Even voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Even voorstellen

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen , ik ben Tania 45 jaar, woonachtig in het groene Bornem en heb onlangs met mijn man zijn droomwagen gekocht,
    Een Porsche Cayman Chrono plus pakket 325 PK , 3.4i PDK , vooral om de Sport Plus was het hem te doen , ….
    Voor mij is hij jammer genoeg wat te snel . Kom je denk ik ook niet teveel tegen als mensen dit zeggen, 😉 :driver:
    Fotookes vind je hieronder in bijlage.
    Groetjes en hopelijk heb ik snel vrienden !!
    Doei !!!

Attachments:
    • received_1478626928877265-2.jpg
    • received_1478626758877282.jpg
    • received_1478626772210614-2.jpg
    • received_1478626882210603-2.jpg
    • received_1478626912210600.jpg
    • received_1478626962210595-2-3.jpg
    • received_1478626995543925-2.jpg
    • received_1478626828877275.jpg
15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
    • @YELLOW SUBMARINE
      inderdaad heb antislipcursus al overwogen maar dan denk ik dat er sneller uit ben dan ik er in kan gaan
      en ben inderdaad een ander katje, dat doet me denken aan :

@youyou

= gelijk een val van een paard
      Nu , dat maakt het verhaal compleet . Op 7 september 2006 ben ik van een paard gevallen. Ik deed toen endourance ( lange afstandritten tot 120 km/dag aan hoge snelheid met mijn Arabier Assado ). Ik trainde toen paarden , en van 1 van die paarden ben ik in een bos gevallen en de schade was : 2 x gebroken rug , 4 barsten in mijn bekkken, en ben eigenlijk op een steen gevallen en hebben ze 80 x spuiten bloed en vocht uit mijn poep gehaald. Lange revalidatie, … de arts zei dat ik nooit meer zou kunnen stapppen, maar doorbijter die ik ben , na een jaar en half zat ik terug op mijn paard. Ik heb het paard verkocht want ik durfde niet meer rijden, ….. Dus het verhaal herhaalt zich na 10 jaar .

@Harley
      G
      Tja, nu ik terug invalide ben, zijn de inkomsten serieus gedaald , waardoor het inderdaad moeilijk wordt de wagen te houden

@his911

zou inderdaad wel is graag zo een bijeenkomst meemaken
      @wd1970
      Ah den Diffe, kom ik ook af en toe, lang al geleden, want da dansen lukt zo goed ni meer haha. Dat is vlak bij mijn deur, ik woon in de Stationsstraat, net voor het kerkplein. Als je nog is komt, laat het me weten, dan kan ik jouw pracht is zien, onze wagen staat op ondergrondse gesloten parking dan kan je de beauty ook is zien.

Tania, Het is inderdaad een aangrijpend verhaal hetgeen we niet dikwijls lezen op het forum. Gezien je reeds met de wagen kan rijden, vermoed ik dat je toch aan de betere hand bent. Rijden met de wagen is de beste remedie zowel psychologisch alsook met de wagen leren omgaan.
        Hopelijk doen jullie de wagen niet weg en zien we jullie bij meetings en/of rondritten! :driver:

Welkom, wat een bjoetie van een wagen. Triest verhaal maar ik denk ook dat je meer zelfvertrouwen zou hebben met een cursus, je moet deze knappe niet laten staan of verkopen indien niet nodig. Hoe gaat het gezegde terug, als je van het paard valt…, enfin ik heb het zelf nog niet aan de hand gehad dus…

Welkom Tania en wat een verhaal… maar mij niet onbekend . Persoon die ik heb gekend heeft quasi het zelfde gehad maar in een kettingongeval dus voor en achter en dit tegen hoge snelheid… rug letsel (invalide) en angst voor snelheid. Ook Rijd ze onzeker tegen vroeger… dan was snel niet snel genoeg!! Mettertijd is het wel gebeterd maar in druk verkeer wil ze nog wel eens nerveus worden. Zegt zelf wel dat het betert dus Tania, er is misschien nog wel wat hoop voor U. De Rug kan nog beteren en de rest volgt misschien ook nog. Hopelijk krijg je later er geen spijt van want het is wel een knappe bolide natuurlijk .anyway succes met de verkoop als hij toch doorgaat en beterschap met de gezondheid gewenst ! Bornem … ik ben daar zaterdag nog geweest in Diffirence …niet ver van mij (Willebroek )

Mijne halve trouwboek heeft nog geen meter willen rijden aan het stuur van mijn Cayman, ondanks mijn aandringen. Maar ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat Tania op dat vlak een ander katje is! :first:

Als het financieel geen probleem is, zou ik hem bijhouden en naar de bijeenkomsten komen die door forummers worden georganiseerd. Laat je man maar rijden en jij kan rustig passagieren. Nieuwe mensen ontmoeten bij een koffietje of pintje. Allemaal mensen met dezelfde gemeenschappelijke interesse.
                Het maakt het Porsche rijden er alleen maar leuker op.

