Europese wagen?

Home Forum Porsche Talk Europese wagen?

  • Maker
    Discussie

  • peter
    Deelnemer

      Een veel gestelde steeds terugkerende vraag “Europese wagen?” Een vraag die uit interesse kan gesteld worden of iets anders. Ik krijg bij die vraag steeds het gevoel dat nog velen hun neus ophalen voor een USA Porsche. Persoonlijk vind ik dat deze daardoor ondergewaardeerd wordt. Te meer daar ik zelf een Ami 993 heb, en er eigenlijk heel positief over ben. Een Ami zou minder vermogen hebben? De mijne heeft 272 pk, evenveel als een Euro. Ja, hij staat wat hoger op zijn poten en heeft geen zijpinkers in de voorschermen, so what? Hij komt uit Texas met carfax waarop historie, hij werd volledig gedemonteerd en was niet geroest, ook niet op de gekende plaatsen, wat je van een Euro niet kunt zeggen!! Zit de “minderwaardigheid” van een Amerikaanse Porsche niet enkel tussen de oren?

    13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
      • Wouter,
        Graag maar de wagen staat nu bij CCR voor de beugel en achterwisser en ik vertrek volgende week op vakantie tot 8 augustus.
        Maar ergens in augustus moet vast lukken.

          Hier nog zo’n Europese-fan (zelfs als het kan afgeleverd door NL, B of D Porsche-dealer.. 😀 ), Targa 911S 1967 is B door d’Ieteren afgeleverd in Gibraltar maar daarna voor ca.de eerste 25 jaar in California geweest, toch wel fijn zo’n sunshine-state…karretje is nog steeds ongerestaureerd… :respekt: :happy: :first:

              @ Peter gewoon een datum zoeken en op een gezamenlijke plaats afspreken? Met voorkeur iets van drank gelegenheid bij 😀 😀

                ik denk dat je bij een “ouder” type alleen moet opletten bij een amerikaan, die komen nogal eens over het water met veel plamuur in de kont… :wtf:
                Ikzelf heb ook een amerikaan, niks mis mee, en zeker geen plamuur, import vanuit Florida dus nooit sneeuw gezien, ben aardig tevreden over de wagen.. :up:
                Deze heeft volgens mij evenveel Paardjes als de europeese maar inderdaad een iets mindere C0 uitstoot, met dat verschil in wegentax kunnen we eens een ijsje gaan eten met het gezin want veel zal dit niet zijn… :applaus:

                  Een carfax is net zoals een onderhoudsboekje perfect na te maken.
                  Het enige wat van tel is is een kaft met originele facturen en de contactgegevens van de vorige eigenaar, al de rest mag je op nul zetten qua waarde.
                  Naast de lage pk’s voor sommige modellen is het probleem bij US modellen dat ze idd niet allemaal uit Texas of California komen maar dat er dikwijls snel zo’n nummerplaat op gezet wordt en klaar is kees. (Dus ook hier : check facturen of vorige eigenaar)
                  Daarnaast gaat een Amerikaan nooit met een auto uit onderhoud, vandaar dat ze geen OH-boekjes hebben.
                  Die rijden tot hij stuk is, garage binnen en terug bollen maar.

                    Zie een W-VL meet wel eens zitten, maar ik heb zoiets nog nooit gedaan, dus weet ik niet hoe dat juist in elkaar zit. Daarom zal ik eerst eens naar een andere meet moeten gaan om te weten hoe dat is. Eerst natuurlijk mijn P op de baan krijgen, deadline 8 augustus.

                      afgezien van lager vermogen hebben US versies soms op papier een lagere CO2 uitstoot en dat is dan weer een voordeel voor de berekening van onze jaarlijkse verkeersbelasting …

                      maar het aangehaalde fenomeen van de TS is zelfs bij de yankees een fetish. ze bouwen hun US spec Porscha helemaal om naar ROW specificaties om er dan over te kunnen uitpakken / zeveren aan de toog … :sarcastisch

                      PS zeker doen de WVL-meet; juni was het A’pen en in juli wordt het Lim, jullie kunnen/mogen niet achterblijven :popcorn:

                        :up:

                        Ik denk dat ik ook veel geluk heb gehad met mijn Amerikaan.
                        Idd iets minder vermogen, maar denk dat alle 1980 SC dan met 188 pk rondreden.

                        Gezocht achter roest en enkel op 1 plek in de dorpel waar het begint. Dit gaat er wel uit met een paar jaar na een big overhaul.
                        Voor de rest is alles droog.

                        Heb ook al andere amerikanen gezien waarvan de onderkant vol is gekleefd met teer. Wss om vanalles te verbergen en zou er dus ook niet aan beginnen.
                        Bij Europeanen zitten er ook grote sjoemelaars, dus denk niet dat we enkel de vinger moeten wijzen naar de Amerikanen.

                        Gewoon genieten van je wagen en laat ze maar praten over je Amerikaan
                        Btw: wanneer doen we een W-Vl meet :coolness:

                          Alle 993 hebben krak dezelfde hoge compressiemotoren, voor zowel US, EUR als ROW.

                          272 pk / 6000 tpm – 11.3:1 – 330 Nm/5000 tpm, zelfde totaal gewicht 1370 kg / 1420 kg (car. 4)
                          later
                          272 pk / 6100 tpm – 11.3:1 – 330 Nm/5000 tpm,
                          nog later Varioram
                          285 pk / 6100 tpm – 11.3:1 – 340 Nm/5250 tpm.

                          Voor Turbo, R.S. en Cup net hetzelfe fenomeen

                          Gooi alle US fikfak eraf en zet haar precies ze hoog of laag als je zelf wil.

                          Laat ze maar zeveren aan de toog, breng ze op een dwaalspoor en geniet van alle aandacht.

                          Het moet gezegd, bij sommige voorgaande elfjes is het wel een ander verhaal…

                          Wij zien er alvast naar uit om je te zien karren hier in de streek.

                          :music: 😈 :music: :first:

                            En blijkbaar komen alle Amerikaanse uit California of een andere zuidelijke (lees: droge) staat. Maar er zullen er inderdaad wel goeie tussen zitten.

                            Porsche964TributePhotoGallery(114).jpg

                            Echter is op dit ogenblik de $/€ koers ongunstig (1,10$/€). Ik zag deze week nog een canvas reportage waar specialisten verkondigden dat de dollar enorm overgewaardeerd is ten opzichte van de Chinese munt en dat dit vroeg of laat zal veranderen… Dus centen sparen en toeslaan als de big bang komt, als je dan nog durft. Als de dollar op 1,3$/€ staat begint het de moeite te worden.

                            En volgens mij moet je bij de prijs 1/3 bijtellen voor verscheping, douane, BTW etc.

                              Carfax rapport kan he zelf makkelijk aanvragen.
                              Dus ik denk niet dat er veel vervalsingen zijn hier.

                                Er zijn natuurlijk goede Amerikaantjes, doch er waren zoveel fucked up Porsche’s gerestaureerd a la Gas Monkey, Overhaulin, Texas car wars enz. Een Amerikaan roest even hard als een Europees, enkel plakken ze daar tonnen plamuur over alles en nog wat, een paintjob zoals ze dat noemen en hup, on the road again, of een fake carfax rapport en hup de boot op naar die gekke Europeanen die er dan veel te veel voor betalen.
                                Vraag cabrio Wim en zijn Los Americanos.

                              13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.