Even voorstellen …

Home Forum Stel jezelf even voor ! Even voorstellen …

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,
    Mijn naam is Luc, 43 jaar, vader van 2 fantastische zonen en sinds dit weekend trotse eigenaar van een mooie 993. Mijn eigen Porsche is al sinds zeer lang mijn ultieme droom en na 2,5 jaar een bijzonder mooie BMW Z4 coupé te hebben gehad en ondertussen verkocht dan toch de stap gewaagd. Na jaren van forums lezen en zoeken, begin februari 2012 een originele 993 gevonden van eerste eigenaar. Een gepensioneerde tandarts die een panamera had besteld en zijn blauwe Carrera 2 van 1995 met 100k km’s van de hand deed. Na een check bij Carrera motors (onderhoudsboekje & daar ook gekocht) de wagen gekocht. Samen met de vorige eigenaar de eerste kosten verdeeld, nieuwe banden, nieuwe voorruit, 1 roestblaasje laten wegwerken, groot onderhoud en wat andere zaken onmiddellijk in orde laten maken. Kortom alles klaar om veel te genieten! 😀

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
    • niet met staalwol aankomen. ruzie

proficiat met je porsche;Prachtexemplaar tot kyk ,groeten,Luc duvel :driver: :driver:

Wim

Zeker weten, staalwol krast teveel, en dit geeft een polijstende werking.

[quote=”cabrio wim” post=92060]Niet doen met staalwol.[/quote]
            Is er een reden waarom je het niet met staalwol moet doen? Alle detailbedrijven werken op deze manier 😕 Heb ook wel dergelijke “schuurmatjes”, en werkt ook aangenaam, maar wel weer even zien welke korrel je gaat gebruiken anders krijg je diepe krassen.

@cabrio wim, denk je dat ik hier een beter resultaat mee ga halen?

Dank je!
                Overweeg om misschien vroeg of laat nieuwe te plaatsen. Waar hebt u de uwe laten plaatsen?

Welkom van ook een 993 rijder uit het Antwerpse;had hetzelfde probleem met mijn eindstukken heb dan maar nieuwe gekocht en ze worden iedere keer bij poetsen opgeblonken dan blijven ze mooi

Wim

Niet doen met staalwol.
                    Neem dit met aluminium reiniger.

Is idd al een stuk beter.
                      Een volgende keer probeer ik alu polish op staalwol.

Is niet gezegd, maar dan heb je toch een beetje meer cut. Ziet er nu toch al redelijk goed uit denk ik.

Nee, geeft dit een nog beter resultaat dan, denk Je?

Ziet er al een heel stuk beter uit. :applaus: Maar een uitlaat waar nooit naar gekeken is zal je moeilijk nog als nieuw krijgen. Steekt nu toch al wat af tegen de donkere kleur van je wagen. Heb je de Alu polish op de staalwol gedaan?

Vanochtend aan de slag geweest voor die uitlaateindjes.
                              Eerst bewerkt met Ironx, daarna staalwol 000 en afgewerkt met Mothers Mag & Alu polish.
                              T’is nog niet helemaal zoals ik het wil maar toch al een verbetering!
                              Voor:
                              IMG_0602.JPG

IMG_0605.JPG

Na:

IMG_0610.JPG

Goed idee! Probeer ik!

Wat ik zou doen is eerst de IronX er een aantal keer op en eventueel goed inwerken met een borstel. Geef het wat tijd en dan goed naspoelen. En dan toch met die metal polish en staalwol aan de gang gaan.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.