Even voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Even voorstellen

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen

Blijkbaar ben ik gisteren verkeerd begonnen door onmiddellijk een nieuwe thread te starten zonder mij even voor te stellen.

Geboren in 1963, heb ik het 911 virus als het ware met de paplepel binnengekregen. Mijn eerste 911 een 964 kocht ik in 1995. Daarna volgde een 993 4S van 1996 in het jaar 2000 en nog een 964 in 2001 ter vervanging van de eerste. Daar waar de 964 dagelijks werd gebruikt kwam de 4s, gekocht met 18K op de teller, enkel buiten voor uitstapjes al of niet in clubverband maar enkel in de zomer. In 2006 nam ik afscheid van de 964 Car 4 , van 1992 en heb daar eigenlijk nog steeds spijt van. In 2008 ging de 4S met 44K op de teller definitief in de mottenballen. Behoudens één kort ritje per jaar kwam hij eigenlijk nooit meer buiten. Dit ging goed tot dit jaar en tengevolge van start problemen kwam ik hier op jullie forum terecht.

Sinds de introductie van de watergekoelde 996 is bij mij het Porsche virus behoorlijk bekoeld. Deze in massa geproduceerde auto’s spreken mij niet echt meer aan en buiten een vage gelijkenis hebben ze niet veel meer gemeen met de 911 waar ik mee mocht opgroeien. Zegt waarschijnlijk meer over mijn leeftijd dan iets anders.

Hieronder een fototje uit lang vervlogen tijden toen de 964 en 993 nog broederlijk naast elkaar in de garage vertoefden.

Attachments:
    • 999964.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Welkom op het *porsche forum :drink:

ken

welkom butzi en veel *porsche plezier

Ieder zijn mening zou ik zo denken. Indien ik mag kiezen kies ik beslist voor een 964 of 993RS en laat de gt3 graag voor jou.

Zoals jij het ziet dan rijden er geen nieuwe Porsches meer.
            Een waterkoeler is wel degelijk een echte P.
            Ga maar eens proefrijden met een 991 GT3.

welkom
              en veel plezier met een Porsche
              welke het ook mogen zijn
              :applaus:
              :drink:

XXX

Welkom Butzi, veel rijplezier gewenst :happydance:

Welkom, er is trouwens veel gebeurd sinds de 996 introductie. Ik dacht er nog niet zo heel lang geleden ook zoiets over van die kokers enzo, maaruh het zit feitelijk anders zoals d’n Mushroom al aangeeft. Je had dus de oude Elfjes en nu heb je de uit de hand gelopen Elfjes … wat een apparaten, pure power, vind ik wel lachen!! :wtf: :popcorn:

Beginnersfoutje zullen maar zeggen, dat je je 964 van de hand hebt gedaan. :bounce:

Ik zou die 993 eerst wel zelf in gaan rijden hoor … :mrgreen:

[quote=”bladerunner” post=175286]Luchtgekoelde 996, nog nooit gezien, ik wil anders wel ene. :driver: [/quote]

welkom Butzi. heb je al iets ondernomen aan je startprobleem?

… en bovenstaande terminologie heb ik nooit logisch gevonden want je koelt het water net als de olie met lucht :bounce:

[quote=”Butzi” post=175291]Goede vraag Kurt.

Heb ondertussen een zoon van 18 en hoop hem later iets te kunnen nalaten wat ik maar al te graag ooit als erfenis van mijn vader had gekregen.[/quote]

Aangezien ik van ’69 ben zou je nooit mijn vader kunnen zijn, maar kan je me niet adopteren?! :engeltje:

Welkom Butzi

Nice way to make friends. Alsof de tweespalt warmeluchtbakkers en waterkokers al niet groot genoeg was.

Welkom ?!

Goede vraag Kurt.

Omdat ik er zo weinig mee reed heb ik op een bepaald moment op het punt gestaan hem te verkopen. Toen de deal zo goed als rond was en ik de rest van de famile informeerde stuite dit op veel verzet. Wagen was ondertussen deel van de familie geworden en heb mij neergelegd bij de famiebeslissing om hem te houden. Heb ondertussen een zoon van 18 en hoop hem later iets te kunnen nalaten wat ik maar al te graag ooit als erfenis van mijn vader had gekregen.

Sorry kleine typefout, ondertussen aangepast.

[quote=”Butzi” post=175250]
                                Sinds de introductie van de luchtgekoelde 996 [/quote]

Luchtgekoelde 996, nog nooit gezien, ik wil anders wel ene. :driver:

Apropos, welkom hier.

Welkom Butzi :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.