Even over muziek.

Home Forum Zeverhoekje Even over muziek.

• Maker
    Discussie

• Wim

Sinds kort zijn wij thuis in het bezit van het SONOS audio draadloos systeem, dit werkt via de router en kan ook bestaande audio set aangesloten worden, besturen doe je via Iphone, IPad of PC.

Hebben alles nu geïnstalleerd, en schrok van het super geluid, dus nog maar een box bijgekocht.

We hebben nu 2 play:3 boxen, een bride en het connect systeem, dus surround systeem aangesloten en 2 boxen in de keuken.

Mooie is dat je op elke box in elke aparte kamer je eigen muziek kunt draaien, dus niet verplicht bent om naar hetzelfde station (ruim 100000 zenders) te luisteren als je zoon. 😉
      Kun je uitbreiden tot 32 boxen, dus heb nog wat te doen.

Nu mijn vraag: is er iemand op het forum die dit systeem ook al heeft, en mij eventueel tips kan verstrekken tot het uitbouwen tot een perfect geheel.
      Dus wat ik dan nog eventueel nodig heb, of zou moeten toepassen.

http://www.sonos.com/system/#video

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
      • Proficiat Wim :respekt: maar zover in mijn evolutie ben ik nog niet 😳 😳 .Ik kan je opnieuw niet helpen . 😉

Hallo Wim,

Zelf heb ik een gelijkaardig draadloos systeem thuis maar dan van het merk Bose.

Sonos had die mogelijkheden destijds nog niet. Wist je dat je met je Sonos bv. TV beelden kan streamen, leuk als je in de tuin zit en je wil iets volgen dan kan je dit doen op je Tablet of zelfs een TV toestel. Groot voordeel Wim is dat je met je Sonos alles ook kan bedienen met je Android™-smartphone, iPhone®, iPod touch® en iPad™.

Via het Bose systeem kunnen alle ruimtes ook individueel gestuurd worden. Ik heb dit ook gelinkt aan mijn TV toestellen zodat het geluid via dezelfde boxen komt. Op deze manier heb ik ook maar 1 digitale recorder nodig die individueel kan bedient worden in de verschillende ruimtes en iedereen de opgenomen film kan zien die hij wenst.

Ik heb er tevens een draadloze Soundcast (zie foto) aan gekoppeld. Ideaal om mee te sleuren in en rond het huis bij tuinfeestjes of andere gelegenheden. Deze soundcast kan zowel gekoppeld zijn aan je installatie (ongeacht het merk), je iphone of smartphone of je PC. De klank is fenomenaal.

Soundcast website

Ik ken het niet maar weet dat het van B&W is en die hebben goei materiaal dus verschiet er niet van dat het goed klinkt.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.