Even voorstellen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 Even voorstellen

• Maker
    Discussie
  • Dag allemaal,

Mijn naam is Peter en sinds vorige week de trotse bezitter van een Porsche 968. Toen ik er naar ging kijken was ik direct verkocht, die auto was gewoon in een prachtstaat.

De eigenaar liet me alle hoekjes en kantjes zien van deze wagen en ik keek met de mond open naar het interieur dat in perfecte staat is. Tijdens de verkoop heeft die man ook al het mogelijke gedaan om er voor te zorgen dat ik de 968 zo vlug mogelijk in mijn bezit kreeg, hij is me zelfs thuis komen ophalen om samen naar het DIV te rijden om mijn nieuwe nummerplaat te gaan halen. Vervolgens naar de Porsche garage om de wagen op te halen, dit was voor hem een rit van meer dan 250 km die voormiddag en ik ben hem daar ongelooflijk dankbaar voor. Waar vindt je nog zulke mensen tegenwoordig die zo behulpzaam zijn?

Ik zal proberen de wagen met dezelfde passie als de vorige eigenaar te onderhouden zodat hij binnen 20 jaar één van de weinige 968 ‘s in Belgie wordt met een perfecte onderhoudshistoriek (Dat is nu al denk ik 😉 )

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
    • ja. ik ben er toch vrij zeker van dat de 944t sneller was, en de top lag zeker hoger.
      maarja misschien heb ik een trage 968 en had ik een snelle turbo.
      en jij het omgekeerde 😀 .

ok, toch de juiste dus 😉 ) 🙂 )
        zonhoven, laatste tijd niet meer
        wel een tijdje geleden regelmatig….. 8)
        of t zou ne dubbelganger moeten zijn….

Toch de juiste dus 😀
          Ik weet niet of je 968 minder gaat dan je 944 , maar het gevoel is anders .
          Het voelde ook aan alsof de Martini beter ging dan de 968CS maar eens ze samen op de track warien reed de CS bijna rondjes rond de Martini .
          Volgens mij kwam dat gevoel enkel door de Turbo die je de push geeft wat de Cs niet doet .

Ja ja je hebt het juist ,de goede oude rode 944 turbo uit limburg.(ik zou niet weten waar hij nu zit)!
            luke zie ik redelijk veel rijden in zonhoven 😀

gisteren met de 968 gaan rijden/”testen” en … > moet zeggen bij HOGE(+200,+250 => km/h) snelheden ging de 944 turbo toch duidelijk beter.
            niet dat je dit altijd doet maar toch 👿 .
            dus dit vin ik een beetje een tegevaller (maar dat is ook het éénige wat deze wagen minder heeft).
            voor de rest is hij zaaaalig. alleen dat de verwarming weer niet op koud gaat . dat had ik bij de 944 ook al.
            zit ergens onder het stuur links dacht ik ( een echte ziekte ).

[quote=”911-lover”:1qi06jyf]Nu ben ik aan het twijfelen of we dezelfde bedoelen als de poster is Luke .
              Bij de zoektocht naar de radio heb ik ook gereageerd doch nu valt me de naam op .
              Was diegene uit Limburg met zijn rode 944 Turbo niet LarsKy ?[/quote]

zou kunnen, geen idee….

[quote=”larsy”:3vbgp6ek]Hallo.
                mooie kleur/wagen is dat.
                ik ben Lars van briel 26 jaar
                ben van limburg .
                en heb me 4 dagen geleden ook een 968 gekocht. van 91
                wpozzzxxxxx0000154 een van de eerste zeker ?

foto s heb ik nog niet

(zat vroeger ook wel eens op het forum hier, met de rode 951)[/quote]

Proficiat met uw aanwinst, ben benieuwd naar een foto. Hoe meer je met deze wagen gaat rijden hoe meer je hem gaat waarderen (bij mij is dat toch) 😀 )

Nu ben ik aan het twijfelen of we dezelfde bedoelen als de poster is Luke .
                  Bij de zoektocht naar de radio heb ik ook gereageerd doch nu valt me de naam op .
                  Was diegene uit Limburg met zijn rode 944 Turbo niet LarsKy ?

[quote=”larsy”:1mvfytva]Hallo.
                    ben van limburg .

foto s heb ik nog niet

(zat vroeger ook wel eens op het forum hier, met de rode 951)[/quote]

hey larsy, leef jij ook nog??
                    en binnenkort foto’s van je nieuwe aanwinst,
                    vertel er ns wat meer over

Hallo.
                      ben van limburg .

foto s heb ik nog niet

(zat vroeger ook wel eens op het forum hier, met de rode 951)

Van harte gefeliciteerd met de aankoop .
                        Je hebt echt een exemplaar van een liefhebber aan de hand kunnen doen .
                        Jammer van het tegenvallertje , maar laat er je plezier niet door vergallen .
                        Een 968 is een geweldige wagen .
                        Ikheb de mijne destijds gekocht na de verkoop van mijn 911 en doordat de 930 die de opvolger zou worden niet doorging (door de verkoper) .
                        Ik kocht toen mijn 968 om detijd op te vullen tot ik een andere 911 vond .
                        Sinds ik haar heb ben ik niet meer op zoek gegaan naar een 911 en heb haar nu al meer dan 4 jaar in mijn bezit .
                        Daarstraks weer 400km mee gereden ( Autobahn 😈 ).
                        Gewoon heerlijk

dat meen je niet……. 🙁 roll:

nou, die kerel zal het hopelijk toch geweten hebben….. 👿

Een man van de post die s’morgens kranten rondbrengt heeft de kans gezien om alle verf van mijn rechter deurhendel te halen. Dat is ongeveer het domste ongeval dat ik in 30 jaar rijden meemaak. Ik kom aan een wegversmalling in de straat waar ik woon, staat er net op die plaats een wagen van de post met zijn deur open. Langs rechts zie ik een man komen aanhollen terwijl ik sta te wachten om te kunnen passeren.
                            Hij duwt de deur dicht van die postwagen en maakt een gebaar om te passeren terwijl hij naast de postwagen blijft staan. Ik vertrek vol vertrouwen dat hij wel blijft staan tot ik voorbij ben en op diene moment besluit hij om gezwint in zijn auto te stappen.

Ik was er helemaal nog niet voorbij toen hij zijn deur openzwierde, gevolg spiegel krom.. deurhendel een laag verf af, ongeveer één centimeter breed en zolang die deurhendel is. Achtervleugel gelukkig niet geraakt, jaren rijdt ik rondt in een auto die me niet interesseert en ik kwam nooit iets tegen. Nu met de 968 voorzichtig tot het krankzinnige en dan kom je na twee weken zoiets tegen 😥

schoon bakske, hou hem in ere !!

Als het gelukt is zie je een foto van mijn 968 🙂

[quote=”kleinekastenteufel”:25vvcqyf]Jack bedoeld dat hij die geluidsinstallatie recentelijk nog helemaal vernieuwd heeft.

😀 mrgreen: 😀 [/quote]

yes indeed 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.