‘European parts solution’ oplossing vor IMS-lager?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 ‘European parts solution’ oplossing vor IMS-lager?

  • Maker
    Discussie
  • Ik ben bezig met het heropbouwen van mijn 3.4motor , omdat de cylinderwand gebroken was. De motor ligt dus helemaal uit elkaar. Ik kan dus best ook maar het IMS lager aanpakken. Nu vraag ik mij af of de oplossing van EPS een goede is. Heeft iemand hier ervaring mee?
    De 2 andere oplossingen die ik nog wel zie zitten zijn :
    1 de Direct oil feed van Pedro
    2. het lager door een standaard lager vervangen en dit periodiek doen.

    Ik ben nieuw op het forum en vind hierover niet direct iets.

    mvg en alvast bedankt
    Geert

    Attachments:
    • IMG_1474.JPG
    • IMG_1476.JPG
9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • voor een aansprakelijkheidsverzekering zijn betonblokken zelfs verboden, laat staan een paar poreuze snelbouwstenen.
      als een veiligheidsingenieur bij ons zoiets zag, dan kon je meteen je boeltje pakken.

      123

        onder belasting gaan ze barsten van een tik, maar ze blijven gewoon op dezelfde plek staan.
        Die toren zal niet zomaar verkruimelen.

          Omvallen is niet het grootste risico. Geef zo’n steen onder belasting één tik en die barst. Veel meer is niet nodig om doormidden te breken.

          123

            Een baksteen onder belasting gaat echt niet om van een dopsleutel hoor.
            Ze zijn gekruist, als de vloer mooi vlak is en de onderste niet kunnen wiebelen: die gaan geen kant meer uit.
            Ik durf wedden dat je er mag tegen schoppen en dat ze geen krimp geven.. en je voet daarentegen wel.

            Het lastigste is het bovenste punt waar de auto ondersteund wordt, en das zelfs met assteunen soms dodgy..

            Het ziet er niet elegant uit , maar iets dat die toren omtikt kan een onnozele huis tuin en keuken 2 ton assensteun op die hoogte evengoed omtikken.. De boel is vooral dodgy tijdens het opkrikken (als je met 1 krik werkt) omdat je dan de last scheef omhoog steekt.
            Maar eens omhoog, en het wiebelt niet als je er op loopt te duwen zal die baksteen het wel houden hoor.

            Al kan het geen kwaad om ze van die 2cm brede spanriemen met ratel samen te binden.. dat zou het nog niet iets steviger maken natuurlijk.

              Eén voorwerp dat valt (het gewicht van een dopsleutel is al voldoende) en die stenen aantikt doet je torentje inzakken als een kaartenhuisje !! Kwestie van risico afwegen: hoeveel kosten een paar assteunen en hoe groot is de schade als het nu mis gaat?

                Tja, het ziet er niet echt professioneel uit en het duurt allemaal wel wat langer, maar het werkt.

                  een auto opgekrikt zetten op holle bakstenen (°-°)

                    Hallo,

                    bedankt voor uw reactie. Ik heb nog niet echt mooie foto’s omdat ik direct na de aankoop begonnen ben met het uitbouwen van de motor. Hieronder toch wat foto’s

                    Attachments:
                    • DSCN3277.jpg
                    • DSCN3278.jpg
                    • DSCN3294.jpg

                      welkom !
                      van de drie suggereerde methoden hebben ze allemaal al gefaald na installatie. er is maar één beproefde manier: regelmatig rijden tot het blok goed warm is.

                      PS we willen graag foto’s zien van je 996

                    9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.