Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Even voorstellen
- Dit onderwerp bevat 55 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 3 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
24 januari 2020 om 22:08
Hallo. Ik ben Luc en woon in regio Heist op den Berg. Momenteel nog geen Porsche maar wel vrij concrete plannen om dit jaar een 991.2 coupé te kopen. Voorkeur GT silver, Agate grey of Nachtblauw. Wel liefst met Saddelbraun interieur.
Verder PDK, hifi mag upgrade zijn (Bose/Burmester); sportuitlaat nice to have; sport chrono pakket ook. Zwarte wijzerplaten, en 18-way sportseats ook welkom hoewel geen must. Voor de velgen gaat de voorkeur uit naar het Carrera S model. -
MakerDiscussie
-
[quote=”Kouro” post=279890](deels) rood interieur(!) Heeft dat een invloed op herverkoopwaarde? Verder wel leuke kleur, wielen en specs dacht ik.
Do or don’t?
https://finder.porsche.com/be/nl_BE/911-Carrera-Coup-135629Is er nog onderhandelingsruimte bij zo’n PC wat de prijs betreft? Iemand ervaring mee?[/quote]
Voor mij zou een rood interieur echt een no-go zijn. Ook in het echt vind ik dat niet mooi.
Bruin vind ik het mooist, gevolgd door zwart.Voor de rest vind ik het wel een mooie configuratie, mooie velgen, mooie buitenkleur, jonge tweedehands, niet te veel kms, correcte prijs voor bij een officiële Porsche dealer.
[quote=”Kouro” post=279890](deels) rood interieur(!) Heeft dat een invloed op herverkoopwaarde? Verder wel leuke kleur, wielen en specs dacht ik.
Do or don’t?
[/quote]Op de configurator foto’s moet je niet verder gaan , kleuren wijken af tov reeël
Op de Duitse Porsche website vind je oa deze 991.2 : ook een rood/zwarte interieur : ik vind het wel mooi met als buitenkleur zowel zwart als zilvergrijs
De meeste hebben echter zwarte zetels en zwart interieur en deze zullen waarschijnlijk sneller verkocht zijn als de anere binnenkleuren , maar de prijs gaat in dezelfde lijn liggen.[quote=”Kouro” post=279890](deels) rood interieur(!) Heeft dat een invloed op herverkoopwaarde?[/quote]
Geen idee, maar volgens mij een prachtige kleurencombo !!!Onderhandelingsmarge bij Porsche is eerder beperkt naar wat ik zelf heb ondervonden voor zowel nieuw als occasie.
Maar je kan altijd proberen, hé. Nee heb je, ja kan je krijgen…(deels) rood interieur(!) Heeft dat een invloed op herverkoopwaarde? Verder wel leuke kleur, wielen en specs dacht ik.
Do or don’t?
https://finder.porsche.com/be/nl_BE/911-Carrera-Coup-135629Is er nog onderhandelingsruimte bij zo’n PC wat de prijs betreft? Iemand ervaring mee?
de Approved garantie is blijkbaar alleen overdraagbaar tussen particulieren, of natuurlijk rechtstreeks van een Porsche dealer, op mijn 991 zat nog garantie tot eind volgend jaar, en deze is overgedragen naar de particuliere persoon die de auto gekocht heeft over enkele maanden….:up:
In Duitsland onze 718 S 2dehands gekocht bij een BMW-dealer.
De auto is 2018 model met 2-jaar Porsche fabrieksgarantie die afloopt dit jaar in februari.
De garantie heeft gewerkt want op Spa is de distributieketting stukgegaan : resultaat transmissie + motor volledig vervangen (30000 EUR kosten) onder garantie bij Porsche Centrum Maastricht.
Dus ik denk dat de originele Porsche garantie bij de auto hoort, ook indien je deze bij een niet-Porsche dealer of privaat koopt.
Waarschijnlijk op voorwaarde dat de vorige eigenaar correct onderhoud heeft uitgevoerd (boekje) en geen chiptuning heeft gedaan.
