Even voorstellen.

Home Forum Stel jezelf even voor ! Even voorstellen.

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Goeiemorgen allen,

Ik ben 32 jarige Porscheliefhebber uit Antwerpen en heb na het verkopen van mijn 997 2S vanwege VAA :evil:, mij nu een fiscaal vriendelijker type aangeschaft vanwaar ik al jaren droomde.
      Betreft een 911T targa 2.4 1972 olieklepje (europees model).
      De vorige eigenaar heeft hem 14 jaar in zijn bezit gehad en was ook een echte liefhebber.
      De wagen ziet er prachtig uit en de motor draait alsof nieuw.
      Ik zal echter over deze wagen vele vragen hebben want zou deze graag volledig terug naar originele staat willen brengen.
      Vandaag heeft de wagen vooraan een polyester bumper en achteraan een whale tail.
      Ik denk dat de poyester bumper nog geleverd zou kunnen geweest zijn vanuit fabriek in 1972 maar de whale tail is volgens mij pas in 1975 als optie beschikbaar gekomen.
      Maak spoedig foto’s en dan kunnen de experten me adviseren om deze prachtwagen terug volledig in originele staat te brengen.

Tot snel.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
      • [quote=”ken” post=160405]Post een foto van je veranderingen
        [/quote]
        Met al die vrouwen die hier de laatste tijd inloggen ga je op je woorden moeten beginnen letten hoor 😉

ken

Welkom hier mooi targa
          Fg porsche heeft zeker vanalles, daar ga je zeker het één en ander vinden
          Post een foto van je veranderingen
          Veel plezier

Beste,

Zoals reeds aangegeven door enkele forumleden heb ik beslist om reeds enkele esthetische veranderingen te doen aan de 911T targa ’72.

Ik zou volgende zaken reeds veranderen:

– spiegels
            – koplampringen
            – Motorkap (weg met de whale tail)

Via een vriend heb ik volgend adres doorgekregen : FG Porsche in Zaffelare.

Iemand ervaring met deze firma ?
            Heeft er nog iemand goede adressen waar ik deze stukken zou kunnen vinden ?
            Of heeft er iemand op het forum deze stukken te koop aangeboden ?

Alvast bedankt.

Grt.

Beste,

Zoals reeds aangegeven door enkele forumleden ga ik voorlopig starten met enkele kleine esthetische ingrepen :
              – Motorkap veranderen (weg met de whale tail).
              – Spiegels veranderen.
              – Koplampringen.

Ik heb van iemand volgend adres doorgekregen : FG Porsche

Iemand ervaring mee of iemand nog betere/andere adressen om te shoppen aan degelijke prijzen.

Grt.

[quote=”deepee” post=159114]oeps, sorry. ik had er geen rekening mee gehouden dat jouw VIN maar 10 tekens telt. [/quote]
                Net nog even nagekeken, de VIN van de 912 had 6 karakters… 😕

Wim
                  Anoniem

Bedankt deepee,
                    Hetgeen me wel verwonderd is dat mijn 5de cijfer een 5 is en geen 1.
                    De PDF zegt dat 911 T/E van 1972 – 1973 code 1 hebben en niet 5.
                    Code 5 geeft danwel aan dat het om 911T/V gaat.
                    Iemand die dit kan verklaren ?

oeps, sorry. ik had er geen rekening mee gehouden dat jouw VIN maar 10 tekens telt. dan zal het niet lukken, maar met dit tabelletje kan je wel nog een beetje ontcijferen

Attachments:
                      • 911vin72.jpg
                      Anoniem

Op de link van deepee kan ik dus met mijn ‘oudje’ geen informatie terug vinden.
                        De applicatie werkt enkel met een 17-karakter VIN-code die pas in 1981 is ingevoerd.
                        Of kan ik mijn huidig chassisnummer omzetten naar een VIN code ?
                        Chassis is 911251**** wat zou dit dan in VIN-code zijn ?

VIN = Chassisnummer, bij zo’n oudje is dat maar 6 of 7 karakters (iirc) :up:

Click :salut:

Anoniem

Waar kan ik de VIN code juist terug vinden ?
                            Kan enkel het chassisnummer op de carrosserie vinden.

Edit: Onnodige quote gewist

Leuke link!

voor de geboorteakte kan je deze topic op PF doorlezen.

en je kan je chasisnr eens intypen op deze pagina om te zien in welk land hij uitgeleverd is in 1972.

Anoniem

Het is dus handig, als je auto voorzien is van opties uit een latere periode, om deze op het inschrijvingsbewijs te laten vermelden wanneer werd de auto voor de eerste keer in Duitsland ingeschreven wordt. Dit in de veronderstelling dat de eerste inschrijving niet in D was?[/quote]

Bedankt voor de info deepee en S2 !
                                  De Fahrzeugbrief is van ’89, wil dit zeggen dat de wagen dan pas de eerste maal in Duitsland is ingeschreven ?
                                  De wagen zou dan zijn eerste jaren (17!) in een ander land hebben rond gereden ???
                                  Is er iets als een birth certificate voor deze 911’s ?
                                  Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

S2

Klopt, de fahrzeugbrief is geen “geboortecertificaat” en kan dus in de loop van de jaren aangepast worden.

Een beetje zoals bij ons een “tuningkeuring” als je bvb. je ruiten tint. Nadien komen deze getinte ruiten op je keuringsattest en heb je daar geen problemen meer mee.

16″-ers Fuchs waren trouwens ook geen optie in 72 en staan wel op je Fahrzeugbrief 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.