Eventjes voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Eventjes voorstellen

• Maker
    Discussie

• Geerinckx Ben
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ben en al sinds mijn 2de levensjaar ben ik een ontzettend grote fan van het merk Porsche. Alles wat met deze wagens te maken heeft interesseert me dan ook ontzettend veel. Nu zou ik in de toekomst graag mijn passie nog eventjes tot zijn hoogtepunt brengen door natuurlijk een Porsche aan te kopen. Dat is ook de reden dat ik lid ben geworden van dit forum omdat ik voor mijn aankoop toch ook graag wat advies zou hebben van de ervaren leden hier op dit forum 😉 Momenteel gaat mijn voorkeur ontzettend hard uit naar de 996 carrera 4S. Deze kan je momenteel toch nog voor een goede prijs kopen denk ik, alleen is natuurlijk de vraag hoe het gaat zitten als ik hem ooit zou doorverkopen. Want vele mensen zien de 996 nog steeds als een mislukking van Porsche hoewel ik daar totaal niet akkoord mee ga 🙂 Zeker de 996 4S vind ik een pracht van een wagen en daarom zou ik hem toch graag ooit in mijn garage hebben staan. Momenteel rij ikzelf met een BMW 5-touring van 2014, maar zou de Porsche graag houden voor het weekend en om een keertje te gaan cruisen want daar kan ik ook ontzettend hard van genieten. Hebben jullie enig idee wat zulke wagen mij op jaarbasis zou kosten? En raden jullie dit model aan als eerste Porsche?

Ik hoor het natuurlijk ontzettend graag van jullie en alvast bedankt voor alle hulp en info.

Groetjes,

Ben

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)
    • Pol

Welkom Ben.

Wat is het leuk om ‘jong’ te zijn en dromen te hebben!

De toekomst behoort aan hen die geloven in de schoonheid van hun dromen.

Veel succes met je zoektocht.

Wow Jorge,

echt super harde merci voor je leuke antwoord. Besef dit maar al te goed dat dit niet echt een “beginners” Porsche is, vandaar dat ik ook in m’n voorstelling al zeg dat dit mijn punt van twijfel is aangezien ik nog maar 30 ben natuurlijk! Weet niet hoe oud U bent momenteel, maar waarschijnlijk al wel iets ouder? 🙂 Hoe oud was U toen U met Porsche begon te rijden? Ik zat in gedachten met een bedrag van zo een 35000 euro, maar heb inderdaad soms wat schrik dat er nog veel kosten gaan bijkomen, zoals belastingen, verzekeringen en dan…niette vergeten inderdaad..het onderhoud! Momenteel ken ik zelf nog niet veel van techniek dus het sleutelen zou inderdaad ook al niet door mezelf kunnen gebeuren 🙂

Langs de andere kant zou ik deze aankoop ook zien als een soort van investering. Ik denk eerlijk gezegd niet dat deze wagens zo snel in waarde zullen dalen…integendeel zelfs en eerder zullen stijgen! Maar het is echt een plaatje van een wagen vind ik…voor mij persoonlijker veel mooier dan een 997!!! Als kind had ik altijd al een poster van een 996 GT2 boven mijn bed hangen en ja…vele nachtjes over gedroomd en vandaar dat ik vandaag de dag nog steeds droom over een 996 en een 4s zou al gelee goed zijn 😉

@youyou: :respect2: 😉

Welkom op het forum Ben. Ik ben de trotse bezitter van een 996 4S, opgesmukt met een aeokit. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar ik zou een 4S zeker niet afschilderen als een lelijk eendje. Ik ben er zeker van dat vele forummers hier de 4S weten te appreciëren, zelfs de eigenaars van de legendarische luchtgekoelde motoren.
            Ik kan je verzekeren dat de 4S als “beginnersauto” bestempelen eigenlijk een brug te ver is. Je moet beseffen dat een 996 4S immers een mooie droom is van velen en dat het ook voor sommigen vaak een (financieel) eindpunt is. Alhoewel ik nog van andere projecten droom, ben dan ook alvast erg blij dat er een 4S in mijn garage staat.

Zoals oa S2 al zei: mispak je niet aan de prijs van een 4S. Ik volg de prijzen op de voet en die zijn sedert augustus 2015 echt al gestegen. Zo kreeg ik vorige week voor mijn wagen een spontaan bod van een geïnteresseerde die 6500€ hoger lag dan het bedrag dat ik hem aankocht, en dit zonder dat hij te koop staat. Dit is veelbetekenend volgens mij.

