evolutie van de prijzen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 evolutie van de prijzen

  • Dit onderwerp bevat 284 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door david.
  • Maker
    Discussie

  • Jens Beernaert
    Deelnemer

      hallo,

      ik ben nu al enkele weken het internet in de gaten aan het houden wat zo ongeveer de gemiddelde prijzen zijn van een 911 sc.
      deze liggen volgens mij rondt de 30 – 40.000€?
      aangezien ik dit nog maar even in de gaten houd vraag ik me af hoe de prijzen zo de laatste jaren geëvolueerd zijn?

      wat is volgens jullie zo ongeveer de waarde momenteel van een 911?

    15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 284)
      • Noppes, blijft nog geheim. Omdat ze er nog niet uit zijn hoeveel en wat ze nu extra gaan belasten. Sommigen spreken dat de BIV tot maal tien kan worden. Anderen zeggen maal twee tot maal vier. Ook de jaarlijkse belasting zou vanaf 169 gr. uitstoot enorm gaan stijgen. Vanaf 229 gr. zou het quasi gaan verdubbelen tot maal drie. Maar dat zijn slecht woorden in wandelgangen. De soep wordt nooit zo heet opgediend als ze wordt klaar gemaakt 😉

        Plus het feit dat ze de salariswagens terug gaan revalueren. De fiscale aftrekbaarheid gaat ook”vergroend” worden. Aan de VAA gaan ze nu niet meer kunnen raken (herinner de heisa van Di Rupo I) dus de andere manier van zwaarder gaan belasten.

        Ive

          Bestaat er ergens een site waar je de BIV en rijtaks kunt berekenen vanaf de nieuwe regeling in 2016?
          Ik ben van plan om in de (nabije) toekomst over te stappen van Boxster S 987 naar 996 4S of 997
          thanks

            @ depee :allemaal heel recente wagens (991 carrera (S), panamera en cayenne E-hybdrid) omdat die VAA belachelijk laag is. Zeker de E-hybrid”s die dan ook nog eens 90% fiscaal zijn in te brengen. Prijzen van 997 zijn aan het kelderen. Omdat die vanaf 01/01/2016 heel duur aan inschrijving gaan worden. 996 gaat nooit in prijs stijgen, zelfs de 996 4S/turbo niet.Enige uitzonderingen zijn de GT3(RS) en GT2.

            Ik heb geen glazen bol maar eens de “vergoende” belastingen en de wijzigingen in de oldtimerwetgeving er door zijn gaan alle wagens in prijs kelderen. Een wagen genre 997 GT3(RS) gaat pokkeduur worden. Plus nog het verbod tot in steden rijden (2018-2020) en de fun gaat er snel af zijn. Oldtimers gaan extreem zwaar belast worden op vlak van uitstoot. 25 jaar geleden stootte een gemiddelde benzinewagen 5 gr. NOx/PK/kilometer uit. Nu is dat 0,2 gr. NOx/PK/kilometer. Maak maar eens de rekensom. In de Wetstraat -en zelfs op Europees niveau- weten ze dat ondertussen ook al dat een oldtimer die weinig kilometers rijdt niet minder vervuilend is-maar nog steeds veel meer vervuild- dan een wagen die dagelijks op de wegen rijdt. En dat onderwerp is onlangs weer op tafel gesmeten. Ik houd mijn handen af van een 964/993. Of het moet spotgoedkoop aankopen en heel snel doorverkopen zijn. Maar dat is zoals beleggen op de beurs. Vandaag megawinsten en morgen enkel nog goed om de stoof mee aan te steken.

              beetje een paniekreactie op de aangekondigde ‘vergroening” van de autofiscaliteit. is van tijdelijke aard als je ziet hoe er moord en brand werd geschreewd toen DiPoepo de taksen verhoogde op de firmawagens. kijk eens wat er nog altijd rondbolt na een paar jaren gewenning? niet bij de gewone vertegenwoordiger, maar op niveau van bedrijfsleiders :wtf: en het is hen trouwens allemaal van harte gegund !!

