Even voorstellen – Pieters

Home Forum Stel jezelf even voor ! Even voorstellen – Pieters

• Maker
    Discussie
  • Dag allemaal,

ik ben Bart, maar ze noemen me bij mijn familienaam: Pieters.
    Toen ik 32 jaar geleden rond het Antwerpse werd geboren, sloegen ze op mijn poep en in plaats van te huilen, klonk ik als een 930 Turbo…

Mooi begin, maar daar bleef het dan ook bij 🙂
    astra, xantia, passat, honda CBR, kadett, golf, A3… het zag er allemaal even wat anders uit dan ik had gehoopt.

In 2005 nam ik op professioneel gebied een heel andere richting: de autoindustrie. Mijn liefde voor 2- en 4wielers was er al altijd geweest en ik waagde de sprong. Eerst als autoverkoper, dan doorgegroeid tot filiaalleider en dat doe ik tot op heden nog altijd met volle goesting!

Tot voor kort moest ik het doen met de firmawagen en de A3 van mijn vrouw.
    Maar het kriebelde, ik wou er een plezierwagen bij. Gelukkig is mijn vrouw ook gek van wagens: topwijf!

Dat het een Porsche ging zijn, dat was bijna zeker. Alleen kende ik helemaal niets van de kosten van zo’n wagen. Na rond te vragen, bleek dat heel erg goed mee te vallen met de instap-porsche: de Boxster en dus twijfelde ik geen moment. Binnen de 2 weken reed ik er al mee, onder luid applaus van mijn echtgenote. Omdat het bij voorkeur een cabrio moest zijn, hadden we eigenlijk alles gevonden wat op ons verlanglijstje stond.

De gegevens:

Gekocht eind mei 2011
    Boxster 987 (1)
    2.7 – Belgische versie
    01/2006 – 50.000km
    Sealgrey – 19′

Tijdens de eerste ritjes, was ik eigenlijk wel teleurgesteld van het vermogen.
    Vooral het gebrek aan koppel in combinatie met de 5-bak; ik had er meer van verwacht.
    Tot overmaat van ramp, staat mijn vrouw met de A3 naast mij aan het licht (zeer toevallig) en word ik in een sprintje belachelijk gemaakt door een Audrietje.

Na een week dus de 211pk-limiet laten verwijderen en sindsdien met de meer aanvaardbare 252pks onderweg.

Omdat ik het niet gewoon was met een Porsche te rijden, mistte ik een beetje de essentie van de wagen, maar eens ik dat doorhad, kon ik de wagen pas echt apprecieren: Dit hok stuurt vlijmscherp!

Op 3 weken dan ook 3000kms gereden en van elke seconde genoten.

Momenteel staat de Boxster in de garage met een probleem aan de klepstoters, maar dat is binnenkort alweer opgelost en dan kan ik opnieuw volop genieten!

Welkom allemaal en ik vermoed hier nog levenslang te zullen vertoeven 😀

Grts

Pieters

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • Welkom Bart, euch Pieters, veel Boxster fun

Ge hebt het toch nog altijd over zijn Boxster hé Sleepy?! Want met die trouwfoto en zo… 😉 😆

Van harte welkom op het forum, we zullen elkaar wel eens tegen het lijf lopen. Ik ben ook van het antwerpse en hoop jou beauty eens tegen het lijf te lopen, sjiek machien!

deepee schrijft:

nu bolt mijn 986 met origineel sportonderstel op 18inchers zelfs even zacht dan op mijn 17 duims winterbanden.

Ik vind het comfort best meevallen. Heb toch al tripjes van 4/500km gedaan zonder problemen.

KDC schrijft:

Ik denk trouwens dat we bij hetzelfde automerk werken 😉

De Volvo 😀

Comfortabele wagen, daarom dat ik hem koos.(Elke dag Reet -> Gent)
            Maar ik werk niet bij een specifiek merk als je dat bedoelt.

rjf schrijft:

19’ers onder een boxster … Ik vind de mijne met 17’ers al stevig genoeg op de Belgische (rot)wegen.

veel hangt af van je bandenmerk. ik dacht er vroeger net hetzelfde over, tot ik m’n pirellis pZero heb vervangen. nu bolt mijn 986 met origineel sportonderstel op 18inchers zelfs even zacht dan op mijn 17 duims winterbanden.