Als je beslist om een 4S aan te kopen, reken dan toch op een 5000€ extra voor het eerste jaar bovenop de verkoopprijs. Dat bedrag is bedoeld voor de verkeersbelasting en de BIV, met daarbij ook eventuele kleine kosten die de wagen zou kunnen hebben. Een laatste goeie raad: bespaar niet op onderhoud om je 4S toch binnen je budget te laten vallen. Je bedriegt jezelf er mee.

Voor de rest kan ik je alleen maar een fijne zoektocht toewensen, en als je vragen hebt stel je ze maar.

welkom Bennieboy007,
              richtprijzen van het onderhoud kan je HIER terugvinden, en houd gewoon 5K € opzij voor evt grote reparaties
              rijtaks en BIV vind je op het belastingportaal vlaanderen
              verder succes met je zoektocht want lang staan de goede 4Sen tegenwoordig niet te koop (er zijn andere tijden geweest). maar let zeker op want er wordt gretig misbruik gemaakt van onwetende beginners die voor veel geld een hoop miserie op vier wielen kopen.
              dus laat je niet door uiterlijke schoonheid verblinden en laat een aankoopkeuring uitvoeren voor je de koop definitief sluit. op basis van de gebreken die ze in de garage oplijsten heb je tegelijk een hefboom om over de prijs te negociëren.

[quote=”eddybeer” post=225752]En de 986 Boxster? Hoe zit het daar met de prijzen?
              Iemand enig idee?[/quote]

momenteel kosten de goedkoopste bijna even veel als een ruilmotor … dus veel zullen ze niet meer zakken.
              of de oude echte atmosferische flat6 weer duurder zullen worden zodra de nieuwe modellen er zijn met 4cyl turbo ???

Van waardebehoud zou ik niet wakker liggen als je jaarlijkse taksen en onderhoudskosten al goed kan verteren :mrgreen:

En de 986 Boxster? Hoe zit het daar met de prijzen?
                  Iemand enig idee?

S2

Een 996 4S als eerste Porsche, leuk begin 🙂

Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar ik heb de indruk dat de prijzen van 996 4S’en zeker niet meer zakken. In tegendeel, de goede exemplaren met lage km-standen zitten al in de lift.

Natuurlijk weet ik niet wat jouw budget is, maar een goede 4S kost tegenwoordig al meer dan een 997 C2! En het “lelijk eendje” imago van de 996 is in sneltempo aan het veranderen heb ik de indruk. Ik lees meer en meer artikels waarin de 996 als toekomstige klassieker wordt genoemd.

Haha bedankt iedereen voor de verwelkoming!! Het IS inderdaad echt een vette bak e zo’n 996 4S! Vooral zijn kont is echt om af te likken 🙂

Zijn er hier op het forum soms mensen die een 996 4S in de aanbieding hebben staan momenteell of die er ergens een mooie te koop weten staan? Ben echt nog maar wat aan het rondkijken momenteel maar ik wil het wel goed doen uiteraard! Ik weet wel 1 ding…Hij zal bij mij verwend worden alsof het mijn eigen kind is 😉 Heb ik al met al m’n wagens gedaan tot nu toe! Ook zou ik graag dan in de weekend wat meetoeren in bepaalde ritten die speciaal zijn uitgestippeld…gewoon puur om te genieten dus! Het enige dat me misschien nog wat tegenhoud is m’n leeftijd…ben nog wel vrij jong om al Porsche te rijden, maar het is zo’n passie en ik weet dat op die manier een jongensdroom in vervulling zou gaan 😉

welkom en veel succes met je zoektocht. Het IS een vette bak, heb eentje voor de deur gehad van een medeforumer en djeezes wat een beest als hij toekwam en als hij vertrok. :up:

Welkom op het forum.

Ive

Welkom Ben,
                            Volgens mij is de 996 4S een classieker in wording. maar da’s mijn mening natuurlijk.
                            De jaarlijkse kosten? Tja net nog de nieuwe tarieven berekend en voor rijtaks moet je toch een dikke 2000€ jaarlijks neertellen.
                            Verzekering komt daar dan nog eens bij :wtf:

Tim

welkom op het forum.

het kost volgens mij altijd meer dan je wil, maar er staat zoveel tegenover…

PDS

Welkom op het forum :up:

Wat het jaarlijks kost ? Best niet bij stilstaan, anders is uw goedting snel over

Wim

Welkom ben, en info over de taxen/kosten zul je hier genoeg vinden en krijgen. :happy:

Welkom op het forum, Ben!

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.