eventuele aankoop 2.7 hulp aub?!

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 eventuele aankoop 2.7 hulp aub?!

• Maker
    Discussie
  • Ben redelijk nieuw in de porsche wereld 😳 en sta op het punt van een mogelijke aankoop
    Ben vandaag naar een 911 2.7 van 74 gaan kijken,
    turbokit ”opgezet” 😕 en herspoten in blauw (audi kleur)
    interieur kan een opfrisbeurt gebruiken,maar valt enorm goed mee
    motor starte direct en draaide prima (zalig geluid)
    MAAR
    er is een turbo kit opgezet,echt niet fatsoenlijk gedaan!!!
    door een klapband (vorige eigenaar) zo zei de verkoper (particulier) is er aan het achterspatbord een stuk weg,verder vertoont de carrosserie hier en daar scheurtjes door de ingewerkte kit,als de turbovleugel,gans de wagen zou dus voll bijgewerkt moette worden en herspoten worden,ook hier en daar kleine roestplekjes die als ”blaasjes” onder de lak zitten
    km teller toont 87 000 aan (is wrsch al meer als 1 keer rond geweest)
    alle papieren zijn in orde
    natuurlijk vergeten naar het ohb te vragen 😡

De verkoper:hele vriendelijke man,echt luchtgekoelde freak,had paar vw busjes staan,kevers,kahrman gia,……..kortom het stond er bomvol!
    Hij vertelde me dat hij de wagen 12500 had betaald aan de vorige eigenaar
    vraagprijs lag om en bij de 8000€ nu
    7000 kreeg ik hem mee,lager ging hij echt niet

ALS ik deze wagen zou aankopen is het dan ook de bedoeling van deze voll aan te pakken,zou niet half afgewerkt buiten komen,er is dan ook geen haast bij,of dit nu 3,5 of 10 jaar in beslag neemt

Wat zijn jullie meningen hier rond?
    Afblijven of koopje?
    Klinkt mss raar maar diep vanbinnen zegt er iets me dat er iets van te maken valt,maar aan de andere kant…..
    mss beter afwachten en verder kijken naar iets anders

Als ”leek” kan ik jullie hulp wel gebruiken
    Bedankt
    Kristof

omdat foto’s iets meer zeggen
    (toen ik naast hem stond zag hij er wel ”iets minder goed uit”
    [url=http://imageshack.us:2zukyp88]
    [url=http://imageshack.us:2zukyp88]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • zo zie je maar.
      geen enkele 911 is volledig afgeschreven 😉

Ik heb ook wel interesse in de kas, motor en bak 😉 Maar dat wist D al denk ik…

ik ken de wagen niet. ook niet de ‘bewuste’ historie.
          maar het interesseert me wel een beetje.
          ik weet ook dat je dit niet zo gemakkelijk verkoopt krijgt.
          toch niet aan de prijs van een 964 ‘met een beetje werk’
          wat me niet interesseert: interieur; carrera 2 uitbouw; velgen
          wel: kas; motor en bak.
          ik hoor het wel mochten jullie afhaken…

wanneer zijde in budingen?
            anders moette smske doen ofzo eh
            zal gsm via pm doorsturen 😉

ik heb ook interesse ikn stukken, misschien moeten we samen eens gaan kijken ?

die 911 is nog altijd niet weg
                hij had zoveel kopers zei hem 😆
                iemand enig id wat je er nog max an mag geven? voor stukken ofzo zou k m mss nog nemen

eu…. nee 😆
                  ivm die apero
                  http://www.dekreatie.be

😉

Hey Kristof, zo erg was het ook allemaal niet hé, de wagen heeft een historie, maar ik heb al veel erger dan dat gezien hoor, trouwens wat ik in mn pm zei was ook voor het grootste deel hersteld hé…

T is gewoon een wagen waar je goed je tijd voor moet nemen en eens aandachtig bekijken wat er nog allemaal aan moet gebeuren en dan moet je voor jezelf de afweging maken of hij je dat waard is…

Mcklusky,bedankt voor de pm maat!!!

hohohoohohoh
                      schandalig gewoon!
                      ben ik blij da k me daar niet aan heb laten vangen!!!!!
                      Merci gasten voor de tips en de hints!
                      Er zou een topic moetten komen me porsches die we weten staan die voor geen haar te vertrouwen zijn!!!!
                      Menne god,das goe om in te verongelukken!
                      Die kerel wou me er nog mee laten rijden ook 😯 😡

you’ve got pm 😆

dertsraks stond op kapaza da hij zo goed als verkocht is
                        ocharme de nieuwe eigenaar 😯 😆

Deze wagen heeft bij mij in de garage gestaan, ik kan je meer vertellen over deze wagen en de verhalen……

PB me maar even…

thanks kerel!
                            moe zeggen om nieuw te zijn hier,chapeau
                            merci voor de tips en hint
                            voel me hier welkom 😆

hmmm… de 2.7 wordt ten onrechte in een slecht daglicht gesteld
                              Een goede 2.7 verschaft je tonnen rijplezier en is zeker geen slechte motor!

Ken er die er meer dan 300.000 km mee gedaan hebben zonder revisie.
                              Feit dat er nog zeer veel rondrijden zegt toch genoeg, niet ?

Tis een feit dat de 3.2 een van de beste motoren is die porsche ooit gebouwd heeft maar laat je zeker niet afschrikken door een gezonde, goed onderhouden 2.7!

Tis helemaal anders rijden, door het vele lichtere gewicht van de motor gedraagt een 2.7 zich helemaal anders meer zeker niet slechter als de latere modellen.

Deze die je hier aanhaalt zou ik persoonlijk ook laten staan.

Succes met je zoektocht!

idem
                                Ge hoort veel : goeie koop is dure koop
                                en dan spaar k idem nog liever paar maand verder
                                Heb sinds 16 febr een nieuwe a4 avant gekocht,elen zullen wel denken voor da geld had ge wel een deftige porsche,nu…
                                Das waar,en heb getwijfeld ook,ma zit me een eigen zaak (restaurant)
                                en k heb dus in mijne dagelijkse wagen wel plaats nodig om inkopen enzo te doen,dermee da k dan toch ma voor een a4 break ben gegaan 😆

…6 jaar terug kocht ik es ouwe BMW M3…een goede maat van me was ook verzot op die wagens en kocht een paar maand later ook eentje…de mijne was nagenoeg perfect, aan de zijne was “wat werk”… zijn prijs was 3/5 van die van mij…

Aan die van mij heb ik 1/2 dag gewerkt om een paar “onvervolmaaktheden” weg te werken…ik heb er 3 jaar intens plezier aan beleefd en de auto aan dezelfde prijs verkocht.
                                  Hij heeft vorige maand z’n differentieel gereviseerd en ik denk dat hij deze zomer wel op de baan geraakt 😆

Soit, ik schets het verhaal hier wat stereotyp neer, want hij hij meer tijd gehad om eraan door te werken, had die wagen na 6maand al op de baan geweest…maar toch, bezind eer ge begint!!!

Geef je geld uit aan iets dat in orde is ipv je te wagen aan de achtergelaten miserie van een ander…indien je een Porsche koopt, ga dan voor een origineel exemplaar…ze behouden zoveel beter hun waarde!!! Een 911 SC van eind jaren ’70 hoeft de wereld niet te kosten…spaar een paar maanden verder…het zal je veel miserie “besparen” 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.