evolutie van de prijzen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 evolutie van de prijzen

• Dit onderwerp bevat 284 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door david.
  • Maker
    Discussie

• Jens Beernaert
    Deelnemer

hallo,

ik ben nu al enkele weken het internet in de gaten aan het houden wat zo ongeveer de gemiddelde prijzen zijn van een 911 sc.
      deze liggen volgens mij rondt de 30 – 40.000€?
      aangezien ik dit nog maar even in de gaten houd vraag ik me af hoe de prijzen zo de laatste jaren geëvolueerd zijn?

wat is volgens jullie zo ongeveer de waarde momenteel van een 911?

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 284)
      • Zo zit ik er ook in Deepee. Ten eerste om altijd scherp te blijven (een ongeluk zit in een klein hoekje), maar vooral door het rekensommetje. Was altijd van plan om zo lang mogelijk plezier van de auto te gaan beleven. Stel 30 jaar x 1.500 = 45.000 eurootjes. Das op termijn dus een nieuwe luxe wagen. Dus als je kiest voor zekerheid, dan ben je met zekerheid al een nieuwe wagen kwijt toch? Ik reserveer de premies liever voor onderhoud en m’n andere ‘dure’ hobbies… :salut:

ik bekijk het zo: meer dan 30 jaar rijd ik ongevalvrij en slechts één keer een omnium verzekering gehad (omdat ik deze auto voor m’n werk gebruikte buiten normaal woon/werk, m’n werkgever hiervoor niet verzekerd was en ik kon het fiscaal inbrengen 😉 )
          met al het geld dat ik niet uitgegeven heb aan omniumverzekeringen over die jaren kan ik nu het risico voor eigen schade wel dragen;
          zo doen de maatschappijen de nacalculatie van hun afgedekt risico ook, alleen kunnen zij de premies optrekken als ze op het einde van het boekjaar rood schrijven :sarcastisch
          diefstal is dan weer een ander verhaal en taxatie blijft voor de specials ook noodzaak, zelfs zonder omnium.

ik bekijk het zo: meer dan 30 jaar rijd ik ongevalvrij en slechts één keer een omnium verzekering gehad (omdat ik deze auto voor m’n werk gebruikte buiten normaal woon/werk, m’n werkgever hiervoor niet verzekerd was en ik kon het fiscaal inbrengen 😉 )
            met al het geld dat ik niet uitgegeven heb aan omniumverzekeringen over die jaren kan ik nu het risico voor eigen schade wel dragen;
            zo doen de maatschappijen de nacalculatie van hun afgedekt risico ook, alleen kunnen zij de premies optrekken als ze op het einde van het boekjaar rood schrijven :sarcastisch
            diefstal is dan weer een ander verhaal en taxatie blijft voor de specials ook noodzaak, zelfs zonder omnium.

Wim

Waarom niet vanwege de regulaire afschrijving. 🙄

Als ik een nieuwe auto koop en ik rij die binnen 3 jaar total in de prak, krijg ik altijd de dagwaarde terug, en dat is meer dan die duizend euro die je erop bespaard hebt.
              En anders kun je volledig bedrag voor een nieuwe auto ophoesten. 💡

Dus voor onze Mini Cooper S van mijn vrouw die Timo per total reedt kreeg ik toen 9K terug waar ik 2 jaar daarvoor 12,5K betaald heb.
              Bezuiniging kan ook verkeerd zijn. 😉

Wim

Waarom niet vanwege de regulaire afschrijving. 🙄

Als ik een nieuwe auto koop en ik rij die binnen 3 jaar total in de prak, krijg ik altijd de dagwaarde terug, en dat is meer dan die duizend euro die je erop bespaard hebt.
                En anders kun je volledig bedrag voor een nieuwe auto ophoesten. 💡

Dus voor onze Mini Cooper S van mijn vrouw die Timo per total reedt kreeg ik toen 9K terug waar ik 2 jaar daarvoor 12,5K betaald heb.
                Bezuiniging kan ook verkeerd zijn. 😉

Ik vind de omnium niet verkeerd maaaarrrrrr wel volgens expertise en niet via reguliere afschrijving van de auto….

Ik vind de omnium niet verkeerd maaaarrrrrr wel volgens expertise en niet via reguliere afschrijving van de auto….

