Eventjes voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Eventjes voorstellen

• Maker
    Discussie

• Geerinckx Ben
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ben en al sinds mijn 2de levensjaar ben ik een ontzettend grote fan van het merk Porsche. Alles wat met deze wagens te maken heeft interesseert me dan ook ontzettend veel. Nu zou ik in de toekomst graag mijn passie nog eventjes tot zijn hoogtepunt brengen door natuurlijk een Porsche aan te kopen. Dat is ook de reden dat ik lid ben geworden van dit forum omdat ik voor mijn aankoop toch ook graag wat advies zou hebben van de ervaren leden hier op dit forum 😉 Momenteel gaat mijn voorkeur ontzettend hard uit naar de 996 carrera 4S. Deze kan je momenteel toch nog voor een goede prijs kopen denk ik, alleen is natuurlijk de vraag hoe het gaat zitten als ik hem ooit zou doorverkopen. Want vele mensen zien de 996 nog steeds als een mislukking van Porsche hoewel ik daar totaal niet akkoord mee ga 🙂 Zeker de 996 4S vind ik een pracht van een wagen en daarom zou ik hem toch graag ooit in mijn garage hebben staan. Momenteel rij ikzelf met een BMW 5-touring van 2014, maar zou de Porsche graag houden voor het weekend en om een keertje te gaan cruisen want daar kan ik ook ontzettend hard van genieten. Hebben jullie enig idee wat zulke wagen mij op jaarbasis zou kosten? En raden jullie dit model aan als eerste Porsche?

Ik hoor het natuurlijk ontzettend graag van jullie en alvast bedankt voor alle hulp en info.

Groetjes,

Ben

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 60)
      • Ik ben van de streek, ken de verkoper niet persoonlijk, maar heeft de reputatie een correcte verkoper van 2de handswagens te zijn hier, bestaat dan ook al zeker 20 jaar… Bij Aecars staat ook een mooie 4S voor dezelfde prijs, wel meer km’s… Succes met je zoektocht !

Als dat de echte km’s zijn… 😯 Best eens ter plaatse gaan kijken!

Ok vandaag mijn dagelijkse zoektocht toch weer eventjes verder gezet en deze keer toch echt al wel iets naar mijn zin tegen gekomen! Zoals hier al gezegd werd is het misschien nuttig om aan de mede formules te laten zien waar m’n interesse naar uitgaat:
            http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/282361407?asrc=st|as

Wat denken jullie van deze deal?? Laat het gerust even horen 😉

Welkom, als je de 4s toch als weekendwagen zoekt te gebruiken is er nog de mogelijkheid om hem in de wintermaanden uit te schrijven. Normaal ga je dan toch weinig of niet rijden en bespaar je toch enkele 100den euro’s. Misschien geen echte investering maar het is toch leuk om te weten dat de prijzen van de goede exemplaren aan een opmars bezig zijn en dat ze, indien in goede staat blijvend, zeker niet zullen zakken in waarde.
              In verband met je leeftijd, ik heb ook lang getwijfeld om een Porsche aan te schaffen maar uiteindelijk mag dit geen reden zijn. Indien je je hiervoor financieel geen pijn hoeft te doen => go for it and enjoy

welkom hier op het forum BEN
                en veel succes naar een mooie Porsche 996 4S zoektocht
                het zijn zeer fijne wagens de 4S ik geniet er ook van dat ik er een heb met klappenauspuff super
                :applaus:
                :drink:

[quote=”Bennieboy007″ post=225814]…Mss moet ik wel eens gaan kijken bij Van Beurden? Iemand veel ervaring met deze dealer of zijn er nog andere zaken die jullie aanraden?[/quote]

zeker doen !!! moet ikzelf trouwens ook nog dringend doen nu deze verhuisd is.
                  TIP als je een auto ziet die je zint, post dan hier gewoon een foto of link. honderd ogen zien/weten meer dan jouw die van jou alleen.