Tjonge! Je bent me er eentje! Spijtig dat het zo moest aflopen.

Waarom ga je niet eens een slipcursus volgen bij Jesco daar aan de A12? Ik heb nog Scott Van Hooydonck gekend, die reed een jaar of 10-15 geleden al met een 911 trouwens. Ik ben er van overtuigd dat je op die manier terug vertrouwen zou kweken. Vroeger was je overmoedig maar nu is het blijkbaar het omgekeerde.

@yellow submarine
                    Wel het verhaal over de TT. Dat was mijn droomwagen, het oudere model. Gekocht via mijn kameraad, die ook een snelle voet had, dus maw goed gerodeerd, … Mijn man zei me als we hem kochten : Als deze wagen ( den TT dus) kapot is dan koop ik mijn droomwagen, dus de Porsche Cayman, Sport plus. Da pluske moest erbij.
                    Wij hebben net verbouwd en hebben tijdelijk in een chalet park gewoond, waar buggy’s enorm populair zijn. En Carlo mijn overbuur heeft me toen uitgedaagd. Diene kerel deed niets anders dan sleutelen aan zijn buggy , andere motor erin, … enz.
                    Ik was met hem is mee gereden met zijn buggy, en ik vond da dienen toch niet zo snel reed dan hij liet uitschijnen. Hij zei me ervoor, uw TT’ke is er niets tegen, …. Tja , da moest je uiteraard tegen mijn geliefkoosde wagen niet zeggen en vooral niet tegen mij !!! Dus ik hem uitgedaagd , en heb zo snel gereden( ik denk 150 km/uur) in een bocht , dat het achterste is beginnen schuiven en dat we knal tegen een betonnen muur gereden zijn en zo nog een aantal meters verder geschoven zijn tegen een verkeersbord. Gelukkig zijn de airbags afgegaan, want dat moet je afwachten met een oudere wagen. Maar buiten mijn blessures ( ondertussen invalide) heeft mijn buurman ook 8 maanden niet kunnen gaan werken , zijn pols was 7 keer gebroken en is onmiddellijk geopereerd. Het schuldgevoel dat ik heb is enorm, …..vooral naar de buurman toe, maar ook voor mijn man, die me gans de tijd heeft moeten verzorgen. En dan , na een ganse tijd, had ik het bij manier van spreken ( aan mijne rekker) en is hij beginnen zoeken naar zijn Porsche Cayman met da + erbij. Ik zag dat echt niet zitten , maar dat was de belofte. Nu mijn man is zelfstandig en is de Porsche ingeschreven als 2de voertuig. Maar eigenlijk is het de bedoeling dat ik er mee rijd. Ondertussen wonen wij terug in het centrum te Bornem en we hebben een ondergrondse gesloten parking, ipv de wagen te nemen, neem ik nu mijn troley voor naar de winkel te gaan. Zo erg is het . Voila mijn verhaal

Vertel eens wat meer over de omstandigheden van je ongeval met de TT, als je wil.

@yellowsubmarine
                        haha die is goed, Misschien moet jij mij is met mijn Porsche leren rijden, dan wil ik hem misschien niet meer kwijt, en dan is t ventje van mij ook content

Nein man. Het was met een BMW 325tds. In 1996. Iets te wild bij vriesweer met zomerbanden > powerslip > gracht > koprol > perte total. Zelf geheel ongedeerd. Wagens hadden toen ook nog geen tractiecontrole.

Moraal van het verhaal: winterbanden!

YS: die koprol,was dat in een bak met gele verf?
                            Niet dat ik iets wil suggereren….

Shit happens, maar bij deze toch een volledig herstel gewenst, inclusief de deuk in je vertrouwen! Ik heb ook ooit een koprol gedaan. Mijn testosteronpeil is sedertdien al heel wat gemilderd…

@yellow submarine :
                                ja t zal aan de zware voet liggen en het trauma en nadat ik mijn vorige wagen ( audi TT) pertotale heb gereden tegen hoge snelheid uit de bocht gevlogen recht tegen een betonnen muur. 4 x gebroken ribben en rug , … ben nog aan het herstellen. Ik geraak amper in en uit de wagen :bounce:

Tania, welkom.

Als het een gele was dan konden we ruilen tegen mijn 2.7 en een paar eurokes… Alle gekheid op een stokje, dat begrijp ik toch niet hoor, dat “de auto met u rijdt”. Als je de bak in zijn normale stand en op “auto” laat staan, dan rijdt dat ding toch zo zacht als een lammetje? Je maakt dan nauwelijks toeren (7de bij 70 km/u). Neen, het zal echt wel aan jou liggen: zware voet misschien? Je moet het natuurlijk tijd geven. There is no such thing as enough horsepower! Alles went. De 275 pk van de mijne lijken nu ook al veel minder indrukwekkend dan in het begin van de kennismaking, einde 2014.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.