Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › evolutie van de prijzen
- Dit onderwerp bevat 284 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door david.
-
MakerDiscussie
-
9 juni 2015 om 01:02
hallo,
ik ben nu al enkele weken het internet in de gaten aan het houden wat zo ongeveer de gemiddelde prijzen zijn van een 911 sc.
deze liggen volgens mij rondt de 30 – 40.000€?
aangezien ik dit nog maar even in de gaten houd vraag ik me af hoe de prijzen zo de laatste jaren geëvolueerd zijn?wat is volgens jullie zo ongeveer de waarde momenteel van een 911?
-
MakerDiscussie
-
[quote=”DST” post=207276]Waarom stijgen de prijzen zo snel?
Omdat de gegoede burger geen interesten meer krijgt
Alzo begint deze gegoede burger zijn centen te investeren in een leuk hebbedingetje
En ja gezien de gemiddelde leeftijd van de gegoede burger al wel eens met een 5 of 6 begint, mag het al wel eens een automaatje zijn
Een cabrioke is toch vooral voor te cruisen en/of te flaneren, niet?Vandaar dat het prisverschil tussen manueel en TT verdwijnt als sneeuw voor de zon
Ttz toch in een cabrio of targaDe coupe is een ander verhaal / lees: hier vinden we de kopers van het eerste uur, dus ja de manuele zal hier nog wel wat duurder blijven.
Ps: TT’s waren in zijn tijd by far de beste automaten, dus vandaag geen straf om mee te rijden, bij een gezond exemplaar is de kickdown er echt wel hoor.[/quote]Of een 4 :censored:
jongens wat een prijzen :wtf:
The 1973 Porsche You Really Should’ve Bought 10 Years Ago
In 2004, you could have bought a 1973 Porsche 911 Carrera 2.7 RS for around $100,000. If you want one today, get ready to shell out something close to $800,000—a roughly 700 percent increase in value, according to a Discovery Channel report last year.
Why so valuable? The 2.7 RS is considered one of the purest Porsche race and road cars ever made. It was a fully upgraded take on the existing 911, with a 2.7-liter engine that produced 240 brake horsepower at 6,300 rpm, an upgraded suspension, and wider wheels. With a 0 to 60 sprint time of 5.5 seconds and a 150-mph top speed, the iconic ducktail spoiler could disappear from view awfully fast.
Fewer than 2,000 were made, which is why one sold for $891,000 at auction in 2014. A rarer lightweight version of the car—one of 240 made—took home a whopping $1.4 million, also last year.
jongens wat een prijzen :wtf:
The 1973 Porsche You Really Should’ve Bought 10 Years Ago
In 2004, you could have bought a 1973 Porsche 911 Carrera 2.7 RS for around $100,000. If you want one today, get ready to shell out something close to $800,000—a roughly 700 percent increase in value, according to a Discovery Channel report last year.
Why so valuable? The 2.7 RS is considered one of the purest Porsche race and road cars ever made. It was a fully upgraded take on the existing 911, with a 2.7-liter engine that produced 240 brake horsepower at 6,300 rpm, an upgraded suspension, and wider wheels. With a 0 to 60 sprint time of 5.5 seconds and a 150-mph top speed, the iconic ducktail spoiler could disappear from view awfully fast.
Fewer than 2,000 were made, which is why one sold for $891,000 at auction in 2014. A rarer lightweight version of the car—one of 240 made—took home a whopping $1.4 million, also last year.
Waarom stijgen de prijzen zo snel?
Omdat de gegoede burger geen interesten meer krijgt
Alzo begint deze gegoede burger zijn centen te investeren in een leuk hebbedingetje
En ja gezien de gemiddelde leeftijd van de gegoede burger al wel eens met een 5 of 6 begint, mag het al wel eens een automaatje zijn
Een cabrioke is toch vooral voor te cruisen en/of te flaneren, niet?Vandaar dat het prisverschil tussen manueel en TT verdwijnt als sneeuw voor de zon
Ttz toch in een cabrio of targaDe coupe is een ander verhaal / lees: hier vinden we de kopers van het eerste uur, dus ja de manuele zal hier nog wel wat duurder blijven.