Kijk eens na wat de Porsche Approved garantie betekent, wordt op mobile.de ook vaak als pluspunt bij een auto vermeld.[quote=”Desmo” post=279856]Zelf verleden jaar bij een officiele Belgische dealer een 991.1 gekocht na 8 jaar rondkijken naar Porsche Approved in Duitsland. Betrokken dealer wees een garantie in Belgie resoluut af. Van zodra een garantiegeval moet de wagen terug naar Duitsland, soms op de vrachtwagen… Volgens de dealer komt D’ieteren niet tussen in dergelijke garantiegevallen. Waar of niet maar heb voor een aanvaardbare prijs een 991.1 gekocht mét Belgische garantie.[/quote]
Mijn vorige was een 991 aangekocht bij een Porsche dealer in Duitsland, met een Approved garantie, die geldig is in héél Europa, en daar kunnen en mogen ze niet onderuit, een Approved garantie geld in héél Europa….:coolness:
Zelf ben in 3 keer met de auto in Porsche center Paal geweest voor een garantieprobleem, steeds met open armen ontvangen en het probleem of onderdeel is telkens vervangen onder de Approved garantie, dus dit is geen probleem binnen de Porsche groepering, of zou het althans niet mogen zijn…..:up:[quote=”Kouro” post=279860]Bedankt voor deze feedback Charles! Heb een nachtblauwe met bruin interieur gezien op moblie. Wel al wat km. Beter minder km?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=289108365&colors=BLUE&colors=GREY&colors=SILVER&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&interiorColors=BEIGE&interiorColors=BROWN&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelGroupId=40&minFirstRegistrationDate=2016&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&fnai=prev&searchId=9b81817a-f6c8-5868-81d6-c3cb970b5b5c%5B/quote%5DHet is natuurlijk altijd afwegen, meer km’s is lagere prijs.
Ik was al een half jaar aan het kijken naar een 991.1 , vaak 50.000 tot 100.000 kms en prijzen rond 75K.
Ik vond nooit mijn gedacht, vaak toch echt veel kms als de prijs goed was.Uiteindelijk op die jonge 991.2 gevallen met maar 11.000 km en anderhalf jaar oud. Voor 25K meer had ik een auto die 50.000 km minder telde en 5 jaar jonger was dan de auto’s waar ik eerder naar keek en was de keuze plots snel gemaakt, na een duwtje van mrs Charles.
Was een directiewagen van Porsche Duitsland, met op moment van aankoop nog een half jaar fabrieksgarantie.Ik zou in België wel bij een betrouwbare tweedhandsdealer durven kopen (Debusserė, Vanbeurden, Powercars, …). Deze hebben een goede reputatie en moeten die hoog houden.
Maar in Duitsland zou ik enkel bij een officiële dealer kopen, omdat je de betrouwbaarheid van Duitse handelaars moeilijk kan inschatten.[quote=”Kouro” post=279848]….
Wat kostte overigens een 991.2 Carrera nieuw standaard in 2016?[/quote]Interessant artikel over de 991.2.
Je vindt ook terug dat een basis manuele Carrera net onder de 100K kostte.Bedankt voor deze feedback Charles! Heb een nachtblauwe met bruin interieur gezien op moblie. Wel al wat km. Beter minder km?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=289108365&colors=BLUE&colors=GREY&colors=SILVER&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&interiorColors=BEIGE&interiorColors=BROWN&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelGroupId=40&minFirstRegistrationDate=2016&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&fnai=prev&searchId=9b81817a-f6c8-5868-81d6-c3cb970b5b5cZelf kocht ik deze bij Debusseré:
Nachtblauw en met zwarte Carrera S velgen. Al vind ik de standaard velgen ook mooi.
https://www.debussere.be/nl/voertuig/901/porsche-991-2-carrera-coupe-panodak-sportuitlaat-black[quote=”Kouro” post=279807]Hallo. Ik ben Luc en woon in regio Heist op den Berg. Momenteel nog geen Porsche maar wel vrij concrete plannen om dit jaar een 991.2 coupé te kopen. Voorkeur GT silver, Agate grey of Nachtblauw. Wel liefst met Saddelbraun interieur.
Verder PDK, hifi mag upgrade zijn (Bose/Burmester); sportuitlaat nice to have; sport chrono pakket ook. Zwarte wijzerplaten, en 18-way sportseats ook welkom hoewel geen must. Voor de velgen gaat de voorkeur uit naar het Carrera S model.[/quote]Dag Luc.
De Carrera 991.2 coupé PDK heeft de laagste CO2 van alle 911’s, zelfs lager dan de 992. 169 g CO2.
Wat handig is als-ie met een bvba gekocht wordt.
De 991.2 is ook het eerste model met een uptodate GPS-systeem en een eigentijds scherm. Misschien niet het belangrijkste voor een porschist, maar toch leuk als je tweedehands P geen verouderd bedieningssysteem heeft.
Er is maar 1 echte must, en dat is de sportuitlaat. Die kan je afzetten als je je eigen straat inrijdt, maar de rest van de rit voegt de sportuitlaat veel beleving toe.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.