Thx voor de respons Crossbytje,

Wat de rest ervan denkt kan me inderdaad niet veel schelen…ik maak tenslotte zelf mijn rekening en de rest hoeft zich daar niet over uit te spreken e 😉

Ik heb inderdaad ook al wel door dat de mooie exemplaren altijd net dat ietsje meer kosten jammer genoeg, maar zoals iedereen hier ook zegt…ik kijk op m’n gemak rond en zal zeker niets te overhaast kopen. Het moet echt een wagen zijn waarbij er echte liefde is op het eerste gezicht 😉 En dan betaal ik met alle plezier dat kleine extraatje meer 😉 Mss moet ik wel eens gaan kijken bij Van Beurden? Iemand veel ervaring met deze dealer of zijn er nog andere zaken die jullie aanraden?

Welkom.

Welkom!

De 4S heb ik altijd de uiterlijk perfecte 996 gevonden, vooral de blauwe metaal-lak, die mooi contrasteert met de rode reflector. Maar nooit mee gereden, enkel een halfuurtje met de basis 996.

Qua investering mag je niet vergeten dat we vanaf 986/996 spreken over echte seriewagens, zowel qua productiemethode als qua aantallen. Omdat de reputatie van P op slimme wijze sedertdien alleen maar is gestegen, is ook de waarde van de steeds zeldzamere luchtgekoelde exemplaren geëxplodeerd. Bij de waterkoelers geldt: hoe sportiever, hoe duurder. De 4S is een goed compromis denk ik.

Jong – minder jong, maakt niet veel uit. Ik ben ook pas 31 en heb vorig jaar een Cayman gekocht. Ik zie er dan nog niet eens 30 uit en dan zie je de mensen al eens denken dat ik met de auto van papa op stap ben. Ik lig er niet van wakker, uiteindelijk heb ik er plezier van en de rest is bijzaak.

Zoals je zegt, een echte investering kan je het niet noemen als je er jaarlijks 2000 euro taks en bijna nog eens zoveel verzekering moet in steken, om nog maar te zwijgen van wat je er aan de pomp moet in gieten… Maar dat weet je uiteraard als je een Porsche koopt.
                          Ik moet wel eerlijk zijn, voor ik effectief keek wat die cayman jaarlijks ging kosten, dacht ik dat het duurder ging zijn.

Mijn ervaring: je begint met een bedrag in je gedachten, je kijkt wat rond en er is wel wat te vinden, de mooie exemplaren liggen altijd net boven dat budget, waardoor je uiteindelijk toch 5000 euro meer uitgeeft voor eentje waar je vertrouwen in hebt.
                          Zoals de anderen zeggen, koop niet te snel, kijk goed rond en zorg dat je goed weet wat je wil. Wees realistisch met het budget, en bespaar niet op onderhoud als je wil dat hij wat waarde houdt.

Veel plezier met de zoektocht, en bijhorende slapeloze nachten!

Welkom Bennieboy. 30 jaar is een prima leeftijd om een P onder je te hebben. Ik zou eerder gaan voor een spannende bolide waar je nog in moet groeien (mee moet leren rijden), dan eentje die bij aanvang al appeltje eitje voor je is. Een beetje ontzag voor de bolides kan geen kwaad, das goed voor de scherpte!

Het voordeel van d’n Elf is dat je er ook in kan rijden als een Omaatje die boodschappen gaat doen en naarmate je de wagen beter aanvoelt en leert kennen je de druk op het pedaal op kan gaan voeren. :wtf: :first:

En ja, beginnersfouten maken we allemaal, daar valt niet aan te ontkomen … :bounce: :bounce: :bounce:

Daar hebben we hier wel een paar rubrieken van. :popcorn:

Haha bedankt iedereen nog eens voor de reacties!! Op Porsche rijden mag je misschien inderdaad geen leeftijd kleven uiteraard! Het is gewoon echt een passie van mij…op mijn twee jaar kende ik het verschil niet tussen een hond en een kat, maar wel tussen een Porsche en een Ferrari en…dat wil toch ook al wel iets zeggen denk ik 😉

