Even voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Even voorstellen

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

ik ben lennert, 29J, wonend te Oost-Vlaanderen
    even de historiek schetsen;

Ik was op zoek naar een stevige auto om elke dag in weer en wind van mijn huis naar het station te rijden (+-3km) vanwaar ik pendel naar het werk. Ik zocht eerst naar een oude bmw525 of een audi100 maar toen kwam ik een Porsche924S tegen.
    Na wat bekijken en vergelijken ben ik voor de Porsche gegaan. Deze is van het jaar “86, donkerblauw (copenhagen blue als ik mij niet vergis), heeft 116K km, heeft nergens blutsen en heeft altijd binnen gestaan. De lak en rubbers zijn nog in goede staat.

Aangezien ik een leek ben op Porsche-gebied hoop ik via dit forum de nodige info te vergaren om nog jaren plezier te beleven aan deze auto.
    Als ik deze week even tijd vind, post ik wel een paar foto’s.

Mvg,

lennert

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • @icepo,

Bedankt vr de info.
      ik ben inderdaad van plan om de riem, waterpomp en aanhorigheden te vernieuwen, had ook al ergens gelezen dat dit aandacht vereist en ga dan ook geen risico’s pakken hieromtrent.

mvg,

lennert

Hoi Lennert,

Heb je de distributieriem al es laten nakijken?
        Is nogal een gevoelig punt bij de transaxles met interferentiemotor(zoals de jouwe).
        Als je niet zeker bent gewoon vervangen.

specifieke info voor 924’s: 924forum.nl
        Omdat het eigenlijk de motor is die ook in een NA 944 wordt gebruikt kan 944forum ook wel een handige bron van info zijn.
        Beide forums zijn ook wel technisch gericht maar het is niet altijd omdat iemand op alles met technische info reageert dat het daarom ook een persoon is met voldoende kennis.
        Er bestaat ook een club voor transaxle rijders: tacb.be(ben ik ook lid van).

Geen garagequeen van maken en gewoon rijden.
        Omdat je ook in zout omstandigheden de weg op gaat misschien de onderkant gewoon goed(regelmatig) in de gaten houden. Het is een chassis van de latere generatie dus volledig verzinkt maar roest kan altijd de kop opsteken en dan best er gewoon snel bij zijn.

Hou de blinkende kant boven!

Beste,

idd 116K km.

mvg,

Lennert

welkom op PFB. hier zitten zeker een aantal fanaten die je heel wat tips & tricks kunnen bijbrengen over jouw auto.
            het model zit de jongste tijd flink in de lift en het is bijna zonde om hem als pendelauto te gaan gebruiken. voor je het weet ben je op een openbare slachtoffer van vandalisme.

ASI

[quote=”Lennard” post=189093]… … heeft 116km, heeft nergens … …[/quote]
              Woauw, de occasie van je leven SLECHTS 116km op de teller 😛
              Of is het misschien 116k km 😯
              Anyway, welkom!!

welkom
                veel plezier met je Porsche
                :drink:

Wim

Welkom op het forum Lennert, en voor ze hier gaan zeuren over foto’s vraag ik het nu maar al je.

Foootttooooooooo’s graag van Je Porsche. 😉

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.