Ps: TT’s waren in zijn tijd by far de beste automaten, dus vandaag geen straf om mee te rijden, bij een gezond exemplaar is de kickdown er echt wel hoor.
[quote=”mark986″ post=207269]deze vind ik dan naarmate de huidige prijzen nog best ok
http://www.segundamano.es/alicante/porsche-911-911-carrera-coupe-2p/a64995036/?ca=0_s&st=a&c=4(vliegen op alicante, bij mij in het dorp bij l’era ne paella eten, kunt blijven slapen en dan met ne 993 terug naar Belgie rijden)[/quote]
Is ne tiptronic he, die vind je in duitsland ook voor die prijs…en wie wil nu nog ne ouderwetse tiptronic, ik alvast niet…de hoge prijzen bij elke sportauto liggen altijd bij een coupé en handgeschakeld, behalve voor de modellen die enkel te krijgen waren met een f1 bak of pdk bak zoals tegenwoordig….die ouwe automaten wil niemand…
[quote=”JV” post=207264] een Ferrari 348. Die is dat ik weet op minder dan een jaar van 46.000 euro naar 67.000 euro gegaan. Of zoals [/quote]
Waarom denk je dat ik die gekocht heb 😉 en kijk een naar de Testa Rossa is op een paar jaar al 3x over de kop gegaan.
Porsche is voor velen (gewone werkende mensen net als jullie en ik) onbereikbaar geworden, en niet voor te kopen maar wat voor auto je in feite voor je bedrag krijgt, en daar schort voor prijzen van boven de 30K soms serieus wat aan, terwijl je denk dat je een perfecte gekocht hebt, want is juweeltje meneer en niet meer in deze staat te vinden.
Bullshit, je moest soms een zien wat wij tegenkomen.
Want Porsche levert geld op, en moet kost wat kost blijven rijden en er goed blijven uitzien, al is het maar aan de buitenkant en voor de rest zo goedkoop mogelijk rijdend houden (beun bedrijven en verkopers) die de wrakken opkopen en voor weinig geld oplappen met nieuw kleurtje en leuk opgelapt interieurtje.Maar goed de prijzen, zo zijn er nog merken die een doorstart gaan maken, en bij bepaalde merken is de top bereikt of kan er een ballonnetje knappen.
Tipje. Porsches en andere exclusieve staan ver op top, merk je ook aan veilingen, extreme bedragen zijn er niet meer.
Nieuwkomers: bepaalde types Engelse sportwagens, Franse en Italianen zullen nu naar boven komen, zoek maar eens naar Lancia’s .Er werd hier ergens in een draadje geschreven dat er Belgen waren die Porsches aan het verzamelen waren voor de Aziatische markt die strak open zal gaan, daar werd op gereageerd zo van zullen enkel de exclusieve dan zijn, maar tegendeel is waar, en daardoor zijn de prijzen van de gewone Porsches zo de top in gegaan.
Ik ken zakenmensen die samen de betere en mooiere 911 wegkopen, en hebben er op dit moment al zo’n 150 in opslag staan.
Is een risico, maar is altijd met speculeren of beleggen.
Maar het is zo als altijd, geld maakt geld.Dus snap PDS zijn inzicht en is waar, of je moet stoppen met Porsche rijden, dan kun of heb je een mooie winst hebben 😉
deze vind ik dan naarmate de huidige prijzen nog best ok
http://www.segundamano.es/alicante/porsche-911-911-carrera-coupe-2p/a64995036/?ca=0_s&st=a&c=4(vliegen op alicante, bij mij in het dorp bij l’era ne paella eten, kunt blijven slapen en dan met ne 993 terug naar Belgie rijden)
Inderdaad, als ik je zeg welke Porsche ik heb heb verkocht de laatste jaren !
Er zijn er die verdubbeld zijn (ééntje zelf x4)
Maar het is gewoon een auto om mee te rijden, ik ga er alvast niet in beleggen.
En het blijft toch hetzelfde, je verkoopt duur, maar koopt weer duur ….
