Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › evolutie van de prijzen
- Dit onderwerp bevat 284 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 4 maanden geleden door
david.
-
MakerDiscussie
-
9 juni 2015 om 01:02
hallo,
ik ben nu al enkele weken het internet in de gaten aan het houden wat zo ongeveer de gemiddelde prijzen zijn van een 911 sc.
deze liggen volgens mij rondt de 30 – 40.000€?
aangezien ik dit nog maar even in de gaten houd vraag ik me af hoe de prijzen zo de laatste jaren geëvolueerd zijn?wat is volgens jullie zo ongeveer de waarde momenteel van een 911?
-
MakerDiscussie
-
Ik zou ook de delta eens willen zien tussen de VRAAGprijzen op internet en de effectieve verkoopprijzen.
260.000 EUR voor 997 GT3 RS’en lijkt momenteel de richting als ik zo kijk. Knettergek !“fdeville-new”
‘t is maar de vraag of er iemand 4000 euro gaat geven voor originele fuchs velgen… . Maybe…Ik heb ook nog een setje liggen, kom maar halen voor 3000 euro, koop ik wel een ander voor 1500 euro.
[quote=”joebarreke” post=207053]Dan heb ik weer een goede zaak gedaan he Luc ;))[/quote]
Wees maar zeker Bruno, heb je ze er trouwens al opliggen?[quote=”bladerunner” post=207052]Niet alleen de prijzen van onze Porschekes swingen de pan uit, ook de onderdelen ervan.
KLIK[/quote]
‘t is maar de vraag of er iemand 4000 euro gaat geven voor originele fuchs velgen… . Maybe…Niet alleen de prijzen van onze Porschekes swingen de pan uit, ook de onderdelen ervan.
KLIKDe waarde is wat een zot er voor geeft zegt men soms…
Ik kan ook moeilijk nog sommige prijzen geloven. Ik volg dat al zeker een 25 jaar.
Ik denk dat het verschil tussen wat effectief de verkoopprijs is en wat gevraagd wordt vandaag veel groter is dan vroeger, onder andere ook door die programma’s op TV. Ik kan me echt niet indenken dat er iemand zomaar 40-50k gaat neertellen voor bvb een 2.7 of een SC of zelfs een 3.2.
De enige grote onbekende is inderdaad dat verhaal van de chinezen, hoewel ik denk dat dat vooral gaat over de echt exotische en superdure of exclusieve modellen, niet over de doorsnee SC of 3.2 .
Moest dat verhaal van de chinezen er niet zijn dan zou ik van mening zijn dat de prijzen terug gaan dalen, zoals al eens het geval was in het verleden.
Enfin, ondertussen, als er iemand interesse heeft in mijn 2.7 targa (in restauratie), voor 30k mag je hem komen halen hoor. Meer nog, voor die prijs breng ik hem 😉van de oudjes ben ik al lang gestopt met de prijzen te volgen, vind ze gewoon absurd.
[quote=”pvdw” post=206960]
Heb er zo een paar op een watchlist staan, let op onverkocht in laatste anderhalf jaar en toch doet verkoper er doodleuk 20-30-40 tot 80.000€ bij :-$
Ongelooflijk…[/quote]Komt ook door alle auto programma’s op discovery en dergelijke denk ik.
Daar gaat men ook direct de helft of minder bieden om dan aan een sterk verlaagde prijs te kunnen kopen.
Als je vraagprijs dan markt correct is verkoop je niet omdat het verkeerde publiek eropaf komt.
Vraag je wat meer vallen die af en kan je nog wat zakken in prijs.
Ik heb recent een lokale 2de hands auto dealer gesproken, die vertelde mij dat zijn wagens gemiddeld aan 2/3 van de vraagprijs verkocht worden.@ pvdw: de E-type in de etalage van de sanitairboer tegenover jullie dealership moest nog opgespoten worden en wat nieuw chroom krijgen, daarna vraagprijs +95K.
dat zijn serieuze stijgingen 😮 de vraag is nu natuurlijk voor hoeveel ze effectief verkocht worden natuurlijk.
natuurlijk als je als liefhebber echt iets wilt geef je er al snel de prijs voor die gevraagd wordt…Hou het allemaal beetje in de gaten… Net zoals een aantal anderen hier 😉
Stijging op anderhalf jaar is fenomenaal… 25 naar 35 voor sc, 50 naar 80 voor 930, 70 naar 95 voor 993 4s, 75 naar 120 voor 993 turbo, idem voor 997 GT3 RS
EN DENK NIET DAT HET METEEN ZAL BETEREN…. De vraag wordt telkens groter en aanbod kleiner….en elke keer als ik denk dat ik het zotste ben tegengekomen komt er nog straffer.
Heb er zo een paar op een watchlist staan, let op onverkocht in laatste anderhalf jaar en toch doet verkoper er doodleuk 20-30-40 tot 80.000€ bij :-$
Ongelooflijk…En niet alleen Porsche, de duurder en exclusievere modellen gaan ook richting daar.
Sommige vind je daar terug op internet, maar dan met filmpje dat het niet goed gegaan is met chauffeur en vermogen 😉Ze stijgen elk jaar met 20% ongeveer. Maar er elke keer denk je dan, het moet toch aan zen plafond zitten?!
Alles hangt natuurlijk af van de staat van de P.
Maar de verwachtingen zijn dat ze nog blijven stijgen. Als binnen 2 jaar de Aziatische markt open gaat zijn er hier immers weer een pak minder. (De Chineesjes zijn nu al luchtgekoelde P’s aant stockeren in Europa om dan te kunnen verschepen)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.