- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
12 december 2016 om 20:02
Hallo Porschisten,
Ik ben een 62-jarige Porsche-fan uit Zoersel en dit al sinds mijn kinderjaren. Nadat ik bij ons in het dorp ergens laat in de jaren 50 een gele 356 had gespot was ik reddeloos verloren. Het heeft echter tot mijn 50ste geduurd voor ik mijn droom kon waarmaken (een mens met vrouw en kinderen heeft soms nog andere prioriteiten nietwaar en omdat ik niet de meest begaafde sleutelaar ben kon ik mij niet permitteren een “opknapper” aan te schaffen…).
Na een 996 4S coupé van 2002 en een 997 4S cabrio van 2006 te hebben gehad heb ik sinds vorig jaar een 991 4S cabrio en dat is veruit de plezantste van de drie, o.a. omdat alles instelbaar is volgens de “mood of the day” (sportuitlaat, PASM, sport en sport plus modus… of gewoon rustig toeren in wat men economy-modus zou kunnen noemen…). De 991 versnelt aanzielijk sneller dan de twee vorige (heeft dan ook respectievelijk 80 en 45 pk meer) en verbruikt hierbij gemiddeld een tweetal liter minder, al geef ik toe dat dit infeite bij een sportwagen geen hot item is of mag zijn.
Ik zou er best graag nog een luchtgekoelde 911 willen bijhebben, bij voorkeur een 964, maar het probleem is dat ik daar met mijn 1,96 meter en mijn inmiddels al niet zo soepele lijf nauwelijks in pas…
Veel succes met het forum en tot horens…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.