Wat ik wel geleerd heb, het MOET allemaal origineel zijn met perfect afgestempelde boek. Ik wou mijn rolkooi eerst wit laten maken, Porsche Eindhoven heeft dat direct afgeraden, als het niet fabrieksorigineel is …..
Het is te gek voor woorden aan het worden. Ik volg al heel lange tijd de tweedehandsmarkt op en elke keer zie ik wagens te koop staan – verkocht worden – en enkele maanden terug te koop staan. Met telkens een hogere vraagprijs. Nu geen P maar zo een Ferrari 348. Die is dat ik weet op minder dan een jaar van 46.000 euro naar 67.000 euro gegaan. Of zoals enkele weken geleden een gele 355. Vraagprijs was 51.000 euro. Ik ga kijken en verkoper wil niet meer aan die prijs verkopen. Staat nu terug op autoscout voor 54.000 euro (zelfde verkoper). Even gaan kijken en staat nu zelfs al aan 67.500 euro geprijsd!
Ik weet nog destijds een 964 carrera 4 (1990). Je was blij als er iemand 800.000 BEF (20.000 euro) voor wou geven. En dat is 15 jaar geleden. Nu zijn die gewoon verdubbelt in prijs. Wat ik wel raar vind is dat de kilometerstand nooit spectaculair is omhoog gegaan?
En om af te sluiten daar iets mooi over. Op autoscout staat een 991 met 56.000 km. Dezelfde wagen staat sinds vorige week ook bij OPC Paal maar met slechts 31.500 km. En zelfde bouwjaar/maand, GT-ziver, natuurleder carrerarrood, handgeschakeld en sport pakket. Lijkt mij dezelfde wagen maar heeft plots twee verschillende kilometerstanden?
[quote=”bladerunner” post=207123]koop ik wel een ander voor 1500 euro.[/quote]
Eeuch…1500 voor originele ? Op kapaza zie je regelmatig sets namaak staan, inclusief banden, voor ronde de 1400. OK, zijn geen echte en misschien minder kwaliteit, maar denk dat dat alleen maar belangrijk is als je er mee gaat racen.[quote=”bladerunner” post=207122][quote=”joebarreke” post=207053]Dan heb ik weer een goede zaak gedaan he Luc ;))[/quote]
Wees maar zeker Bruno, heb je ze er trouwens al opliggen?[/quote]Neen Luc, tijd te weinig en teveel ander werk
[quote=”ikkejb” post=206902]hallo,
ik ben nu al enkele weken het internet in de gaten aan het houden wat zo ongeveer de gemiddelde prijzen zijn van een 911 sc.
deze liggen volgens mij rondt de 30 – 40.000€?
aangezien ik dit nog maar even in de gaten houd vraag ik me af hoe de prijzen zo de laatste jaren geëvolueerd zijn?wat is volgens jullie zo ongeveer de waarde momenteel van een 911?[/quote]
3jaar geleden kocht je gemakkelijk een redelijke rijdende SC voor 13 of 1 met wat werk rond de 10.
Wat mij ook opvalt is dat de Amerikaanse 911S ‘en hier serieus in prijs gestegen zijn. Nochtans meen ik mij een artikel te herinneren waarin stond dat een Amerikaanse S niet hetzelfde is als een Europese, en dus ook niet zoveel waard is. Ze hebben trouwens minder pk’s dan de 165 die mijn gewone 2.7 van ’76 heeft, en deze is volgens mij ook één van de modellen die het minst waarde hebben. Iemand een mening?
Wat ik nog het zotste vind is dat er veel zo gezegde RS of clubsports aangeboden worden aan prijzen hoger dan de fabriek af echte RS of Clubsports.
Momenteel een gele 996 GT3 MKI cs van 2000 ± 100k, heeft GEEN massaschakelaar voor versnellingspook en heeft WEL een handschoenkastje. Dacht niet dat dat klopte. Handschoenkaste toch enkele in de MKII of ben ik fout.
Massa schakelaar ben ik zeker van, die heeft de mijne samen met schakelaartje met trekkabeltje tussen voorruit en kofferklep.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.