Even voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Even voorstellen

• Maker
    Discussie
  • Om deel te nemen is aan dit forum is het blijkbaar een vereiste om je eerst even voor te stellen. Dus hierbij…

Na een leven lang met oldtimers en classic cars te hebben rondgereden groeide met het ouder worden de behoefte naar wat meer comfort, zowel fysiek als mechanisch. Omdat er bij mijn oldtimers geen enkele cabrio zit werd al gauw uitgekeken naar een open wagen. Kwa design vielen de meeste moderne cabrio’s tegen alleen een Jag XK, een Mazda MX en enkele Porsches konden bekoren. Uiteindelijk ben ik voor een Boxster gegaan. Na wat zoeken werd een goed onderhouden exemplaar met weinig km’s gevonden voor de juiste prijs. Tot nu toe valt de Porsche goed mee, alleen is het even wennen aan het hoogtoerige koppel en het krakend dashboard. Een echte fun car waaraan ik hopelijk nog jaren plezier mag beleven.

Limburgse “Driver”
    Porsche Boxster, BMW E30 Coupé + Touring, Opel GT, Jaguar MK2 + E-Type en nog enkele tweewielers

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Welkom :driver: !

Veel plezier met de *porsche
        En euh btw E30 coupé + touring : :respekt:

Dank aan allen voor de hartelijke verwelkoming!
          Even nog wat toelichting: Mijn Boxster is een 2.5 en is niet aangekocht voor de pk’s maar hoofdzakelijk voor het open rijden. Wat het koppel betreft vind ik dat je hem pas echt voelt duwen als je voorbij de 3000 toeren gaat. Ik ben dan wel gewend met de Jaguars te rijden en die hebben van meet af al een enorm koppel. Vandaar mijn opmerking, ik moet er nog leren mee omgaan maar voor de rest ben ik enorm content met de Porsche.
          Vermits ik mijn leven lang al met oldtimers rij ben ik niet vies van gesleutel. Heb al een zestal auto’s en motorfietsen eigenhandig gerestaureerd. Zo heb ik de Boxster ook al binnenste buiten gedraaid i.v.m. het gekraak van het dashboard. Afgelopen weekend heb ik de plastic kappen aan de binnenkant van het rechter spatbord verwijderd en zag dat de leidingen van de airco los waren gekomen. Na deze vast te hebben gezet heb ik een gedeelte van het dashboard verwijderd waar vermoedelijk een schacht van de verwarming nogal los zat. Hopelijk geven deze ingrepen resultaat maar door het slechte weer, het regent hier in Limburg al bijna 3 dagen onophoudelijk, heb ik nog niet met de auto kunnen rijden. Vandaar ook dat er nog geen fatsoenlijke foto’s van de Porsche zijn. Van zodra het weer betert volgen de foto’s, ok?

welkom, hoogtoerig voor koppel? Ik heb een tweeenhalfje maar koppel genoeg zelfs bij lager toerental, gaspedaal induwen en hij vliegt, nu ja “vliegt” het is geen gt of een ander pk droombeautymonster, vooruit. Ook al duw ik hem nooit voorbij de 6000 toeren, waar hij echt wakker wordt. (heb het wel al gedaan maar vind het gevaarlijk op de openbare weg, zelfs met mijn 2.5je). Inhalen op provinciale wegen is een pies of keek. 😀

Welkom hier en hebben we al achter foto’s gevraagd??? 😀 😀

[quote=”S2″ post=173186]Alleen hoogtoerig koppel en een dikke flat-six kan ik niet koppelen?[/quote]
                Kan ik ook niet volgen. :wtf:

Welkom op het *porsche forum. :drink:
                  Boxster is :up: :up: geniet er van.

Welkom Driver! Veel plezier met de Boxster……foto’s??

welkom mede Limburger en veel genot gewenst van je nieuwe aankoop :drink:

XXX

Welkom Driver, mooie verzameling :up:
                        En nu maar genieten van de Boxter hé.

Welkom en de boxster is een uitstekende wagen, ik had een 986 en een 987 S, mis hem eigenlijk wel als er eens goed weer is.
                          Heb nu een GT3 , maar de boxster moet niet onderdoen, is een echte porsche ondanks alle zeververhalen, en hij plakt aan de weg.
                          Dus veel km doen en genieten

Welkom en Porsche Boxster wordt genieten, ik kan ervan meespreken. Enkel mankeren we nu even de zon 🙁

S2

Welkom hier!

Alleen hoogtoerig koppel en een dikke flat-six kan ik niet koppelen? Welke Boxster heb je? Want mijn Boxster 2.7 had toch al redelijk wat koppel aan lage toeren, en de 3.6 zeker.

Welkom op het forum. En geniet van de Boxster. :up:

hier ook de combi mordernere P en oldie Jags :up:
                                  je zal gauw het onderscheid merken/kennen als je er aan begint te sleutelen 😉

welkom, veel lees- en postgenot hier op PF

PS een krakend dashbord kan je bij een boxster, net zoals elke andere auto, een heel eind brengen voor je de oorzaak vindt :bounce:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.