even voorstellen : het verhaal van een kinderdroom

Home Forum Stel jezelf even voor ! even voorstellen : het verhaal van een kinderdroom

• Maker
    Discussie
  • dag liefhebbers,

Als kleine jongen ging ik op vakantie met mijn ouders naar Zuid Frankrijk, de passie voor wagens was mij van kinds af aan ingegoten, familie van mij had een Opel garage in Tongeren, en regelmatig ging daar op bezoek om de laatste modellen te bekijken, in die tijd de Opel Manta, Commodore, Senator enz, stuk voor stuk wagens die ik steeds ging bekijken en waarbij ik altijd achter het stuur plaats nam, mijn voeten konden amper aan de pedalen.

Maar mijn Porsche virus begon in Zuid Frankrijk (1980), aangekomen op de het domein stond daar een knalgele 911/SC waw wat een wagen, ronde mooie teller, rode pijlen, een kilometerteller die tot 250km/u ging, het was een virus die mij overviel. Elke dag ging naar deze Porsche kijken en mijn dag begon goed. De passie voor wagens bleef mij achtervolgen, de passie voor snelheid en geluid werden een deel van mijn leven. Met een Ducati tot Vespa, vulde ik mijn vrije tijd op.

Ik trouwde met een 912 spotmatic (geloof ik) de dag van het feest heb ik meer met de Porsche en vrienden in de Porsche gezeten dan op het avondfeest, tot mijn schoonvader de sleutels vroeg….;

Mijn Porsche ervaring bleven met het meerijden van : 928/924/944/912/996.

Maar ja, huisje, kids, ja veel budget voor ‘toys for boys” bleef er niet over. Nu ben ik 46 jaar en stilaan begin ik te dromen om eigenaar te worden van een Porsche, 6 cilinder, Boxster wah, fantastisch. De voorkeur gaat naar een Boxster 2.5/2.7 bwj 1998-2001, mede door het beperkt budget (10K-13K).

Het inschrijven op dit mooie forum is het begin van mijn zoektocht, geleid door passie niet door tijd.

Groetjes, KW

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • Super antwoord, en gelijk heb je om zo een keuring te laten uitvoeren.
      Mooie tip ivm. Een voorlopige verkoopovereenkomst.
      Wat mij opvalt is dat er redelijk veel Porsches te koop staan, met onderhoudshistoriek, maar de facturen geven toch een extra zekerheid.

Welk is jouw type Porsche?

Bedankt!

een 986 boxster heeft geen volledige bodemplaat dus je kan het motorblok, versnellingsbak, cats en uitlaten langs de onderkant wel inspecteren. alleen is de rijhoogte zo beperkt dat dit idd zonder brug of opkrikken bijna onmogelijk is. een make-up spiegeltje van je “dure madam” (zo heb je ze eerder zelf genoemd) kan wel helpen als je dan ook nog weet waar te kijken.
        gewoon op de garagevloer kijken of de plek waar de auto geparkeerd staat, dan kan je vaak (of net niet) sporen van lekkage opmerken.
        probleem bij recente imports is de onzekerheid over de kilometerstand wanneer er geen sluitende onderhoudshistorie met facturen bij de auto zit, en dan nog! enige oplossing is de motronic laten uitlezen in een garage en de draaiuren van de motor vergelijken met de kilometerstand.
        dus als je op het punt staat om de auto van je dromen te kopen, dan kan je best een voorlopige verkoopovereenkomst opmaken met daarin een clausule voor een aankoopkeuring op jouw kosten. kostprijs ruim 200 euro voor een volledig keuringsverslag incl compressietest, ophanging, uitlezen van de ECU, enz
        maar als je een kat in de zak koopt kom je vele malen duurder uit !
        een verkoper die overtuigd is van de kwaliteit van de auto die hij/zij verkoopt gaat zo’n uitgebreide keuring zeker laten doen. komt er nakend onderhoud uit deze inspectie dan kan je dit samen met de verkoopprijs nog bespreken voor je finaal overeenkomt.

hy Deepee, leuke tips had er nog niet aan gedacht maar inderdaad in overweging nemen, het sijtige van zo een boxster is dat je de motor niet kan bekijken.

heel erg bedankt, succes nog met dit mooie forum, ik begin er elke dag naar te kijken.

ik moet mij nog even het vakjargon eigen maken heeft waarschijnlijk met het bouwjaar te maken??? Maar moet echt binnen budget blijven, heb nogal een dure madame….

Bedankt, gisteren al gaan kijken, ik voeg om de motorkap open te doen, beginnersfoutje zal ik maar zeggen;;;

Vandaag voor de eerste maal naar een Boxster gaan kijken en meegereden als bijzitter, als beginneling vroeg ik om naar de motor te kijken…….
                  Blijkbaar niet mogelijk, dus sporen van lekken enz. Kan je enkel uitvoeren als je over een brug beschikt?
                  Was een mooi exemplaar maar import vanuit Italië, moeilijk te traceren.

groeten KW.

Welkom en succes met je zoektocht.
                    Mss toch eens de 986 naast de 987 zetten en een budgetverhoging overwegen….:)

Welkom KW op het forum.
                      We kijken uit naar je toekomstige aanwinst.
                      Suk6 met het zoeken en vinden.

[quote=”LeDz01″ post=174486]Veel succes met het zoeken ik vond dit precies wel een goede koop op het eerste zicht 😀 http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=253432954&asrc=st|as[/quote]

Inderdaad lage prijs, zeker met die kilometerstand, maar is wel een basic, zelfs geen airco, en die zou ik toch wel serieus missen…

[quote=”deepee” post=174504]er is keuze genoeg en daarom zou ik uitkijken naar een full option exemplaar; 2-dehands kosten ze nauwelijks meer dan een basic uitvoering.
                          naar mijn rijbeleving zou ik kiezen voor de boordcomputer (met cruisecontrol), sportonderstel M030, zetelverwarming, volautomatische airco, … en eventueel litronic koplampen.[/quote]

+1

Welkom, en veel succes met de zoektocht :up:
                            Heb zelf een Boxster 2.5 van ’99, indien vragen stel ze maar 😉

er is keuze genoeg en daarom zou ik uitkijken naar een full option exemplaar; 2-dehands kosten ze nauwelijks meer dan een basic uitvoering.
                              naar mijn rijbeleving zou ik kiezen voor de boordcomputer (met cruisecontrol), sportonderstel M030, zetelverwarming, volautomatische airco, … en eventueel litronic koplampen.

Welkom op het forum en veel succes met de zoektocht.
                                Het P-virus is voor de rest onschadelijk! Enjoy!

ziet er echt op het eerste zicht een beauty uit, als hij dan nog droog staat is het een koopje

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.