@Ghost : uwe maat heeft ze precies dan maar van den hoop te scheppen :drink:

ik heb op de Porsche een omnium niet voor men eigen stomiteiten maar vooral uit vrees voor die van anderen, en dan vooral voor diegenen die graag andermans auto lenen en hem niet meer gaan terugbrengen…

@Ghost : uwe maat heeft ze precies dan maar van den hoop te scheppen :drink:

ik heb op de Porsche een omnium niet voor men eigen stomiteiten maar vooral uit vrees voor die van anderen, en dan vooral voor diegenen die graag andermans auto lenen en hem niet meer gaan terugbrengen…

Ik heb onlangs een offerte gekregen voor een omnium voor mijn 996.
                            Zou tussen de 800-1000 euro liggen.

Eigenlijk vind ik dat wel een goede investering. Je moet maar zelf eens een stommiteit uitsteken, bijv. achteruit rijden en een paaltje raken. Het zal je vlug veel meer dan 1000 euro kosten…Mijn insziens heeft dat niks te maken met gedachte of je hierna nog zelfde auto kan kopen, maar een beredeneerde risicoafweging. Je zou ook kunnen stellen, als je geen omnium kan betalen, kan je al zeker geen andere Porsche kopen 🙂

Ik heb onlangs een offerte gekregen voor een omnium voor mijn 996.
                              Zou tussen de 800-1000 euro liggen.

Eigenlijk vind ik dat wel een goede investering. Je moet maar zelf eens een stommiteit uitsteken, bijv. achteruit rijden en een paaltje raken. Het zal je vlug veel meer dan 1000 euro kosten…Mijn insziens heeft dat niks te maken met gedachte of je hierna nog zelfde auto kan kopen, maar een beredeneerde risicoafweging. Je zou ook kunnen stellen, als je geen omnium kan betalen, kan je al zeker geen andere Porsche kopen 🙂

Ik heb een dubbel gevoel bij de stijging.
                                Leuk dat mijn GT3 stijgt in waarde, zo doe je nooit kosten die de wagen niet meer waard zijn.
                                Aan de andere kant heb ik de stelling van een kennis altijd onthouden.
                                Omnium vond hij altijd iets voor mensen die met een auto wilde rijden die ze niet echt konden betalen.
                                Hij zei dat je altijd moest zorgen wanneer je auto kapot was dat terug dezelfde kon kopen, zonder lenen wel te verstaan.
                                Als ik dat zie wat de prijs van mijn wagen deed de laatste 3 jaar 😯 😯 dan zal ik zeker niet zomaar een andere kunnen kopen.
                                Dat zorgt er dan weer voor dat je er bijna niet meer mee durft rijden, al zeker niet meer op circuit waar die auto eigenlijk voor gemaakt is.
                                Ik heb nu toch wel een prijsofferte aangevraagd voor een omnium voor de P.
                                De eerste keer in mijn leven 😀

Ik heb een dubbel gevoel bij de stijging.
                                  Leuk dat mijn GT3 stijgt in waarde, zo doe je nooit kosten die de wagen niet meer waard zijn.
                                  Aan de andere kant heb ik de stelling van een kennis altijd onthouden.
                                  Omnium vond hij altijd iets voor mensen die met een auto wilde rijden die ze niet echt konden betalen.
                                  Hij zei dat je altijd moest zorgen wanneer je auto kapot was dat terug dezelfde kon kopen, zonder lenen wel te verstaan.
                                  Als ik dat zie wat de prijs van mijn wagen deed de laatste 3 jaar 😯 😯 dan zal ik zeker niet zomaar een andere kunnen kopen.
                                  Dat zorgt er dan weer voor dat je er bijna niet meer mee durft rijden, al zeker niet meer op circuit waar die auto eigenlijk voor gemaakt is.
                                  Ik heb nu toch wel een prijsofferte aangevraagd voor een omnium voor de P.
                                  De eerste keer in mijn leven 😀

Mijn idee is dat je er 2 moet hebben om een van een waardestijging te kunnen profiteren… Waarom? Heb je er maar eentje en je verkoopt die, ga je voor je volgende ook meer gaan betalen. We kunnen dus moeilijk van een belegging spreken in dat geval. Tenzij je stopt met P rijden, ik dat geval spreek ik van een devalutie van levenskwaliteit :sarcastisch

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 284)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.