Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Even kort voorstellen
- Dit onderwerp bevat 43 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 11 maanden geleden door Wouter.
-
MakerDiscussie
-
20 december 2014 om 00:21
Goeieavond iedereen!
Ik zal mezelf even kort voorstellen.
Ik ben Wouter, 26 jaar oud en woon/werk-achtig in West-Vlaanderen.
Al sinds jongs af aan ben ik zware porsche fan.
Andere hobby’s buiten porsche: detailing, sporten en fotografie.Ondertussen ben ik zelf op zoek naar een porsche en daarom heb ik me aangemeld op dit forum.
Ik heb vss vragen over de technische kant, prijzen enz wat meestal niet in tijdschriften en boeken vermeld staat (of toch niet up to date)Mijn criteria voor de gewenste porsche: 911/912 tot en met de 3.2, alsook een propere 914,924,944,968 zijn welkom.
Gr,
Wouter
-
MakerDiscussie
-
Gisteren thuis geleverd, topic zal eens aangemaakt worden als ik meer tijd heb.
[IMG]http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/22/ce24287e123179f41b46608700bffefb.jpg[/IMG]
Thnx!
Dinsdag zal ik wss wel een topic ervoor aanmaken.
Hier een teasertje.
[IMG]http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/18/65ab74d5b67af4339d9d1d23e1d14f45.jpg[/IMG]
Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapawalkietalk
Zoektocht is afgelopen voor mij.
Donderdagavond verkoopcontract getekend van een 911 SC uit 1980.
Het gaat om een Amerikaans model, 115k miles, geen roest te bespeuren.
Enkele plekken waar de zon wel door de lak is gegaan.
Motor draait soepel en is nog even afgesteld geweest door garage Willems.Dinsdag zou die normaal gezien in de garage moeten staan.
Dan zal ik er wat meer over vertellen en tonen.Hey,
Neen met dit budget zou ik liefst een oldie kopen.
Dit is echt nog m’n spaarcenten (die ik naast verbouwingen) wil uitgeven ipv op een nietszeggend spaarboekje te staan.
Zodanig dat ik er plezier aan beleef en kan uithalen als het mooi weer is.De overweging om een nieuwere wagen te kopen heb ik al laten vallen. Als je soms ziet hoeveel verlies je daar op doet.
Niet dat ik de wagen ga verkopen voor winst ofzo, gewoon genieten en als ik het geld dan toch nodig zou hebben is het mooier meegenomen
mocht je dezelfde prijs of meer terugkrijgen.Het verhaal van porsche is bij mij begonnen bij de GT3, daar was ik echt zot van en heb me voorgenomen ooit een 996 GT3 aan te schaffen.
Maar dat is nu nog ver buiten bereik en ondertussen kijk je verder bij porsche en ben ik eigenlijk verzot op alle modellen die er bestaan.
De oude 911’s doen m’n hart sneller slaan dan de nieuwe (buiten de GT / RS reeksen), daarom dat ik liefst een oldie zou willen.Cayman daarentegen zou ik liever als volgende daily willen aanschaffen 😉
wil je persé een classic kopen ? Voor je budget van 25k kan je ook ook een cayman overwegen van 10 jaar oud. betaal je ook maar 500 euro verkeersbelasting per jaar, is natuurlijk een pak meer dan wanneer je een oldtimer koopt. Maar rijdt ook super plezant. Je moet natuurlijk van het model houden.
Na ongeveer 6 maand zoeken zijn de meeste 911’s uit m’n budget verdwenen.
Daarom had ik me nog wat toegespitst op de 912, maar deze zijn zonder al te veel werk ook al dat bedrag overstegen.
Nu zal ik mijn zoektocht nog wat verruimen richting 914,924,944 (eventueel 968).
Ik krijg het al porsche liefhebber bijna niet over mijn hart om naar andere merken te gaan kijken om mezelf een weekend/hobby wagen aan te schaffen.Dus als iemand een deftige 914,924,944 weet staan, mag je deze altijd naar me sturen.
