evolutie van de prijzen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 evolutie van de prijzen

  • Dit onderwerp bevat 284 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door david.
  • Maker
    Discussie
  • hallo,

    ik ben nu al enkele weken het internet in de gaten aan het houden wat zo ongeveer de gemiddelde prijzen zijn van een 911 sc.
    deze liggen volgens mij rondt de 30 – 40.000€?
    aangezien ik dit nog maar even in de gaten houd vraag ik me af hoe de prijzen zo de laatste jaren geëvolueerd zijn?

    wat is volgens jullie zo ongeveer de waarde momenteel van een 911?

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 284)
    • [quote=”Yellow Submarine” post=243136]Met een Cayman lukt het ook prima![/quote]

      Zal dan wel minstens ééntje moeten zijn met PDK !

      😆 😈 😆

        Mooi verwoord maar heeft Foost het over een vrouw of over een Porsche 911 Carrera, want een Porsche 911 Carrera is overduidelijk en “hij”. Wat Porsche Boxsters, Cayman’s, Cayenne’s en transaxels zijn weet ik niet maar een 911 is een “hij”.

        Althans, zo heeft Ferry Porsche himself, hem ooit omschreven. :respekt:

          Mooi verwoord maar heeft Foost het over een vrouw of over een Porsche 911 Carrera, want een Porsche 911 Carrera is overduidelijk en “hij”. Wat Porsche Boxsters, Cayman’s, Cayenne’s en transaxels zijn weet ik niet maar een 911 is een “hij”.

          Althans, zo heeft Ferry Porsche himself, hem ooit omschreven. :respekt:

            Mooi gesproken Foost, zo is het maar net!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :first:

              Mooi gesproken Foost, zo is het maar net!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :first:

                [quote=”Foost” post=243130]Een Carrera is ontworpen met één doel – de eigenaar ervan maximaal rijplezier verschaffen – !
                Dat is altijd het ganse concept rond deze legendarische auto geweest , alle 911 modellen boden en bieden absoluut betrouwbare degelijkheid in combinatie (met voor hun bouwperiode) superieure rijeigenschappen.
                Het daadwerkelijk eigenhandig mogen/kunnen ervaren van deze premium rijervaring is de enige juiste reden om zich dit icoon van verfijnde autotechniek eigen te maken.
                Deze auto’s worden nu wel gekocht door collectioneurs met speculatieve bedoelingen maar daarvoor zijn ze nooit in de eerste plaats gemaakt.
                Dit is een voertuig waarin chauffeurs een andere modus ervaren, de totale en uitgepuurde rij-openbaring zo je wil.
                Beslommeringen, stress, een emotionele dip…. neem plaats in je Carrera voor een ritje en ze voorziet je van de nodige speed en extase om ze in de kortste keren kwijt te raken. Dat is wat deze wagen echt mogelijk maakt, je problemen zijn niet weg maar je hebt ze wel eventjes letterlijk en figuurlijk achter je kunnen laten. Voldoende om er weer een tijdje tegen te kunnen. Is dat niet een miraculeuze ervaring ?
                Automobiel speculanten zijn als pooiers voor deze wonderwagens. Een stal vol raspaardjes – liefdeloos geprepareerd en gemaquilleerd om op te brengen en anders niets.
                Koop ze niet om er materieel rijker van te worden, verwerf ze om er van te genieten, draag er goed zorg voor en ze zal je gegarandeerd genot schenken. Je zal er dan niet aan “verdienen” maar je zal je er ook niet aan ruïneren. Wat de auto zelf je heeft gekost (aankoop en kosten er aan) is niet verloren. Op de waardevastheid kun je bouwen moest de dag ooit komen dat je er noodgedwongen afscheid van moet nemen. De kosten om er mee te rijden moet je beschouwen als hobbykosten, wat deze mademoiselle in de aanbieding heeft mag wat mij betreft wel iets kosten. Een andere hobby kost ook geld, bovendien bespaar je op kosten voor antidepressiva, therapeuten, allerhande illegale recreatieve narcotica etc…Maak je veel gebruik van haar diensten dan geniet je veel maar zwakt de ervaring door de veelvuldigheid wat af. Spreek je haar potentieel slechts weinig aan dan zijn het telkens beklijvende euforische momenten die je nog lang nadien in een roes laten. Kan je eigenlijk wel een prijs plakken op zoveel goeds ? Ervaringen zijn alles en 911 ervaringen bewijzen zich telkens weer als onbetaalbare momenten. Evolutie van de prijzen ??? Wat ze kosten zijn ze dubbel en dik waard ![/quote]

                Zoals je het hier verwoordt, doet me vermoeden dat je zelf aan de champignons hebt gezeten :mrgreen: :mrgreen: 😉
                Grapje hé Foost, ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen :respekt:

