Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › evolutie van de prijzen
- Dit onderwerp bevat 284 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 4 maanden geleden door
david.
-
MakerDiscussie
-
9 juni 2015 om 01:02
hallo,
ik ben nu al enkele weken het internet in de gaten aan het houden wat zo ongeveer de gemiddelde prijzen zijn van een 911 sc.
deze liggen volgens mij rondt de 30 – 40.000€?
aangezien ik dit nog maar even in de gaten houd vraag ik me af hoe de prijzen zo de laatste jaren geëvolueerd zijn?wat is volgens jullie zo ongeveer de waarde momenteel van een 911?
-
MakerDiscussie
-
Je maakt hier wel gelijk een goede indruk, met je voorstelling en opmerkingen. 😯
Ik weet nu waarom ik je eerste posten gewist heb.
[quote=”JV” post=221308] En ondanks mijn politieke ambities zeggen de “hogeren in de partij” ook weinig. Enkel een parlementslid uit mijn dorp is af en toe wat loslippiger (vooral in het plaatselijk café). [/quote]
Dossierkennis ls niet je sterkste punt als ik je voorspellingen voor de 996 lees,
want deze zit nog maar enkele maanden in de lift.
Persoonlijk zou ik als ik jou was die ambities ook in de kroeg houden.[quote=”bzguy” post=221300][quote=”JV” post=221273]. 996 gaat nooit in prijs stijgen, zelfs de 996 4S/turbo niet[/quote]
Sorry voor de puristen, maar het is al te laat.
Prijzen van de 996 zijn al gestegen…Vreemd, want :
– ik kan geen enkele gelijkaardige C2 meer vinden voor de prijs waarvoor ik de mijne 2 jaargeleden heb gekocht !
– evenzo vind ik geen enkele C4S of C4S cabrio meer voor een gelijkaardige prijs als vorig jaar (zelfde tijd van t jaar !) ![/quote]Zolang de drempel van 25 jaar voor de minimumbedragen niet wijzigt: BIV :41,99 . Bedrag VKB wordt opgetrokken van 34,89 naar 40 EUR
Weet iemand hoeveel het dan zou gaan kosten voor een 3.2 231PK van 1988? Als ik zie wat ze in de nek gaan draaien van de 993 bezitters hou ik men adem al in :think:
Als ze het zo gaan spelen :what:Ach het blijft koffiedik kijken. Vandaag zeggen ze A en morgen weer B. Zelfs parlementsleden weten niet hoe en wat, laat staan dat ambtenaren het weten. En ondanks mijn politieke ambities zeggen de “hogeren in de partij” ook weinig. Enkel een parlementslid uit mijn dorp is af en toe wat loslippiger (vooral in het plaatselijk café). Maar die zou niet liever dan alle dure (sport)wagens maximaal belasten en oldtimers zelfs verbieden. Gelukkig maar 1 stem van de zovelen. Voor diegenen die er baat bij hebben zou ik zeggen ik hoop dat het allemaal nog veel positiever zal uitdraaien dan ze nu de wereld insturen. Voor diegenen met een nieuwe wagen genre 991MKI en zeker de toekomstige MKII is het een ver van mijn bed show. En tenslotte het blijven maar ijzeren dingen op vier wielen. Dus vervangbaar en ook al kelderen ze in prijs :
Het is de fun die telt 😉
[hide]Dank voor de toelichting Rollie. Brandend actueel ![/hide]
BIV en VKB:
Denk niet dat je op dit ogenblik bij de belastingdienst Vlaanderen de mosterd moet gaan halen.Zijn uitvoerende ambtenaren die
pas berekeningen kunnen uitvoeren op het ogenblik dat hun modules zijn aangepast en dat is op dit ogenblik (nog) niet het geval vermits de besluitvorming op dit ogenblik nog hangt tussen Vlaamse regering en Vlaams parlement.http://docs.vlaamsparlement.be/docs/stukken/2015-2016/g544-2.pdf
