eventuele aankoop 2.7 hulp aub?!

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 eventuele aankoop 2.7 hulp aub?!

• Maker
    Discussie
  • Ben redelijk nieuw in de porsche wereld 😳 en sta op het punt van een mogelijke aankoop
    Ben vandaag naar een 911 2.7 van 74 gaan kijken,
    turbokit ”opgezet” 😕 en herspoten in blauw (audi kleur)
    interieur kan een opfrisbeurt gebruiken,maar valt enorm goed mee
    motor starte direct en draaide prima (zalig geluid)
    MAAR
    er is een turbo kit opgezet,echt niet fatsoenlijk gedaan!!!
    door een klapband (vorige eigenaar) zo zei de verkoper (particulier) is er aan het achterspatbord een stuk weg,verder vertoont de carrosserie hier en daar scheurtjes door de ingewerkte kit,als de turbovleugel,gans de wagen zou dus voll bijgewerkt moette worden en herspoten worden,ook hier en daar kleine roestplekjes die als ”blaasjes” onder de lak zitten
    km teller toont 87 000 aan (is wrsch al meer als 1 keer rond geweest)
    alle papieren zijn in orde
    natuurlijk vergeten naar het ohb te vragen 😡

De verkoper:hele vriendelijke man,echt luchtgekoelde freak,had paar vw busjes staan,kevers,kahrman gia,……..kortom het stond er bomvol!
    Hij vertelde me dat hij de wagen 12500 had betaald aan de vorige eigenaar
    vraagprijs lag om en bij de 8000€ nu
    7000 kreeg ik hem mee,lager ging hij echt niet

ALS ik deze wagen zou aankopen is het dan ook de bedoeling van deze voll aan te pakken,zou niet half afgewerkt buiten komen,er is dan ook geen haast bij,of dit nu 3,5 of 10 jaar in beslag neemt

Wat zijn jullie meningen hier rond?
    Afblijven of koopje?
    Klinkt mss raar maar diep vanbinnen zegt er iets me dat er iets van te maken valt,maar aan de andere kant…..
    mss beter afwachten en verder kijken naar iets anders

Als ”leek” kan ik jullie hulp wel gebruiken
    Bedankt
    Kristof

omdat foto’s iets meer zeggen
    (toen ik naast hem stond zag hij er wel ”iets minder goed uit”
    [url=http://imageshack.us:2zukyp88]
    [url=http://imageshack.us:2zukyp88]

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • 2 vrienden van me geven me dezelfde raad als gij (ene heeft ne 993 de andere heeft de 997 4S deze gasten weten waar ze over spreken,zijn al gans hun leven bezig met porsche)
      zeggen ook spaar wa door en wacht even en ga voor een 3.2

0
      Anoniem

Ai ai ai ! Een 2.7 omgebouwd naar een 964 T-look. Kan volgens mij alleen maar betekenen dat voordat die ombouw is gebeurd de wagen al heel wat schade (accidenten) heeft gehad. En nu is hij achteraan nog eens beschadigd.
        Laten staan. Veel kans dat dit een echt wrak is. En by the way, de 2.7 is wel een fragielere motor dan de 2.4, 3.0 en 3.2 .
        Beter op zoek gaan naar een goeie 3.2 in top-conditie. En die zijn er, er staan er genoeg te koop. Zelfs met een open dakje waar je in zo’n wagen veel plezier aan kan beleven…

0

afblijven jonge 911jes genoeg

0

hij had hem gekocht voor 12500 zei hij
            en gaat nu weg voor 7000

erg bedankt voor jullie reply’s
            mag er niet aan denken van een opgewarmd lijk te kopen met alle gevolgen van dien
            ivm die 911 van je vriend,mag me altijd iets laten weten als je wil
            er moet rond die prijs toch ergens iets te vinden zijn wat een goede basis is niet?
            voor dat geld heb je natuurlijk geen pareltje,maar wel een mogelijkheid om er een prachtig beestje van te maken,en dat is dan ook de bedoeling

Greetz
            Kristof

0

Ik persoonlijk vind 12.500€ voor dit gebakje met behoorlijk schade en dus onkosten (en wat gaat er nog technisch bijkomen) veel te hoog .

Een kennis van me heeft een 911 2.4 aangeboden die voor 6000€ wegmag.
              Daar is natuurlijk ook nog werk aan , maar dan heb je wel al 6500€ speelruimte om tot aan jouw aanschafbedrag te komen.

Meer info en foto’s worden me toegestuurd

0

Dat is natuurlijk wel waar,de vraagprijs is natuurlijk niet hoog,maar als je wat rondkijkt op internet vind je soms al modellen die in orde zijn met veel minder werk voor een 12500€,dan is de rekening inderdaad snel gemaakt,het werk dat er in kruipt,daar schrik ik niet van af,maar heb ondertussen een paar telefoontjes gedaan en de vorige eigenaar was op zoek naar een nieuwe kas blijkt
                dus weet ik wel genoeg denk ik 😥
                en als jij zegt gino dat je hem al paar keer bent tegengekomen en er nu nog niks aan veranderd is,dat bevestigd t enkel maar denk k 😕
                zoals je zegt poly en poly inwerken geeft zeer dikwijls scheuren en barsten,deze komen dan ook overal boven op deze wagen,de 911 is een echte jongensdroom voor mij,maar liever even wachten en rondkijken dan een verkeerde beslissing te maken
                Heeft er iemand een idee rond welke prijs deze modellen beginnen als er werk aan is?

0

Beste,

Valt altijd iets van te maken .
                  maar moet goed afwegen wat je verwacht van die wagen deze heb ik de laatste tijd al een aantal malen te koop weten staan en er is precies nog niets aan verandert de turbo kit is volledig polyester hier knappen al vele kopers op af veel kans dat je snel barsten enz krijgt

natuurlijk hangt het een beetje van jouw budget af wat jij wil spenderen
                  maar maak is vlug de rekening wat de wagen gaat kosten als deze af is en hoeveel jaar je verder bent eer je kunt rijden (natuurlijk je leert veel bij als je z’n project start over de 911)

met vriendelijke groeten

Gino

0
                7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.