Even mezelf voorstellen : Patrik

Home Forum Stel jezelf even voor ! Even mezelf voorstellen : Patrik

• Dit onderwerp bevat 14 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door XXX.
  • Maker
    Discussie

• Patrik Rens
    Deelnemer

Hallo iedereen .
      Ik ben Patrik Rens en ben 42 jaar en werk al van als ik van school ben in de garage en daarbuiten meestal met oldtimers gereden.
      Ik heb vorige maand eindelijk mijn droomauto gekocht. Een 964 Carrera 4 en cabrio 🙂 bouwjaar 91
      Ik mocht van mijn vrouw een Porsche kopen maar het moest een cabrio zijn 😉
      Dit is de derde oldie op de oprit en de tweede luchtgekoelde naast de VW T1 splitbus van 1966 , en de tweede cabrio naast de Audi Cabriolet 2.3 van 1991
      De droom werd al snel een kleine nachtmerrie bij het naar huis rijden. Olie lekken op de uitlaat en hevige geurhinder binnen. Hoewel de motor droog was bij de eerste kennismaking en bij het ophalen ook. De wagen heeft wel geruime tijd stilgestaan . Was al een olieleiding aan vervangen en de servopomp was ook al hersteld. Bij controle op de brug bleek er ook een schokdemper lek te zijn achteraan en stofhoesjes van de stabilsatorstangetjes vooraan. Ook de stofkappen van de cardan rechts achteraan en de stofhoezen van het stuurhuis zijn gescheurd.
      Achteruitrijlichten werken ook niet omdat het stangetje in de bak ontbreekt.
      Bijkomend probleem is dat als de motor warm wordt hij hevig stond te zagen. Dat heb ik al gevonden en was de benzinedrukregelaar . De brandstof komt zo langs het vacuumdarmpje in de inlaat.
      Ik heb het grootste deel van de benodigde onderdelen al gevonden via Van Kessel. Nu alles monteren , de dichtingen van de kleppendeksels vervangen en tegelijkertijd de spanning van de linker cilinderkop eens nakijken want ik vermoed dat de olielekkage langs daar komt.

Al bij al nog wel wat werk , maar komt allemaal inorde.
      Eerst keuringsklaar maken en dan alle andere mankementen oplossen. Gelukkig heb ik al wel wat sleutelervaring 🙂 en zal mijn kennis van de 964 serieus bijgeschaafd worden 8) . De service manuals heb ik al in PDF enkel de beschrijving van het cabriodak heb ik (nog) niet. Dus als iemand mij daar aan kan helpen , graag 😉
      Wordt vervolgd ! 😉

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • XXX

Nice, dat geeft de medeforumers een beeld van al dat lekkers bij jou :up: :up: :up:

Viola Peter , bij deze de collage van de 3 VAG oldies 😉
          Voor de liefhebbers van luchtgekoeld en cabrio . voor ieders wat wils :):happydance:

XXX

Ah Patje, het is gelukt om u hier aan te melden.
            Gelijk we hier allemaal gewoonweg gek zijn van techniek en foto’s mag het niet ontbreken van een foto van de splitbus…
            Dat is gewoonweg een beestig ferm karretje en ik hoop dat je de 964 ook op dat niveau krijgt.
            In ieder geval, nogmaals proficiat met de aankoop, veel sleutelplezier en je mag gerust zijn dat je hier de nodige hulp wel zal vinden.

Peter – AKA Drip :engeltje:

Welkom!

Mooi, dat zou ik ook nog in mijn garage willen.

Welkom!

Mooie bolide heb je daar!

enkele foto’s 🙂

Welkom op het Porsche forum. :drink:

Welkom hier!

Inderdaad nog wel wat werk maar als je veel zelf kan doen, is dit volgens mij toch ook een deel van de hobby.

Succes en veel rijplezier, al loopt het seizoen wel op zijn einde.

Patrick, proficiat met de 964 en welkom op het forum.

Hey patrik
                            Veel porsche plezier met je 964 cabrio

Welkom en veel (sleutel) plezier met je 964! Tegen dat het weer cabrio-weer wordt zal je alles wel in orde hebben, en dan is het genieten!

welkom :up:

Welkom Patrik.
                                  Proficiat met je aankoop, al zal je je eerste ritje waarschijnlijk wel gevloekt hebben :bounce:
                                  Gelukkig werk je in een garage en kan je er zelf mee aan de slag, want anders zou het je waarschijnlijk een bom kosten en dat geeft dan weer een zuur gevoel bij de aankoop van een “nieuwe” tweedehandse.
                                  Hopelijk krijg je alles op korte termijn geregeld en kan je snel genieten.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.