Het liefst de iets specialere modellen 924/944 S, Turbo/ Turbo S
van de 914 liefst een 2.0, maar deze zullen wss ook snel boven de 25k zitten.Gr,
Wout
[IMG]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/15/3a9a41a8bf5bf93aea2ff63847ad7746.jpg[/IMG]
[IMG]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/15/d9233ea36566879183bd7f26f0c4afd2.jpg[/IMG]
Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapawalkietalk
Dus vandaag mocht ik gaan kijken. Eerste ontgoocheling was dus dat de 912 verkocht was.
Maar hij had ng een 911 dus dat hij van de habd wou doen. Dus deze dan maar bekeken. Het gaat om een SC met zo’n 123k op de teller laar zonder onderhoudsboekje. Ook de carrosserie is omgebouwd naar turbolook. Hier en daar een aandachtdpuntje maar geen ramp buite dus de turbolook wat voor mij een serieus minpunt is op een SC. Is wss ook niet standaard. Zou dit moeilijk zijn om terug te bouwen? Motorisch lijkt hij wel perfect. Geen zweet start direct eb na 2 min stabiel draaien zonder blauwe rook. Voor mij dus een twijfelgeval. Enig voordeel hij vraagt de helft van MN budget. Hier ng een foto.Wat denken jullie ervan? Is wel een heel scherpe prijs maar er is nog wat werk
Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapawalkietalk
Ik wens je veel geluk, wijsheid en nog een beetje geduld!!
😉
Ik ben ook curieus!!Komend weekend heb ik een afspraak om een 912 te gaan bekijken.
Zit al een hele tijd te vissen achter deze 912 omdat de persoon niet zeker was of hij deze zou verkopen.
Gisteren dus telefoon gekregen dat ik normaal gezien dit weekend mag gaan kijken! :relaxman:Nu nog de week zien uit te houden 😀
Vandaag kwam er een arbeider uit het bedrijf op me af, om te vertellen dat hij een 912 (bouwjaar 1968) die eventueel te koop komt weet staan.
Hij vertelde dat z’n schoonbroer die bij een garage (gespecialiseerd in diverse merken van sportwagens) werkt, aan de praat was geraakt met een klant vorige vrijdag.
Die klant had een 912 laten afkomen van Amerika en wou deze van de hand doen, voor ong. 17 – 18k. De garagist had de wagen dus nog niet gezien, maar wist wel dat hij goed draaide en dat de bumpers niet meer origineel waren.Deze avond toch maar eens gebeld in de hoop wat meer info te verkrijgen. Garagist zei dus dat hij er idd niet veel van wist, maar dat hij eens contact ging opnemen met die klant om m’n interesse mee te delen.
5 min later kreeg ik terug een telefoontje met de mededeling dat de 912 al verkocht was en dat deze morgen al werd opgehaald. Ik zei dat het wel snel was, maar voor die prijs had ik dit wel gedacht. Garagist zei wel dat hij niet veel over de 912 wist en ook niet over de prijzen. Ik heb hem verteld dat het nog wel een degelijke prijs was als ik zo hoor hoe de wagen stond. Want laatst had een wagen in dezelfde prijs klasse gaan bekijken waarvan de motor niet draaide en dat er een gat in de vloer zat door roest waardoor je de auto als in flintstonemobiel kan besturen 😀
Ik vertelde hem vervolgens waar ik allemaal in geïnteresseerd ben en of hij contact wil maken als hij iets staan heeft.
Op dit moment heeft hij nog een 944 Turbo van een Franse klant, die nog niet goed weet of hij de auto van de hand zal doen, die binnen is voor een gescheurde brandstofleiding. Waarvan als deze vermaakt is, hij me zou contacteren mocht de eigenaar hem dan toch van de hand doen.Dus hopelijks krijgen we beter nieuws binnenkort.
Ondertussen zal ik me wat inlezen over de 944 Turbo, dus alle info welkom 😀
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.