                Misschien ben ik de enige, maar ik heb de laatste maanden de indruk dat de prijzen van de 997 (en dan al zeker de 3.8 ) echt aan het kelderen zijn. Vanmorgen zag ik nog een 997 met 86000km staan voor 32750€ :wtf:

                F

                  Ik denk dat de grafiek voor het G-model en de 964 er ook wel ongeveer zo uit ziet ondertussen.
                  Niet alle hobby’s hoeven dus geld te kosten :mrgreen:

                      This is about 10 Porsches that are currently within a reasonable budget, but that may become very valuable in the future.

                      Below is the list of Porsches. Please note that the order of the Porsches in the below list is not necessarily the order of what is more likely to become valuable.

                      Porsche 911 SC
                      Porsche 911 Carrera 3.2
                      Porsche 911 (993)
                      Porsche 911 (964)
                      Porsche 912
                      Porsche 914
                      Porsche 928
                      Porsche 968
                      Porsche 944
                      Porsche 924

                      Now we get to the 911 of that generation that is perhaps the most desirable. The 993 variant of the German rear-engined sports car is that last of the “pure” Porsches. The 996 variant that followed it is cooled by water, instead of air as all but the front engine cars had been until this point.

                      Many people think it is better to have the last of something instead of the first of something. The earliest 911s are very sought after and can command a premium, but the last of the air-cooled cars offer a more usable and better performing package. Plus with a 993 you have the option of all-wheel drive if you want one that you can drive in slick conditions.

                      Performance in these cars is very good, even by modern standards. As with other 911 variants there are different performance models to consider, but expect a 0 to 60 mph time in the five second range for most cars in the range. So it is plenty fast to keep up with all but the fastest cars on the road today.

                      Considered the poor man’s Porsche, the 944 Turbo has potential to make a come back in the coming years. The ’80s body styling is just so right on a sports cars of this type and performance isn’t too shabby either with 220-hp and 260-hp from the Turbo S model. As the 911 market continues upwards these cars may become the affordable alternative to Porsche ownership. Many can be had for $10K-16K making them a real bargain!

                        [quote=”Foost” post=216118]Oei , al verkocht voor 255000 euro,
                        Er staat wel in de advertentie dat je niet kan geloven dat deze wagen maar 68000 km op de teller heeft, een beetje verder staat er dan dat deze wagen van 22 jaar oud gemiddeld 7600 km/jaar heeft gereden . Maakt de rekening en expliceer mij eens hoe dat met elkaar in overeenstemming is te brengen ???[/quote]

                        dat staat er niet. Er staat moest er maar 68k km op staan je het nog niet zou kunnen geloven omdat hij als nieuw aanvoelt.
                        Maar heeft er dus 168k.

                          Niet mijn kleurke, maar hij ziet er wel fantastisch uit. Das toch bijzonder hoor, dan rij je dus 22 jaar met dikke fun, je doet je officiele onderhoud en dan krijg je uiteindelijk al je uitgegeven knaken weer terug … :first:

                          Ik denk dat je dan wel eventjes :happy:

                            Tja, de teller is al eens rond gegaan
                            7600 x 22 jaar = 167200 km (Klopt)

                            Prijs is wel sterk overdreven

                              Oei , al verkocht voor 255000 euro,
                              Er staat wel in de advertentie dat je niet kan geloven dat deze wagen maar 68000 km op de teller heeft, een beetje verder staat er dan dat deze wagen van 22 jaar oud gemiddeld 7600 km/jaar heeft gereden . Maakt de rekening en expliceer mij eens hoe dat met elkaar in overeenstemming is te brengen ???

                                :kwijl: :lekker: :lekker: :lekker: :lekker:

                                    Verder, als je de Porsche wil rijden en niet wil verhandelen is het mss wel niet zo gunstig dat de “prijs-evolutie” de prijzen opdrijft voor hetzelfde “automobieltje”… 🙁

                                  15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 284)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.