Eventuele verkoop 993 tiptronic cabriolet

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Eventuele verkoop 993 tiptronic cabriolet

• Maker
    Discussie
  • Twijfel, twijfel en nog eens twijfel…

Graag jullie advies voor verkoop

wagen: perfect / freaky onderhouden / net 10.000 kosten aan gedaan om hem perfect te krijgen (mechanisch, motorisch)
    heeft nog volle vermogen / nieuwe kap / 170d échte kilometers

1ste eigenaar was Louise Piëch (kleindochter van Ferdinand Porsche) !!

Graag jullie advies over de prijs en over verkopen of niet …

Alvast bedankt ! (foto’s volgen)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Vonheist…
      Zal wel niet Heist aan de Belgische kust zijn.

Heel goed in beeld gebracht ondertussen, en geloof mij, iedereen is aan het sparen en … kwijlen.

😉 😈 😉

Tja, dat is het juist een beetje… de prijs ? wat is de meerwaarde van zijn afkomst ?
        Ik kan hem natuurlijk gaan verkopen als perfecte 993 cabrio en de huidige marktwaarde erop plaatsen maar
        dat zou denk ik dom zijn. Buiten het forum weten nog maar enkele personen af van de verkoop dus ik wacht
        gewoon af als ik al dan niet een bod krijg.

Of ik wissel hem in voor een GT4 😉 (als mijn vrouw dat maar niet leest 😉 )

Welk zou je vraagprijs zijn ,

Ive

Dat noemen we nu een luxe-probleem
            😀 :happy:

Ik kan je maar 1 goede raad geven niet verkopen,alles wat je verkoopt kan je niet meer terug kopen zeker niet zo een wagen met toch een speciale afkomst,koesteren zou ik zeggen!!!!!
              Ik heb jaren terug de mijne ook verkocht met met ongeveer dezelfde redenen veel spijt gekregen en er terug ene aangekocht dus mijn raad is Houden :hail: :first: :salut:

“Mijn turbo is een ander verhaal, die zou ik zelf voor een pak geld niet verkopen, dat is voor mij pure passie / emotie.”

:happydance: :happydance: :happydance:

Tja, ik crees dat jij de enige bent die hier een beslissinv kan in nemen. Ik zou hem aan een echte liefhebber verkopen aan een correcte prijs (wat dat ook moge weze).
                  Ik heb genoeg cabrio’s en kan hem ook niet inschrijven als oldtimer…..

Verkopen of niet… het gaat sterk afhankelijk zijn van de prijs die ik ervoor zou krijgen…
                    (er moeten toch liefhebbers zijn die de historiek/afkomst een meerwaarde vinden …)
                    Ik zet hem niet te koop maar je kan hem wel kopen 😉 . We zien wel, misschien volgende maand, misschien binnen 3 jaar.
                    Hij moet idd niet weg. Mijn turbo is een ander verhaal, die zou ik zelf voor een pak geld niet verkopen, dat is voor mij pure passie / emotie.
                    En de zondagochtend ben ik idd alleen op pad 8)

De 993 was erbij gekomen om een Porsche te hebben om wat meer kilometers, op een rustige en genietende manier, te kunnen maken.
                    Wat idd ook zo was, zeker na het in orde zetten van de motor, ophanging enz… werd het een super wagen.
                    Mocht hij de looks hebben van de turbo was hij zeker mijn favoriet en ook mijn vrouw kon het ‘instant-vakantiegevoel’ van de cabrio wel smaken.
                    Enfin… we gaan wat verder bezinnen, en inderdaad, het tijd hebben om te verkopen is hier een groot voordeel.

Ik sluit me aan bij de reactie hierboven. Een auto die niet rijdt, das nooit goed.
                      Ik zou voor de verkoop mijn tijd wel nemen: enkel verkopen aan echte liefhebber die er zorg voor draagt. Die doen meestal ook niet zo moeilijk over de aankoopprijs.

Het is en blijft een moeilijke beslissing, succes ermee. :salut:

als de 993cab nu in een hoekje staat weg te kwijnen, dan zou ik hem te koop zetten;
                        en niet zomaar online, wel op een paar fora. zo spreek je enkel liefhebbers aan en niet de hele meute bandenstampers zoals hierboven terecht gezegd wordt. ik neem aan dat er ook geen haast bij is, dus niks dan voordelen aan dit nadeel.

Tja….inderdaad moeilijke keuze….

Zondagochtend met de 964 turbo is natuurlijk heerlijk als je alleen gaat, wat ik vermoed….
                          De 993 is dan weer leuker met mooi weer (cabrio).
                          Zolang de kindjes klein zijn zitten ze toch perfect in de achterstoeltjes.
                          De prijzen zitten nu wel waarschijnlijk op hun toppunt en is het verleidelijk om de 993 te verkopen, maar dat geld voor de turbo ook natuurlijk..
                          Alleen jij kent je budget natuurlijk, maar vermoed dat je spijt gaat krijgen om zulke mooie 993 in de verkoop te zetten en een hoop bandenschoppers over de vloer te krijgen die niks anders gaan doen dan de auto zoveel mogelijk afbreken.

Ik denk dat ik het ook niet over mijn hart zal krijgen om de 993 te verkopen.

Moeilijk….moeilijk….moeilijk

sluit ik mij bij aan, houden maar ….. :salut: :salut:

Houden zou ik zeggen. :up: :up:

Jip 😉 een vliegtuig 8) (Hobby n°2 😀 ) (Hobby n°1 en n°2, beiden dodelijk voor de portemonnee 😉 )

Als ik de wagen zie staan in de garage, wil ik hem houden. Ik heb de laatste 2 jaar veel liefde en zorg in de wagen gestoken en het feit dat ik hem zo goed vind, is het dom om hem te verkopen. Het is natuurlijk ook een prima investering en ik denk dat de afkomst van de wagen een groot pluspunt is. Aan de andere kant is er de gezinsuitbreiding… Vorig jaar reden mijn vrouw en ik er elk weekend mee rond. Sinds de dochter er is rijden we er niet meer mee rond en voor het ‘zondagochtenduurtje-rondrijden’ neem ik de 964 turbo… En ik zie geen verbetering bij eventuele verdere gezinsuitbreiding… Hobby n°2 speelt natuurlijk ook een rol. Die kost ook wat geld en het is iets waar het ‘gehele gezin’ aan kan deelnemen en dus zit ik met de twijfel of ik daar niet beter wat kan in investeren…
                                Pff… moeilijk 😐

IMG_9842.jpeg

IMG_9859.jpeg

IMG_9862.jpeg

IMG_9864.jpeg

Iets anders op het oog?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.