- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
30 april 2013 om 13:17
Hello Porchisten,
Mijn naam is Xavier en ik rijd al sinds 2003 met Porsches. Mijn eerste Porsche was een Boxster 2.5 van 1997 met Tiptronic. Zeer leuke wagen en een echte Porsche als je het mij vraagt. Diegene die anders beweren hebben in mijn ogen nooit met deze wagen gereden. Zelfs de instructeurs bij Porsche Driving Know How deelden die mening. Weliswaar stilzwijgend naar de 911-rijders… Enfin, ik zie A L L E Porshes graag 😀 Het zijn stuk voor stuk mechanische/technologische kunstwerkjes! Je zal maar een Porchist zijn zeker, vraag maar aan mijn vrouw. :sarcastisch Nooit geen problemen gekend met deze Porsche buiten een olielekje tussen motor en versnellingsbak die onder garantie gemaakt is geweest. Daarna was het altijd maar knallen met die bak!
Daarna heb ik een Porsche 996 C4 Cabrio gekocht van 1999. Ook een erg leuke wagen maar in bijzonder scherpe bochten voelde je wel het rugzakeffect tegenover de Boxster. Ik vond de Boxster net iets scherper (en soms veiliger want als de 911 weg was dan was ie weg :wtf: ) maar dat is ook normaal omdat je met een 911 moet “leren” rijden.
Dan pech gehad met mijn motor (lek in de koppaking aan de linker cilinderblok) en een nieuwe motor moeten steken als gevolg… binnengedaan in een carrosserie waar ik dacht dat ik ze kon betrouwen en achter mijn rug gaan rijden met m’n Porsche… met de motorschade als gevolg :bounce:
Uiteindelijk rijd ik nu met een 996 C4S Cabrio van 2004. Fantastische wagen! Een wereld van verschil in de bochten tegenover mijn C4 cabrio. Vééél stijver van structuur en dat je voel je o.a. in het stuur (geen gebibber). Voldoende “Power” om je rijbewijs kwijt te geraken en leuk geluidje als je cabrio rijd.
Verheug me om jullie eens te ontmoeten op één of andere meeting.
GreetZ
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.