@Pieters
              : welkom !! en laat ons zeker weten of je bleek werd of rood toen je de rekening betaalde in Hasselt.

Welkom hier, en proficiat met de aankoop ❗

Ik denk trouwens dat we bij hetzelfde automerk werken (aan de wagen met z-platen te zien) 😉

reys schrijft:

Hopla, metteen Françor afbollen 😈
                  Trackday?

Uitgenodigd door de bandenleverancier om mee te rijden met Renaults en daarna zou ik mijn ding mogen doen, wel achter een pacecar. Ben nu 32 dus heb -hoop ik- nog 40 jaar den tijd, maar ‘t is een gemiste kans. Eergisteren vanaf 10 minuten nadat ik in slaap viel totdat ik weer wakker werd, al even gaan oefenen op’t circuit; ‘k heb me rot geamuseerd. 🙂

Ook van deze kant van harte welkom geheten op dit forum .
                    En erg leuke voorstelling .
                    Ik denk dat we nog kunnen lachen als je mee op ritjes gaat .

rjf

19’ers onder een boxster 😯

Ik kan begrijpen waarom je hem hard rijden vindt… Ik vind de mijne met 17’ers al stevig genoeg op de Belgische (rot)wegen.

Welkom trouwens

Anoniem

Hopla, metteen Françor afbollen 😈
                        Trackday?

reys schrijft:

D’as nog eens een voorstelling se! (kunnen er de laatste tijd hier enkelen van leren 😉 )
                          Nog eens welkom!
                          En bijna terug rijklaar die “grijze muis” van u?

Gisteravond opgehaald om na te laten kijken, daarstraks hebben ze gebeld om te zeggen dat ze maandag alles hebben voor het onderhoud en remmen en dan… deze week hoop ik hem dus terug te hebben.

Wel jammer, aangezien ik normaal gezien dinsdagavond zou rijden op Francorchamps.

Anoniem

D’as nog eens een voorstelling se! (kunnen er de laatste tijd hier enkelen van leren 😉 )
                            Nog eens welkom!
                            En bijna terug rijklaar die “grijze muis” van u?

Heb naast mijn Boxster nog een TT 2.0 S-tronic. Die DSG bak is zo efficient dat eender welke handgeschakelde bak snel kleiner wordt in de achteruitkijkspiegel. Al vaak gedacht van hem weg te doen maar moet altijd voor mezelf toegeven dat de TFSI – S-tronic combinatie een bijzonder staaltje motor technologie is. Deze motor van Audi heeft een aantal jaren prijzen in de wacht gesleept. Daarbij is onderhoud bij Audi niet duur.

Vriend van mij vroeg mij waarom ik twee zo een gelijkaardige wagens had. Heb proberen uit te leggen dat de rijervaring met de twee totaal anders van aard is. Ik zou ze beiden voor geen geld kunnen missen.

Inderdaad. Na de verlaging en grotere velgen op de A3 stonden we versteld van de wagen. 5Km met de Boxster en de begrippen stijfheid, grip, … kregen plots een extra dimensie.

Ik reed voordien al een maand met een Opel GT, enkele maanden met een MX5-Sport,… en hoe leuk dat ook allemaal was (vooral de Mazda) is er toch niets bij dat rijdt zoals de Porsche. En dan hebben we het nog maar over Porsche’s instapmodel.

Welkom bij het forum, ik begrijp dat wel, mijn scirocco met 160 pk rijdt fantastisch maar klinisch neutraal, daartegen lijkt de 993 een echte tank. Maar het plezier van de porsche is juist dat je moeite moet doen om het beest te beheersen. Een porsche fiscaal beperken is toch een beetje de essentie oneer aandoen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.