Even schrikken met bougiesleutel

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Even schrikken met bougiesleutel

• Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op door Wim.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Gisteren de bougie’s vervangen .
      Bij nr. 5 ging het mis; nadat deze los zat en ik hem uit het bougiegat wilde halen had ik plots enkel het bovenste deel van de sleutel in de hand 😮
      De verbindingspin was weg :bounce:
      Wat erger was : nergens te vinden.
      Dan breekt het angstzweet je toch wel uit.
      In het bougiegat gevallen ? Je kan niets zien, nauwelijks iets voelen.
      Doemsenario’s van: de verbrandingskamer in ? spookten door mijn hoofd. Ik zag de motor er al uitliggen met de koppen er af :bounce:
      In een poging om een iets beter zicht te krijgen besloten het kleppendeksel te verwijderen.
      Tot mijn ernorme opluchting lag het pinnetje tussen de onderkant van het deksel en de motorbeplating :hail:
      Ik post dit eerder als een waarschuwing bij het gebruik van deze nochthans spiksplinternieuwe, originele *porsche sleutel.
      Voor de goede orde: de sleutel werd correct gebruikt en enkel met handkracht zonder verlengstuk.

porschebougiesleutel.jpg

Zo zo dat is idd even schrikken.
        Maar perfekt opgelost.

Wim

mooi dat het zo opgelost is, en een flexibele arm met magneet kan in die gevallen ook oplossing brengen, dus koppen hoeven er zo maar iet vanaf. 😉

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.