Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche algemene Foto’s › eventjes mijn fat ass voorstellen…964 turbo II 3.3
- Dit onderwerp bevat 159 reacties, 32 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 5 maanden geleden door turbowannes.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
zakt toch wel serieus door zijn poten als je er gas aan geeft…en was nog niet full full…. ik kan aannemen dat hij soms een schuurend geluid maakt bij vollast…
vraagske: zijn er hier die hun porsche laten schatten hebben?? Ik heb dat met ons mini classic project ook gedaan….
[quote=”turbowannes”:1q0yw0no]vanavond toch eens mijn rechter achterwiel eraf halen…het schuurende geluid is daarnet weer opgedoken…bij het optrekken ( fel) hoor ik iets schuuren achteraan , en ik kan het niet thuiswijzen…maar daarnet gedurende 15 km een stevig tempo gereden , en toen ik stopte ( de motor nog wat laten nadraaien natuurlijk) zag ik een paar tellen later rook van achter het rechterwiel opduiken…en die stonk eerder verbrand…de motorkap opengedaan en gekeken , maar buiten wat rook niks te zien..kan ook zijn dat dat komt bvan het verven van bepaalde onderdelen, maar ik denk dat ik dat dan al eerder had waargenomen….toch effe voorzichtig zijn…[/quote]
Best eens goed kijken ja…
Kheb u daarnet toch niet wakker gemaakt toen ik langs reed? 😀jonge jonge wat een bakje 😯 😯 ik ben het zelfde met de mijne aant doen maar het zal wel wat langer duren denk ik allesinds prachtige wagen echtwaar 😉
vanavond toch eens mijn rechter achterwiel eraf halen…het schuurende geluid is daarnet weer opgedoken…bij het optrekken ( fel) hoor ik iets schuuren achteraan , en ik kan het niet thuiswijzen…maar daarnet gedurende 15 km een stevig tempo gereden , en toen ik stopte ( de motor nog wat laten nadraaien natuurlijk) zag ik een paar tellen later rook van achter het rechterwiel opduiken…en die stonk eerder verbrand…de motorkap opengedaan en gekeken , maar buiten wat rook niks te zien..kan ook zijn dat dat komt bvan het verven van bepaalde onderdelen, maar ik denk dat ik dat dan al eerder had waargenomen….toch effe voorzichtig zijn…
de eerste (uit)stapjes van mijn porscheke waren niet zonder problemen… alles was goed begonnen en we waren onderweg naar francorshamps voor een leuk ritje, toen ik plots hapering voelde bij 140 in 5de…ik deed het dak dicht om beter te kunnen horen , en op dat moment kwam mijne maat naast me teken doen dat er wat mis was met mijn auto…
ik zette me dus direkt langs de pechstrook, en de wagen viel onmiddellijk stil….
mijn maten ook , en wat die wisten te vertellen was , dat er zwarte wolken uit mijn uitlaat kwamen…
bleek nu dat de darm van de intercooler naar de turbo los was gekomen (onderaan , dus daar was zo ter plekke niks aan te beginnen…)
dan maar contact gezocht met steven van PSO ( een beetje met de staart tussen de benen want was zondagmorgen…) maar geen enkel probleem …hij stelde me direkt gerust , en stelde voor om de wagen meteen af te brengen ( ik kon er nog wel mee rijden , maar bij gasgeven hoorde je telkens een geblaas en was er geen power aanwezig..)dus de turbo staat terug bij steven ,en hij gaat ook ineens nieuwe dempers steken vooraan , want daar was ik niet zo tevreden over ( zweven bij hoge snelheid) en aangezien hij hem toch wat hoger moest leggen achteraan ( de banden sleepte wat bij volgas)en de schroefdraad vooraan muurvast zit , is het maar beter van er ineens nieuwe onder te steken…nooit besparen op de veiligheid!!
graag gedaan ❗
wagen, velgen, geluid,…brrr….
ge gaat daar heel veel plezier aan beleven 😀 D Dnogmaals dank luke 😉 dat is dankzij jou. en de bangelijk goede werken van PSO.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.