt aangepast.

          Ik heb daar enkele jaren geleden de modificatie van de koeling laten doen (997 met 3.8 motor) en ze hebben me toen ook een modificatie van de carterventilatie aangesmeerd, om probleem van olielek in de cilinders op te vangen wanneer het membraan van de AOS (air-oil-separation?) zou scheuren. Geen klagen over, zeer correct en alles werkt prima. De temperatuur van de motor loopt minstens 10° minder op dan voorheen.

          Dat ze ook een oplossing hebben voor de IMS-lager wist ik niet. Wat doen ze dan precies? Deze oplossing lijkt me de beste.

          Ive

            Bedankt allen. Ik had deze nacht nog een mailtje gestuurd met de vraagprijs en wat meer info, en deze morgen om 9 uur al een duidelijk en volledig antwoord terug gekregen.
            Dat getuigt volgens mij van een correcte en eerlijke service.
            Ik ga dit zeker in het achterhoofd houden.

            Greetz

              Kan bewieroking van Auto Resto alleen maar bijtreden. M’n 3.8 motor inmiddels 3 jaar geleden door Michel & co gereviseerd, sindsdien ruim 25.000 km extra op teller (inclusief performancetesting in Schotland en England Tour) en loopt als nooit tevoren. Beperken zich bewust tot 996 en 997 motoren en zijn hierin dus ‘meesterlijk goed’. En dat ook nog tegen correct prijskaartje. Gevolg is wel doorgaans wachtlijst maar het is m.i. het wachten waard.

                Graag gedaan :up:
                Resto is héél bekend, én wordt uitermate bewierookt op het forum van onze noorderburen. Heeft daar veel tevreden klanten. Ik denk dat je kan meelezen zonder lid te zijn, zoek effe op “Resto” en je weet waarschijnlijk direct wat het kost.

                Ive

                  Bedankt Mushroom. Ik ben net naar hun site gaan kijken en zij zien er wel 996 en 997 specialisten uit. Heb hun ook een mail gestuurd nu met een eventuele richtprijs om het IMS lager preventief te vervangen.

                  Greetz

                    Ofwel gelijk een echte vent het hok laten zien waarvoor het gemaakt is, ofwel naar Resto gaan in NL die voor (ik dacht) een 1500 Euro heel dat plof-gedoe op voorhand oplost.

                    Ive

                      Hoe kun je nu bv testen als je naar een mooie tweedehands 996 gaat kijken of die lagers nog in orde zijn?
                      Hoe lang gaan die gemiddeld mee?
                      Ik heb begrepen dat dit een beetje een pijnpunt zijn bij een 996.
                      En zitten die enkel in de manuele of ook in de automaat?

                      Thanks

                        Extending the life of your original IMS Bearing

                        The four stages of IMS bearing failure

                        Types of IMS bearing retrofit kits

                          tegenwoordig overdrijven ze overal wel n beetje : wellicht is n veiligheidshelm tegenwoordig verplicht als je donsdekens vult … :happy: :happy: :happy: . Ik wil ook wel iets weten over het IMS probleem , iemand nog wat info hierover ?

                            [quote=”deepee” post=256988]voor een aansprakelijkheidsverzekering zijn betonblokken zelfs verboden, laat staan een paar poreuze snelbouwstenen.
                            als een veiligheidsingenieur bij ons zoiets zag, dan kon je meteen je boeltje pakken.[/quote]

                            tegenwoordig overdrijven ze overal wel n beetje : wellicht is n veiligheidshelm tegenwoordig verplicht als je donsdekens vult …

                            123

                              dat je zelfs met assensteunen
                              of bakstenen
                              of beton blokken

                              altijd nog iets anders er onder moet zetten als je onder de auto gaat.

                                dus de moraal van dit verhaal is: een verwittigd man …

                                123

                                  tuurlijk, dat ontken ik nie.
                                  Maar die gaan je even goed je boeltje doen pakken als je onder een auto werken die slechts ondersteund is door 4 luizige, TUV gekeurde assensteunen

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.