Ik zag het eerst ook als een soort investering om dit te doen, maar daar ben ik misschien wel fout natuurlijk! Uiteindelijk is de aankoop 1 zaak, maar ik mag niet vergeten dat die wagen me jaarlijks natuurlijk ook nog een paar duizend euri zal kosten! Natuurlijk denk ik wel dat de waarde van een 996 4S Stilaan zal beginnen stijgen, maar of ik dan nog uit de kosten ga komen is de vraag natuurlijk de vraag 🙂

Ik ben nu stilaan aan het rondkijken en als er iets is dat me aanspreekt zal ik waarschijnlijk gaan zien en dan kunnen we nog zien uiteraard 🙂

XXX

Welkom Bennie, veel success met de zoektocht, dat is ook een stuk van het plezier.
                                Koop niet te snel maar weloverwogen, desnoods met een aankoopkeuring om toch iets geruster te zijn.

BTW – op Porsche rijden staat geen leeftijd :happy:

[quote=”Bennieboy007″ post=225776]Wow Jorge,

echt super harde merci voor je leuke antwoord. Besef dit maar al te goed dat dit niet echt een “beginners” Porsche is, vandaar dat ik ook in m’n voorstelling al zeg dat dit mijn punt van twijfel is aangezien ik nog maar 30 ben natuurlijk! Weet niet hoe oud U bent momenteel, maar waarschijnlijk al wel iets ouder? 🙂 Hoe oud was U toen U met Porsche begon te rijden? Ik zat in gedachten met een bedrag van zo een 35000 euro, maar heb inderdaad soms wat schrik dat er nog veel kosten gaan bijkomen, zoals belastingen, verzekeringen en dan…niette vergeten inderdaad..het onderhoud! Momenteel ken ik zelf nog niet veel van techniek dus het sleutelen zou inderdaad ook al niet door mezelf kunnen gebeuren 🙂

Langs de andere kant zou ik deze aankoop ook zien als een soort van investering. Ik denk eerlijk gezegd niet dat deze wagens zo snel in waarde zullen dalen…integendeel zelfs en eerder zullen stijgen! Maar het is echt een plaatje van een wagen vind ik…voor mij persoonlijker veel mooier dan een 997!!! Als kind had ik altijd al een poster van een 996 GT2 boven mijn bed hangen en ja…vele nachtjes over gedroomd en vandaar dat ik vandaag de dag nog steeds droom over een 996 en een 4s zou al gelee goed zijn ;)[/quote]

Ik ben inderdaad de 30 al even gepasseerd, 13 jaar om precies te zijn 😉
                                  Ik denk dat je leeftijd geen bezwaar kan zijn om met Porsche te rijden. Het is immers het duidelijke bewijs dat het P-virus van alle leeftijden is. Ik was persoonlijk wel wat ouder toen ik mijn eerste kocht, maar dat heeft eerder te maken met de keuzes die je soms in het leven moet maken.
                                  Ik denk dat je budget van 35k misschien nipt onvoldoende zal zijn voor een 4S als je rekening houdt met die extra 5k, maar je weet nooit natuurlijk dat je ergens een mooie zaak kan doen. Verdiep je in het model, ga regelmatig tweedehandse wagens bekijken en zoek vooral goed maar koop niet te snel. Op zeker ogenblik ga je een P zien waarvan je weet dat hij het is en dat je niet te lang moet wachten om toe te slaan. De zoektocht en het vergelijken is vaak even leuk als de aankoop zelf.
                                  Zo uit het hoofd ken ik momenteel geen 4S die aan je budget voldoet, maar mocht ik iets interessant zien stuur ik je wel de coördinaten door.

Je wil niet weten wat ik allemaal droom 😳 :lekker: 😈

On topic: heb stiekem de afgelopen weken ook rondgekeken naar een 996 4S….gewoon uit interesse 😳 Is weldegelijk de mooiste 996 (GT’s en Turbo niet meegerekend).
                                    Die van Mushroom was ook een heel lekkere…

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 60)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.