Hier vind je zeer uitgebreid de voorgestelde wijzigingen op vlak van BIV en VKB :amendementen
Lees wel:voorgestelde wijzigingen,die hoogst waarschijnlijk ook de defintieve wijzigingen worden.Samenvattend: VKB :basis is huidige fiscale pk( het bedrag) ; zal verhoogd /verlaagd worden met 2 factoren
1/ in functie Co2 uistoot : norm 122 gram co2 :verhoogd/verlaagd met 0.30% per gram
2/ in functie euronorm : voor benzinemotoren: eur 0 : +30% ; eur 1 en eur 2 :+5%; eur 3:0%, eur 4 :-15% eur 5:-15%,eur 6:-15%voorbeeld : een 993 van 1997 (populair voorbeeld): 18 fiscale pk of 1490.28 eur. Uitstoot 283 co2 : 283-122=161×0.30%=48.3% verhoging + 5% verhoging euro 2 =53,3% dus 1490.28 +794.32=2284.6 eur
Op pagina 28 van de tekst in bijlage staat echter ook een toevoeging van een paragraaf: voor personenauto’s,auto’s dubbel gebruik,
die na 31 maart 2016 worden ingeschreven…. dus in dit amendement spreekt men van 31/3/2016 ipv 01/01/2016BIV :
de nieuwe berekeningformule vind je op pagina 17 van de verwijzing naar de tekst van het vlaams parlement.
Op de website :voertuigkosten.be vind je reeds een tool om de nieuwe BIV 2016 te simuleren aan de hand van de nieuwe formule.[quote=”Jorge” post=221242]Misschien ben ik de enige, maar ik heb de laatste maanden de indruk dat de prijzen van de 997 (en dan al zeker de 3.8 ) echt aan het kelderen zijn. Vanmorgen zag ik nog een 997 met 86000km staan voor 32750€ :wtf:[/quote]v
Was een 997 targa 4S uit 2005, is intussen blijkbaar al verkocht.
De man zei er ook eerlijk bij dat de P dealer er nog 30.000€ voor gaf.[quote=”JV” post=221273]. 996 gaat nooit in prijs stijgen, zelfs de 996 4S/turbo niet[/quote]
Vreemd, want :
– ik kan geen enkele gelijkaardige C2 meer vinden voor de prijs waarvoor ik de mijne 2 jaargeleden heb gekocht !
– evenzo vind ik geen enkele C4S of C4S cabrio meer voor een gelijkaardige prijs als vorig jaar (zelfde tijd van t jaar !) !Ik heb contact genomen met belastingdienst Vlaanderen.
Zij hebben mij geantwoord en bevestigd dat je tot einde 2015 kunt inschrijven aan de nu nog geldende voorwaarden, en die voorwaarden zouden dan zo blijven, zo lang als de wagen op jouw naam ingeschreven blijft.
Vanaf 01/01/2016 gelden inderdaad de nieuwe voorwaarden wat betreft BIV en VB. Ook een voor een herinschrijving in 2016 gelden, wat betreft de verkeersbelasting, de nieuwe voorwaarden 2016.
Men heeft mij geadviseerd de berekeningstool op de website van belastingdienst Vlaanderen regelmatig te proberen vanaf 12/2015.
Men zou trachten de tool in orde te hebben wat betreft berekeningen BIV en VB 2016 en dit vanaf begin december 2015.
Hoeveel dan in 2016 de VB zou bedragen voor nieuwe inschrijvingen en herinschrijvingen, dat kon men niet zeggen. Men had daar zelf geen zicht op. Het kan dus alle kanten uit !!hoezo BIV en VKB 2016 geheim?
er is nog geen online rekenmodule om te simuleren, maar wel een omzendbrief van FEBIAC die hier op PFB terug te vinden is.mbt de prijsevolutie heeft idd niemand een glazen bol. we kunnen ons wel spiegelen aan bv de strengere oldtimerregels in NL die er sinds 2014 van kracht zijn. en ik heb niet de indruk dat de prijzen van een 964/993 daar lager zijn dan hier bij ons.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.