Even voorstellen … Porsche Cayenne rijder sedert eind 2015.

Home Forum Stel jezelf even voor ! Even voorstellen … Porsche Cayenne rijder sedert eind 2015.

• Maker
    Discussie

• PVG

Besten,

Ik ben sedert een aantal maanden eigenaar van een Cayenne SE Hybrid.

Ik reed voordien reeds een paar decennia 4x met Range Rover Sport. Om fiscale redenen ben ik overgestapt op de Porsche SE Hybrid.

In het begin had ik het moeilijk om aan te passen aan de wagen. Na jaren op koppel te hebben gereden met een dieselmotor is overschakelen naar een benzine met hybrid systeem geen evidentie.
      Soit, na een paar maanden ben ik het nu wel gewoon; maar soms mis ik voor dagdagelijks gebruik wel het koppel van een dieselmotor … niet dat ik niet gewoon ben om met een benzine te rijden, ik heb hier nog een Italiaans paard staan met benzinemotor waar ik absoluut geen problemen mee heb.

Ik heb de Porsche gechipt via ZIPTuning, ben ik reeds een aantal keren geweest de laatste jaren, en steeds tevreden.
      +40PK, koppel naar 725 NM, verbruik iets lager, maar vooral de gasrespons (tijdsvertraging reactie motor na induwen gaspedaal) is perfect opgelost.

Recent heb ik wel problemen met de velgen die in het zwart zijn uitgevoerd. Onlangs kwam ik in een ‘steenslagregen’ terecht door een vrachtwagen die zijn lading verloor. Schade op flank, motorkap, en 3 vd 4 velgen volledig met steenslag ….
      De schade aan de carrosserie heb ik kunnen regelen via de omnium, de expert weigerde de schade aan de velgen (optie van 5600€) te aanvaarden als zijnde schade vd steenslag, en claimt een quality issue op de velgen.
      Porsche AG claimt schade door uitwendige gevolgen en aanvaardt geen schadeclaim.
      Maw ik sta nergens en blijf met het probleem vd velgen zitten, niet leuk. Ondertussen komt er dagdagelijks steenslagschade bij, dus er is echt wel een probleem met die velgen.

Onlangs kwam ik nog 2 Cayenne rijders met idem velgen tegen, met beiden een pak
      meer kilometers, en die hadden dit probleem niet.

VRAAG: zijn er nog mensen met diezelfde velgen met dit probleem?

Groeten,

Pascal

Attachments:
      • IMG_6144-2.jpg
      • IMG_0605.JPG
      • IMG_2945.JPG
      • IMG_3197.JPG
    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • PVG

Hey, neen was ik niet, in ieder geval is er dus nog iemand met hetzelfde probleem … En er zijn talloze anderen die dit probleem niet hebben, eigenaardig.

Heb daarnet denk ik je Cayenne zien staan op de parking van AZ Groeninge, mooie machine!
          Erg jammer van die velgen, die steenslagregen zal er wel geen goed aan gedaan hebben, maar als het sedert alleen maar erger wordt, dan is er misschien echt iets met de lak van de velgen zelf mis ook.
          Wel stom dat je verzekering daar niet wil in tussenkomen. Is eigen schade niet sowieso gedekt? Anders parkeer je maar eens per ongeluk lelijk verkeerd en kunnen ze niet anders dan je velgen te herstellen?

Mocht het jouw Cayenne niet geweest zijn die ik zag, dan kan ik bevestigen dat er nog zoene rondrijdt met dergelijke schade aan de velgen.

PVG

Hi

dank voor je antwoord; gelukkig voor jou dat er geen problemen zijn met je velgen, anderzijds bevestigt dit wel dat er een probleem is met mijn set!

thx

p

[hide]Wij hebben exact dezelfde velgen op onze Cayenne S e-Hybrid. Geen problemen met steenslagschade hier !
              Relevant of niet, maar misschien wel voor de volledigheid bijvertellen dat na elke wasbeurt er een laag Meguiars Brake Dust Barrier over gaat ter beschermeing.[/hide]

Het is blijkbaar een officieel Porsche credo om problemen op steenslag te steken en dus de garantie niet te moeten toepassen. Bij mij beweerden ze dat de warmtewisselaars van de airco (die zich in de openingen onder de koplampen bevinden) stuk waren door steenslag, de vloeistof was namelijk verdwenen. Na “testen” bleven ze bij hun verhaal :what:

Elders te rade gegaan en er bleek helemaal geen lek te zijn. Eén jaar later en de airco werkt nog steeds prima. De verdwenen vloeistof blijft wellicht een enigma.

Indien niet akkoord met besluiten expert kan je een tegen-expertise gelasten.Hierin dien je zelf het initiatief te nemen.

welkom op PFB
                    idd vreemd dat er één velg wel steenslagschade heeft maar het plaatwerk er rond dan weer niet … maar dan is het wel flauwtjes van de verzekering om die twee andere velgen niet te vergoeden.

XXX

Welkom, veel plezier met uw Cayenne.
                      Die velgenmiserie is geen leuke, maar kwaliteitsprobleem bij Porsche vind ik nogal een rare uitspraak voor een verzekeringsexpert.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.