Even iets anders een Audi Porsche

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! Even iets anders een Audi Porsche

• Maker
    Discussie
  • Zoals velen is het wel een droom om met een mooie auto te rijden dus recent heb ik een audi porsche RS2 gekocht lekker anoniem. *luv

Een Porsche zelf vind ik niet direct iets hebben iedereen kent dat wel en weet dat het snelle wagens zijn. Dus sinds een 2tal jaar op zoek gegaan naar een Audi Porsche RS2.
    Het zal geen daily driver worden gezien de lage kmstand maar erg leuk om die kar eens buiten te halen!
    Dit weekend o.a een cayman en boxter die even dachten voorbij te steken konden wel mee maar er niet over 😛

Dit is dus een Audi Porsche de mijne is in Polar Silver.
    [IMG]http://farm2.static.flickr.com/1188/5148480766_81b850f772.jpg [/IMG]

Nu nog even een vraagje
    De auto is van 1994 met 232kw dus eigenlijk al een classic.
    Hoe verzeker je dat best en liefst nog een omnium erop?
    Gebruik zou enkel tijdens de zomermaanden zijn voor een 2000 km en in de winter stalling maar daar valt de verzekering ook ten koste van de klant voor zover ik gezicht heb.
    Grootse probleem is dan nog dat ik pas 21 ben en nog student :think: deze leeftijdscategorie zien ze bij de verzekeringen niet graag komen en al zeker niet voor zoveel kw.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • In Mei vorig jaar nog eentje gekocht met de intentie om in onderdelen af te breken maar na een rit van 1000km echt nog way dat ik die nog ga afbreken die rijd gewoon zooooo perfect :driver:
      Wel een dik probleem dat er niet mee kan rijden in dit apenland :what: Te grote remmen (rs4) en er zit een verlaging op…staat in opslag tot ik verhuis naar een van de buurlanden.

Ook deze nog staan met de bedoeling om op te bouwen, ik heb intussen 85% van de stukken in bezit denk ik maar er is tijd genoeg deze moet er gaan uitzien zoals die de fabriek verlaten heeft.

Dus bij deze, wat meer foto’s graag van je bolide. :coolness:

Eigenlijk heb ik er maar 2…enige dat ik gedaan heb is :driver: voor die 3 dagen dat ik kon.
        Nu is het nog een maand of 3 wachten tot ik deze op nr platen zet.
        Dan komen er wel foto’s 🙂

RS2.jpg

RS2motor-kopie.jpg

En hier een probleempje: als ik het stuur volledig links draai sleept de band net tegen die (ik denk) torsiebar kan het helpen om alles eens open te gooien en opnieuw te monteren of nieuwe bar?

20130611_142830-kopie.jpg

[quote=”cabrio wim” post=133901]Dat nog niemand om meer foto’s gevraagd heeft. :think:

Dus bij deze, wat meer foto’s graag van je bolide. :coolness:[/quote]

+1 … yes please, more pics !

Wim

Dat nog niemand om meer foto’s gevraagd heeft. :think:

Dus bij deze, wat meer foto’s graag van je bolide. :coolness:

XXX

Yep, maar wel de Rieger, die zijn qua kwaliteit en pasvorm top.
              Waren ook mijn eerste Porsche stukken – pinkers & mistlichten 993 😀

turbo, schokdempers, bobine’s, koppeling, koppakking, klepstoters, klepsteelrubbers, zuigveren, lagerschalen, en veel meer … is onderhoudsintensief beestje. Hopelijk kan je veel bijklussen als (job)student.

Ja die onderhoudskosten zijn mij wel redelijk bekend.
                Bijklussen doe ik al lang hoor anders stond die auto er nu niet :mrgreen: (werkstudent)

Blijf met twee benen op de grond anders heb je niet lang plezier van je bolide

Soms wel wat moeilijk op mijn leeftijd maar het lukt wel 😀

Nooit meer wegdoen hé, heb dit altijd een super mobiel gevonden. Kijk maar hier op bijgevoegde foto hoe gek ik daarvan was (en nog steeds spijt dat ik die verkocht heb)

Geen haar die er aan denkt om die weg te doen!
                Ps ik hoop dat je een replica bumper gebruikt hebt 😉

@stefx911

Auto staat in een externe garage niet in mijn garage, maar dit is dan apart te verzekeren denk ik.

Iemand een goed adres voor taxatie?

Als de wagen zonder autoverzekering in je garage staat kan je best je brand en diefstalverzekering van je woning laten aanpassen/uitbreiden voor een gestald voertuig. Zo is deze dan ook bij brand en diefstal gedekt.

XXX

Nooit meer wegdoen hé, heb dit altijd een super mobiel gevonden. Kijk maar hier op bijgevoegde foto hoe gek ik daarvan was (en nog steeds spijt dat ik die verkocht heb)

[URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/audi2009002_zps9dfa721d.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/audi2009002_zps9dfa721d.jpg[/IMG][/URL]

Was gek van de RS2 look, jij hebt het geluk een rasechte RS2 te hebben :respekt:

hoi hoi
                      welkom met je snelle super auto
                      veel plezier er mee
                      :applaus: :drink:

Welkom met je knappe RS2 !
                        Is een beest van een wagen !
                        Veel veilige km gewenst !

Als ik het goed begrijp is hij nog niet officieel verzekerd.
                          Al op je 19e op zoek naar iets heel erg speciaals.
                          Een Porsche is net niet speciaal genoeg.
                          Al een wedstijdje gedaan met twee grootheden.
                          En dat alles op je 21e.
                          Een goede raad:
                          Blijf met twee benen op de grond anders heb je niet lang plezier van je bolide

Hou ook nog enkele euri aan de kant voor tamelijk duur onderhoud:

turbo, schokdempers, bobine’s, koppeling, koppakking, klepstoters, klepsteelrubbers, zuigveren, lagerschalen, en veel meer … is onderhoudsintensief beestje. Hopelijk kan je veel bijklussen als (job)student.

Anders wel prachtige “understated and tastefull car”.

:applaus: :applaus: :applaus:

van de Nederlandse situatie ken ik niets, maar in België kan je dit enkel betaalbaar verzekeren als pa en ma ook wat verzekeringen bij dezelfde maatschappij hebben.

Bedankt voor de verwelkomingen!

Ik heb deze natuurlijk niet gekocht mocht ik deze niet verzekerd krijgen, 3 offertes gekregen
                                -1480 jongverzekerd.be => zou wel lukken maar je moet de baas treffen de rest bekijkt je van “goed zot gy”
                                -1650 Kbc alles op mijn naam maar omdat een van de ouders daar zit met de verzekeringen een redelijke prijs.
                                -2300 alles op mijn naam

Dat noem ik niet echt betaalbaar dus maken we dat zelf maar betaalbaar door de auto maar 5 maanden op nrplaat te houden per jaar 😉
                                Maar hoe verzeker je de auto dan als die in winterslaap staat? (op basis van de taxatiewaarde). Ik vermoed gewoon een brandverzekering nemen op de staanplaats?

Verder zou ik met deze auto en jij zelf maar eens op een rijvaardigheidstraining gaan, want (en spreek uit ervaring) een levens gevaarlijke bolide in verkeerde handen/gebruik.

Daar dacht ik ook aan maar heb je toevallig enkele links?

De eerste kosten zullen de remblokken voor alle wielen zijn + remschijven vooraan + algemeen onderhoud. Dat zal al rap 2000a3000 zijn denk ik.

Maar ik wens u veel plezier met de auto, ondanks misschien het hoge kosten plaatje.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.