Even voorstellen.

Home Forum Stel jezelf even voor ! Even voorstellen.

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Goeiemorgen allen,

Ik ben 32 jarige Porscheliefhebber uit Antwerpen en heb na het verkopen van mijn 997 2S vanwege VAA :evil:, mij nu een fiscaal vriendelijker type aangeschaft vanwaar ik al jaren droomde.
      Betreft een 911T targa 2.4 1972 olieklepje (europees model).
      De vorige eigenaar heeft hem 14 jaar in zijn bezit gehad en was ook een echte liefhebber.
      De wagen ziet er prachtig uit en de motor draait alsof nieuw.
      Ik zal echter over deze wagen vele vragen hebben want zou deze graag volledig terug naar originele staat willen brengen.
      Vandaag heeft de wagen vooraan een polyester bumper en achteraan een whale tail.
      Ik denk dat de poyester bumper nog geleverd zou kunnen geweest zijn vanuit fabriek in 1972 maar de whale tail is volgens mij pas in 1975 als optie beschikbaar gekomen.
      Maak spoedig foto’s en dan kunnen de experten me adviseren om deze prachtwagen terug volledig in originele staat te brengen.

Tot snel.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
      • [quote=”50more911″ post=158997]Hoe kunnen deze dan reeds in 1972 geleverd zijn ?
        Kan iemand mij corrigeren of inlichten ?[/quote]

Een fahrzeugbrief is niet zoals een ‘birth certificate’ waarop alle opties vermeld staan zoals de auto van de band gerold is. Maar al wat er op staat moet niet nog eens gestaafd worden met een TÜV gutachten als de auto de periodieke keuring ondergaat.

Het is dus handig, als je auto voorzien is van opties uit een latere periode, om deze op het inschrijvingsbewijs te laten vermelden wanneer werd de auto voor de eerste keer in Duitsland ingeschreven wordt. Dit in de veronderstelling dat de eerste inschrijving niet in D was?

Hier nog eentje met zo’n spoiler op een ’69:

Click

Anoniem

Wat ik niet goed begrijp is dat de bumpers pas in 1973 op RS zijn verschenen en de whale tail pas in 1975 als optie verkrijgbaar was.
            Hoe kunnen deze dan reeds in 1972 geleverd zijn ?
            Kan iemand mij corrigeren of inlichten ?

Als je ‘m restaureert koop je een extra kofferklep 😳 motorklep, zo kan je zonder die spoiler rondrijden en blijft hij “origineel”.

zo’n rode walvisstaart is héeeel decoratief tegen de muur van je garage. zo bewaar je hem zonder schade voor later.

oh ja, euh welkom hè.

Anoniem

Beste,

Ik heb bij de wagen de originele Fahrzeugbrief gekregen.
                  Na wat opzoekwerk blijken de whale tail alsook de bumpers (RS) en Fuchs velgen vanuit het fabriek geleverd te zijn in 1972.
                  De codes die ‘Bemerkungen’ vermeld zijn 91150501125 en 93051201000.
                  Nu begin ik te twijfelen of het niet beter is om deze te laten zoals hij os want origineler kan je hem niet hebben.
                  Advies ?
                  image.jpg

+1 :up:

Taartschep er onmiddellijk af. :puke:
                      Andere spiegels
                      Velgen ontlakken en 70’s style geven.

Dit alles kost bijna niets, enkel wat moeite en dan heb je al een heel andere wagen. :driver:

Als ik jou was zou ik alles laten zitten en gewoon lekker gaan rijden en genieten van de auto. Ik zou er de schroevendraaier set niet op los laten! Felicitaties en veel plezier gewenst, lekker knalluh kleurtje ook! :drink:

XXX

Toffe *porsche , proficiat.
                          Ik stel voor dat je eens tot bij CCR (Wim Cabrio) rijdt en eens een babbeltje slaat over jouw wagen.
                          Daar ga je veel leren. Doe het voor je er aan begint.
                          Ik had het ook beter gedaan, dan was mijn restauratie door hen gedaan geweest 😥

S2

Proficiat met je aankoop, maar ik ben niet overtuigd dat dit een goede basis is om terug in originele staat te zetten. Ik kan het moeilijk inschatten, maar hier gaat heeeel veel tijd en geld in zitten.

Gewoon van genieten zou ik zeggen en niet teveel in investeren.

roy

Voor mij ook!!!

Misschien ben ik ouderwets; echter voor mij telt :

origineel is nog steeds het mooiste

Ciao,
                                Luc

roy

Mooie auto:-) met tijd komt ie wel perfect:-)

J

die spoiler klopt er niet bij.
                                    Geentje of een duck, is mijn mening.

Die zwarte Fuchs staan ook beter op de impact bumper modellen.

Maar tis jou ding, geniet er maar van in de eerste plaats.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.