- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door .
-
Discussie
-
17 november 2018 om 00:19
Hallo iedereen .
Ik ben Patrik Rens en ben 42 jaar en werk al van als ik van school ben in de garage en daarbuiten meestal met oldtimers gereden.
Ik heb vorige maand eindelijk mijn droomauto gekocht. Een 964 Carrera 4 en cabrio 🙂 bouwjaar 91
Ik mocht van mijn vrouw een Porsche kopen maar het moest een cabrio zijn 😉
Dit is de derde oldie op de oprit en de tweede luchtgekoelde naast de VW T1 splitbus van 1966 , en de tweede cabrio naast de Audi Cabriolet 2.3 van 1991
De droom werd al snel een kleine nachtmerrie bij het naar huis rijden. Olie lekken op de uitlaat en hevige geurhinder binnen. Hoewel de motor droog was bij de eerste kennismaking en bij het ophalen ook. De wagen heeft wel geruime tijd stilgestaan . Was al een olieleiding aan vervangen en de servopomp was ook al hersteld. Bij controle op de brug bleek er ook een schokdemper lek te zijn achteraan en stofhoesjes van de stabilsatorstangetjes vooraan. Ook de stofkappen van de cardan rechts achteraan en de stofhoezen van het stuurhuis zijn gescheurd.
Achteruitrijlichten werken ook niet omdat het stangetje in de bak ontbreekt.
Bijkomend probleem is dat als de motor warm wordt hij hevig stond te zagen. Dat heb ik al gevonden en was de benzinedrukregelaar . De brandstof komt zo langs het vacuumdarmpje in de inlaat.
Ik heb het grootste deel van de benodigde onderdelen al gevonden via Van Kessel. Nu alles monteren , de dichtingen van de kleppendeksels vervangen en tegelijkertijd de spanning van de linker cilinderkop eens nakijken want ik vermoed dat de olielekkage langs daar komt.
Al bij al nog wel wat werk , maar komt allemaal inorde.
Eerst keuringsklaar maken en dan alle andere mankementen oplossen. Gelukkig heb ik al wel wat sleutelervaring 🙂 en zal mijn kennis van de 964 serieus bijgeschaafd worden 8) . De service manuals heb ik al in PDF enkel de beschrijving van het cabriodak heb ik (nog) niet. Dus als iemand mij daar aan kan helpen , graag 😉
Wordt vervolgd ! 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.