- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
5 juli 2016 om 22:15
Besten,
Ik ben sedert een aantal maanden eigenaar van een Cayenne SE Hybrid.
Ik reed voordien reeds een paar decennia 4x met Range Rover Sport. Om fiscale redenen ben ik overgestapt op de Porsche SE Hybrid.
In het begin had ik het moeilijk om aan te passen aan de wagen. Na jaren op koppel te hebben gereden met een dieselmotor is overschakelen naar een benzine met hybrid systeem geen evidentie.
Soit, na een paar maanden ben ik het nu wel gewoon; maar soms mis ik voor dagdagelijks gebruik wel het koppel van een dieselmotor … niet dat ik niet gewoon ben om met een benzine te rijden, ik heb hier nog een Italiaans paard staan met benzinemotor waar ik absoluut geen problemen mee heb.Ik heb de Porsche gechipt via ZIPTuning, ben ik reeds een aantal keren geweest de laatste jaren, en steeds tevreden.
+40PK, koppel naar 725 NM, verbruik iets lager, maar vooral de gasrespons (tijdsvertraging reactie motor na induwen gaspedaal) is perfect opgelost.Recent heb ik wel problemen met de velgen die in het zwart zijn uitgevoerd. Onlangs kwam ik in een ‘steenslagregen’ terecht door een vrachtwagen die zijn lading verloor. Schade op flank, motorkap, en 3 vd 4 velgen volledig met steenslag ….
De schade aan de carrosserie heb ik kunnen regelen via de omnium, de expert weigerde de schade aan de velgen (optie van 5600€) te aanvaarden als zijnde schade vd steenslag, en claimt een quality issue op de velgen.
Porsche AG claimt schade door uitwendige gevolgen en aanvaardt geen schadeclaim.
Maw ik sta nergens en blijf met het probleem vd velgen zitten, niet leuk. Ondertussen komt er dagdagelijks steenslagschade bij, dus er is echt wel een probleem met die velgen.Onlangs kwam ik nog 2 Cayenne rijders met idem velgen tegen, met beiden een pak
meer kilometers, en die hadden dit probleem niet.VRAAG: zijn er nog mensen met diezelfde velgen met dit probleem?
Groeten,
Pascal
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.