                  [quote=”Foost” post=243130]Een Carrera is ontworpen met één doel – de eigenaar ervan maximaal rijplezier verschaffen – !
                  Dat is altijd het ganse concept rond deze legendarische auto geweest , alle 911 modellen boden en bieden absoluut betrouwbare degelijkheid in combinatie (met voor hun bouwperiode) superieure rijeigenschappen.
                  Het daadwerkelijk eigenhandig mogen/kunnen ervaren van deze premium rijervaring is de enige juiste reden om zich dit icoon van verfijnde autotechniek eigen te maken.
                  Deze auto’s worden nu wel gekocht door collectioneurs met speculatieve bedoelingen maar daarvoor zijn ze nooit in de eerste plaats gemaakt.
                  Dit is een voertuig waarin chauffeurs een andere modus ervaren, de totale en uitgepuurde rij-openbaring zo je wil.
                  Beslommeringen, stress, een emotionele dip…. neem plaats in je Carrera voor een ritje en ze voorziet je van de nodige speed en extase om ze in de kortste keren kwijt te raken. Dat is wat deze wagen echt mogelijk maakt, je problemen zijn niet weg maar je hebt ze wel eventjes letterlijk en figuurlijk achter je kunnen laten. Voldoende om er weer een tijdje tegen te kunnen. Is dat niet een miraculeuze ervaring ?
                  Automobiel speculanten zijn als pooiers voor deze wonderwagens. Een stal vol raspaardjes – liefdeloos geprepareerd en gemaquilleerd om op te brengen en anders niets.
                  Koop ze niet om er materieel rijker van te worden, verwerf ze om er van te genieten, draag er goed zorg voor en ze zal je gegarandeerd genot schenken. Je zal er dan niet aan “verdienen” maar je zal je er ook niet aan ruïneren. Wat de auto zelf je heeft gekost (aankoop en kosten er aan) is niet verloren. Op de waardevastheid kun je bouwen moest de dag ooit komen dat je er noodgedwongen afscheid van moet nemen. De kosten om er mee te rijden moet je beschouwen als hobbykosten, wat deze mademoiselle in de aanbieding heeft mag wat mij betreft wel iets kosten. Een andere hobby kost ook geld, bovendien bespaar je op kosten voor antidepressiva, therapeuten, allerhande illegale recreatieve narcotica etc…Maak je veel gebruik van haar diensten dan geniet je veel maar zwakt de ervaring door de veelvuldigheid wat af. Spreek je haar potentieel slechts weinig aan dan zijn het telkens beklijvende euforische momenten die je nog lang nadien in een roes laten. Kan je eigenlijk wel een prijs plakken op zoveel goeds ? Ervaringen zijn alles en 911 ervaringen bewijzen zich telkens weer als onbetaalbare momenten. Evolutie van de prijzen ??? Wat ze kosten zijn ze dubbel en dik waard ![/quote]

                  Zoals je het hier verwoordt, doet me vermoeden dat je zelf aan de champignons hebt gezeten :mrgreen: :mrgreen: 😉
                  Grapje hé Foost, ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen :respekt:

                    Dag Patrick, natuurlijk kan jij met je Boxter ook dat sublieme zorgeloze vrijheidsgevoel ervaren , het gaat er hem alleen bij de luchtgekoelde Carrera modellen (zoals van Triumph1) om dat ze tegenwoordig door speculanten worden opgekocht puur voor het platte geldgewin en niet voor gevoel van onvergelijkbaar welbehagen.

                      Dag Patrick, natuurlijk kan jij met je Boxter ook dat sublieme zorgeloze vrijheidsgevoel ervaren , het gaat er hem alleen bij de luchtgekoelde Carrera modellen (zoals van Triumph1) om dat ze tegenwoordig door speculanten worden opgekocht puur voor het platte geldgewin en niet voor gevoel van onvergelijkbaar welbehagen.

                        Met een Cayman lukt het ook prima!

                        Ach, er zijn zoveel mogelijkheden om de bloedbaan eens te doen circuleren en de dagelijkse zorgen te vergeten. Anderhalf uurtje sporten doet het hem ook. Of een half uurtje bedsport op tijd en stond.. Kost bovendien veel minder!

                        Maar toegegeven, Porsche maakt al jaar en dag wonderbaarlijke machines, met heelkrachtige eigenschappen!

                          Met een Cayman lukt het ook prima!

                          Ach, er zijn zoveel mogelijkheden om de bloedbaan eens te doen circuleren en de dagelijkse zorgen te vergeten. Anderhalf uurtje sporten doet het hem ook. Of een half uurtje bedsport op tijd en stond.. Kost bovendien veel minder!

                          Maar toegegeven, Porsche maakt al jaar en dag wonderbaarlijke machines, met heelkrachtige eigenschappen!

                            Bij een boxster, een cayman, een transaxle…..kan je dat sublieme, zorgeloze, vrijheidsgevoel niet ervaren?
                            😯

                              Bij een boxster, een cayman, een transaxle…..kan je dat sublieme, zorgeloze, vrijheidsgevoel niet ervaren?
                              😯

                                @ Foost

                                + 1 :first:

                                Zou het niet beter kunnen verwoorden. Een off day, dipje of zomaar iets te veel negatieve stress: sleutel in de LINKERhand, turn right en :driver: :driver: :driver: en binnen de kortste keren :happydance: :happydance: :happydance:

                                  @ Foost

                                  + 1 :first:

                                  Zou het niet beter kunnen verwoorden. Een off day, dipje of zomaar iets te veel negatieve stress: sleutel in de LINKERhand, turn right en :driver: :driver: :driver: en binnen de kortste keren :happydance: :happydance: :happydance:

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 284)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.