Even voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Even voorstellen

• Maker
    Discussie

• Marco
    Deelnemer

Hallo allen, lees hier al eventjes mee maar vind het wel zo netjes om mij voor te stellen. Ik ben in 2004 begonnen met mijn eerste tupperware-Porsche: een replica van de 356 speedster. Fantastische wagen die ik 8 jaar in mijn bezit heb gehad. Deze is verkocht en rijdt sinds 2012 met belgische platen rond. Omdat deze auto voor mij beperkt inzetbaar was (niet leuk op de snelweg) steeds vaker naar een modernere auto aan het kijken. Zat te twijfelen tussen een Arie 348ts en dus de 911. Na beiden te hebben bereden was de keuze niet moeilijk…

Ik ben ook enige tijd lid van Porscheforum.nl en zie dat er hier nuttige topics voorbij komen die ik niet wil missen.

Ik heb sinds vorig jaar een 996 mk2 cabriolet. Zelf in Duitsland gekocht en geimporteerd. Wel spannend maar is allemaal goed gegaan.

De auto is volledig Porsche-dealer onderhouden door de vorige eigenaren en dan kan ik niet achterblijven.

Gisteren de auto naar Porsche Centrum Leusden gebracht voor een grote beurt, vervangen van de remvloeistof, schoonmaken van de radiatoren, kapconstructie volledig nalopen (incl afwatering controleren) en een periodieke keuring. Daarnaast zat er wat remslijpsel in de gaatjes van de schijven, deze worden ook weer fris gemaakt.

Hier werd nog eens bevestigd dat dit een bijzonder fraai exemplaar was die er van binnen en van buiten erg goed uitzag. enig minpuntje was dat de kleppendeksel iets zweet. Wordt nu schoongemaakt en gekeken waar het precies vandaan komt.

Ik heb hier een service dialoog gekregen en daarbij werden alle bevindingen gedeeld. als leenauto een VW Golf GTi (had om een VW Up gevraagd, dus aangename verrassing).

Auto was aan het eind van de middag nog niet klaar, kan m maandagmiddag nu ophalen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
      • yep doe ik ook, uitstappen onderweg ruitje mooi plooien, een sponzen handdoekje tussenleggen omdat bij heel warm weer het plastiek wel eens durft aan elkaar te kleven.

Ik blijf het een ontzettend mooie speedster vinden :coolness: 😎

Dat kan ik mij voorstellen! Het plastic ruitje is een kwetsbaat onderdeel van de kap. Goed om dit wel te melden! :up:

Mijn 996 mk2 heeft een glazen ruitje, daar hoef ik geen rekening mee te houden.

Heel fijn allemaal, maar bij het openen van het dak heb ik de gewoonte eventjes uit te stappen om de plooi in het plastic ruitje goed te leggen.

Dat rottige Youtube ook :think:

Is nu in ieder geval weer openbaar. filmpje zou het weer moeten doen.

Voor de liefhebber heb ik ook een beschrijving hoe te monteren, zal deze in het daarvoor bestemde topic plaatsen.

Hieronder de demonstratie van de Robotop (in filmpje bij een Boxster, maar werking blijft gelijk).

S2

Welkom! Leuke foto’s 🙂

De video is “private” :think: 😉
                    Mooie pics! Thx for sharing!! :hail:

De auto heeft de volgende specificatie’s af fabriek bovenop de standaard uitrusting:
                      – Sportonderstel (-10 mm)
                      – Stoelverwarming
                      – 18″ turbo-look velgen
                      – PSM
                      – Harman Kadon geluidspakket
                      – Windschot
                      – Voorruit met groene baan
                      – Telefoonvoorbereiding
                      – CD Wisselaar
                      – Bi-Xenon incl. sproeiers
                      – Sportstoelen met harde schaal
                      – Side-skirts
                      – Sportuitlaat met kabaal-knop
                      – Afstandsschijven achterwielen 5 mm
                      – Porsche logo in stoelen
                      – Alu-pakket

Zelf heb ik nog de Robotop geinstalleerd. Stukje electronica die er voor zorgt dat ik de kap met 1 druk op de knop kan openen of sluiten. Niet meer vasthouden dus. Afgelopen winter heb ik verder de knop om handmatig de spoiler te bedienen naar mijn dashboard verplaatst. Volledige teller unit gedemonteerd om een paar draden aan te sluiten. Nu gaat er een lampje gaat knipperen wanneer de spoiler in beweging is en brand deze continue wanneer de spoiler omhoog staat.

Hieronder (ja ik weet het) een onduidelijk filmpje:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5ibta3FIXw0[/youtube]

O ja, en dan nog de grote beurt bij Porsche Centrum Leusden. Ze vonden de auto er optisch als motorisch erg goed uit zien en er kwamen geen zaken boven tafel waar ik erg van zou schrikken. Met de stempeltjes in het boekje erbij is deze ook weer voor een jaar klaar.

Hier nog wat meer foto’s van mijn 356 Speedster en nog wat foto’s van de 996 die vorig jaar tijdens een tweetal porscheweekenden zijn gemaakt.

Samen met 4 vrienden het weekend op pad. Eerste weekend was naar de Eifel en het tweede weekend de omgeving van de Nürburgring onveilig gemaakt.

Dit jaar gaat dit weer gebeuren. Eerste weekend staat in mei op de agenda. Bestemming nog niet bekend…

Laatste foto was op de terugreis. Met kap dicht de 275 km/u aangetikt. Moet je een keer meegemaakt hebben. Even voor de duidelijkheid: foto zelf niet gemaakt 😀

Attachments:
                        • speedster.jpg
                        • 2013-07-2017.19.32.jpg
                        • porscheweekend15.jpg
                        • Photo29-09-13221054.jpg
                        • Photo29-09-13201859.jpg

Schoon gerief :up: Op z’n Vlaams hé !
                          Welkom hier, veel plezier, veilige kilometers en wat meer foto’s zouden gesmaakt worden :salut:

Ik zit mijn 1e bericht nog eens door te kijken en zie dat ik helemaal geen foto heb geplaatst van de auto :mrgreen:

vreemd dat dat nog niet is opgemerkt :think:

Attachments:
                            • 996.jpg

Veel plezier hier, en euh hebben ze al om foto’s gevraagd ?

Welkom op dit forum.
                                Laat het zonnetje snel gaan schijnen dan kun je heerlijk gaan genieten.
                                Veel veilige km’s

welkom !!

XXX

Welkom op het forum, nu nog wat foto’s aub 😛

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.