Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › evolutie van de prijzen
- Dit onderwerp bevat 284 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door david.
-
MakerDiscussie
-
9 juni 2015 om 01:02
hallo,
ik ben nu al enkele weken het internet in de gaten aan het houden wat zo ongeveer de gemiddelde prijzen zijn van een 911 sc.
deze liggen volgens mij rondt de 30 – 40.000€?
aangezien ik dit nog maar even in de gaten houd vraag ik me af hoe de prijzen zo de laatste jaren geëvolueerd zijn?wat is volgens jullie zo ongeveer de waarde momenteel van een 911?
-
MakerDiscussie
-
van mij mogen de prijzen gerust terug naar die van 10j geleden. Ipv een wagen die te duur wordt en waar je anders mee om gaat beginnen gaan kan je dan lekker je garage volsteken met heerlijks… 15500euro voor een 911E van 1969 bv in zéér goede staat zoals dat was in 2004!! Auto’s voor liefhebbers met prijzen voor liefhebbers… Moesten al die P’kes nu nog evenveel kosten als toen zouden de beleggers ze dan ook allemaal hebben staan in de garage? Nope, enkel de liefhebbers… Of heb ik even een ‘grauwe’ gedachte?:-) In ieder geval hunker ik soms wel melancholisch naar vroegere prijzen. En dat mijn huidige P dan ook niet meer zoveel waard zou zijn neem ik er dan graag bij. T’is zo eens een andere gedachte dan het gejuich omwille van de belegging… Niet alles in het leven moet geld opbrengen. :engeltje:
van mij mogen de prijzen gerust terug naar die van 10j geleden. Ipv een wagen die te duur wordt en waar je anders mee om gaat beginnen gaan kan je dan lekker je garage volsteken met heerlijks… 15500euro voor een 911E van 1969 bv in zéér goede staat zoals dat was in 2004!! Auto’s voor liefhebbers met prijzen voor liefhebbers… Moesten al die P’kes nu nog evenveel kosten als toen zouden de beleggers ze dan ook allemaal hebben staan in de garage? Nope, enkel de liefhebbers… Of heb ik even een ‘grauwe’ gedachte?:-) In ieder geval hunker ik soms wel melancholisch naar vroegere prijzen. En dat mijn huidige P dan ook niet meer zoveel waard zou zijn neem ik er dan graag bij. T’is zo eens een andere gedachte dan het gejuich omwille van de belegging… Niet alles in het leven moet geld opbrengen. :engeltje:
er zit zeker een verschil tss beide, maar in een markt die blijft aantrekken is er voor de verkoper weinig risico om een lager bod af te slaan en FF te wachten op een volgende kandidaat koper.
er zit zeker een verschil tss beide, maar in een markt die blijft aantrekken is er voor de verkoper weinig risico om een lager bod af te slaan en FF te wachten op een volgende kandidaat koper.
Wat ik me wel afvraag, is of de vraagprijzen ook de verkoopprijzen zijn :think:
Heb toch de indruk dat er vele zeer lang blijven staan…
Wat ik me wel afvraag, is of de vraagprijzen ook de verkoopprijzen zijn :think:
Heb toch de indruk dat er vele zeer lang blijven staan…
de prijzen blijven idd maar stijgen bekijk de prijs van een 996 GT3 RS nu eens… tot enkele jaren geleden kon je die nog kopen aan 75000€…
die speciale modellen zullen zeker niet dalen in waarden.
de andere modellen zijn rond hun 12de levenjaar en de kmstand natuurlijk, dan staan ze op hun laagste…
daarna gaan ze stilletjes terug omhoog.voor de liefhebber zijn de 911 luchtgekoelde stilletjes aan niet meer te betalen…
de prijzen blijven idd maar stijgen bekijk de prijs van een 996 GT3 RS nu eens… tot enkele jaren geleden kon je die nog kopen aan 75000€…
die speciale modellen zullen zeker niet dalen in waarden.
de andere modellen zijn rond hun 12de levenjaar en de kmstand natuurlijk, dan staan ze op hun laagste…
daarna gaan ze stilletjes terug omhoog.voor de liefhebber zijn de 911 luchtgekoelde stilletjes aan niet meer te betalen…
Voor men sc 2 jaar geleden nog 15.500 betaald.
Als ik de prijzen nu zie denk ik dat het best was dat ik toen goed luisterde naar een vriend die zij als je ooit een 911 wilt ,koop hem nu .Jammer genoeg voor de echte liefhebber bijna niet meer te betalen.
Voor men sc 2 jaar geleden nog 15.500 betaald.
Als ik de prijzen nu zie denk ik dat het best was dat ik toen goed luisterde naar een vriend die zij als je ooit een 911 wilt ,koop hem nu .Jammer genoeg voor de echte liefhebber bijna niet meer te betalen.
Van mijn 964 turbo en 993 cabrio had ik toch niet echt de indruk dat er een groot verschil zat tussen vraagprijs en de effectief betaalde prijs 😐 Het was te nemen of te laten en bij beide wagens stond er een 2 (en 3de) kandidaat koper in rij. De turbo was ‘besteld’ bij August Classics en de cabrio stond welgeteld een halfuur op kapaza… Op de turbo was het enkele maanden wachten en op de cabrio was het een snelle gok (die gelukkig goed uitdraaide) :coolness:
Van mijn 964 turbo en 993 cabrio had ik toch niet echt de indruk dat er een groot verschil zat tussen vraagprijs en de effectief betaalde prijs 😐 Het was te nemen of te laten en bij beide wagens stond er een 2 (en 3de) kandidaat koper in rij. De turbo was ‘besteld’ bij August Classics en de cabrio stond welgeteld een halfuur op kapaza… Op de turbo was het enkele maanden wachten en op de cabrio was het een snelle gok (die gelukkig goed uitdraaide) :coolness:
Bij mij begint het ook nog met een 4 😳
Maar omdat ze over tien jaar onbetaalbaar zullen zijn, anticipeer ik nu al 😈Bij mij begint het ook nog met een 4 😳
Maar omdat ze over tien jaar onbetaalbaar zullen zijn, anticipeer ik nu al 😈[quote=”DST” post=207276]Waarom stijgen de prijzen zo snel?
Omdat de gegoede burger geen interesten meer krijgt
Alzo begint deze gegoede burger zijn centen te investeren in een leuk hebbedingetje
En ja gezien de gemiddelde leeftijd van de gegoede burger al wel eens met een 5 of 6 begint, mag het al wel eens een automaatje zijn
Een cabrioke is toch vooral voor te cruisen en/of te flaneren, niet?Vandaar dat het prisverschil tussen manueel en TT verdwijnt als sneeuw voor de zon
Ttz toch in een cabrio of targaDe coupe is een ander verhaal / lees: hier vinden we de kopers van het eerste uur, dus ja de manuele zal hier nog wel wat duurder blijven.
Ps: TT’s waren in zijn tijd by far de beste automaten, dus vandaag geen straf om mee te rijden, bij een gezond exemplaar is de kickdown er echt wel hoor.[/quote]Of een 4 :censored:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.