Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › evolutie van de prijzen
- Dit onderwerp bevat 284 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door david.
-
MakerDiscussie
-
9 juni 2015 om 01:02
hallo,
ik ben nu al enkele weken het internet in de gaten aan het houden wat zo ongeveer de gemiddelde prijzen zijn van een 911 sc.
deze liggen volgens mij rondt de 30 – 40.000€?
aangezien ik dit nog maar even in de gaten houd vraag ik me af hoe de prijzen zo de laatste jaren geëvolueerd zijn?wat is volgens jullie zo ongeveer de waarde momenteel van een 911?
-
MakerDiscussie
-
Een Carrera is ontworpen met één doel – de eigenaar ervan maximaal rijplezier verschaffen – !
Dat is altijd het ganse concept rond deze legendarische auto geweest , alle 911 modellen boden en bieden absoluut betrouwbare degelijkheid in combinatie (met voor hun bouwperiode) superieure rijeigenschappen.
Het daadwerkelijk eigenhandig mogen/kunnen ervaren van deze premium rijervaring is de enige juiste reden om zich dit icoon van verfijnde autotechniek eigen te maken.
Deze auto’s worden nu wel gekocht door collectioneurs met speculatieve bedoelingen maar daarvoor zijn ze nooit in de eerste plaats gemaakt.
Dit is een voertuig waarin chauffeurs een andere modus ervaren, de totale en uitgepuurde rij-openbaring zo je wil.
Beslommeringen, stress, een emotionele dip…. neem plaats in je Carrera voor een ritje en ze voorziet je van de nodige speed en extase om ze in de kortste keren kwijt te raken. Dat is wat deze wagen echt mogelijk maakt, je problemen zijn niet weg maar je hebt ze wel eventjes letterlijk en figuurlijk achter je kunnen laten. Voldoende om er weer een tijdje tegen te kunnen. Is dat niet een miraculeuze ervaring ?
Automobiel speculanten zijn als pooiers voor deze wonderwagens. Een stal vol raspaardjes – liefdeloos geprepareerd en gemaquilleerd om op te brengen en anders niets.
Koop ze niet om er materieel rijker van te worden, verwerf ze om er van te genieten, draag er goed zorg voor en ze zal je gegarandeerd genot schenken. Je zal er dan niet aan “verdienen” maar je zal je er ook niet aan ruïneren. Wat de auto zelf je heeft gekost (aankoop en kosten er aan) is niet verloren. Op de waardevastheid kun je bouwen moest de dag ooit komen dat je er noodgedwongen afscheid van moet nemen. De kosten om er mee te rijden moet je beschouwen als hobbykosten, wat deze mademoiselle in de aanbieding heeft mag wat mij betreft wel iets kosten. Een andere hobby kost ook geld, bovendien bespaar je op kosten voor antidepressiva, therapeuten, allerhande illegale recreatieve narcotica etc…Maak je veel gebruik van haar diensten dan geniet je veel maar zwakt de ervaring door de veelvuldigheid wat af. Spreek je haar potentieel slechts weinig aan dan zijn het telkens beklijvende euforische momenten die je nog lang nadien in een roes laten. Kan je eigenlijk wel een prijs plakken op zoveel goeds ? Ervaringen zijn alles en 911 ervaringen bewijzen zich telkens weer als onbetaalbare momenten. Evolutie van de prijzen ??? Wat ze kosten zijn ze dubbel en dik waard !Een Carrera is ontworpen met één doel – de eigenaar ervan maximaal rijplezier verschaffen – !
Dat is altijd het ganse concept rond deze legendarische auto geweest , alle 911 modellen boden en bieden absoluut betrouwbare degelijkheid in combinatie (met voor hun bouwperiode) superieure rijeigenschappen.
Het daadwerkelijk eigenhandig mogen/kunnen ervaren van deze premium rijervaring is de enige juiste reden om zich dit icoon van verfijnde autotechniek eigen te maken.
Deze auto’s worden nu wel gekocht door collectioneurs met speculatieve bedoelingen maar daarvoor zijn ze nooit in de eerste plaats gemaakt.
Dit is een voertuig waarin chauffeurs een andere modus ervaren, de totale en uitgepuurde rij-openbaring zo je wil.
Beslommeringen, stress, een emotionele dip…. neem plaats in je Carrera voor een ritje en ze voorziet je van de nodige speed en extase om ze in de kortste keren kwijt te raken. Dat is wat deze wagen echt mogelijk maakt, je problemen zijn niet weg maar je hebt ze wel eventjes letterlijk en figuurlijk achter je kunnen laten. Voldoende om er weer een tijdje tegen te kunnen. Is dat niet een miraculeuze ervaring ?
Automobiel speculanten zijn als pooiers voor deze wonderwagens. Een stal vol raspaardjes – liefdeloos geprepareerd en gemaquilleerd om op te brengen en anders niets.
Koop ze niet om er materieel rijker van te worden, verwerf ze om er van te genieten, draag er goed zorg voor en ze zal je gegarandeerd genot schenken. Je zal er dan niet aan “verdienen” maar je zal je er ook niet aan ruïneren. Wat de auto zelf je heeft gekost (aankoop en kosten er aan) is niet verloren. Op de waardevastheid kun je bouwen moest de dag ooit komen dat je er noodgedwongen afscheid van moet nemen. De kosten om er mee te rijden moet je beschouwen als hobbykosten, wat deze mademoiselle in de aanbieding heeft mag wat mij betreft wel iets kosten. Een andere hobby kost ook geld, bovendien bespaar je op kosten voor antidepressiva, therapeuten, allerhande illegale recreatieve narcotica etc…Maak je veel gebruik van haar diensten dan geniet je veel maar zwakt de ervaring door de veelvuldigheid wat af. Spreek je haar potentieel slechts weinig aan dan zijn het telkens beklijvende euforische momenten die je nog lang nadien in een roes laten. Kan je eigenlijk wel een prijs plakken op zoveel goeds ? Ervaringen zijn alles en 911 ervaringen bewijzen zich telkens weer als onbetaalbare momenten. Evolutie van de prijzen ??? Wat ze kosten zijn ze dubbel en dik waard !Ik heb vandaag mijn rijtaks betaald en volgende maand mijn verzekering,dus ik kan nog alle kanten uit;Ik verkoop hem liever aan iemand die hem voor zichzelf houdt en koestert,en echt heel veel moeite om hem te verkopen doen we niet.Ook mond aan mond reclame is dikwijls ook goed.Ik ben op mobile gaan kijken amai ,daar zijn die prijzen wel hoog maar we zien wel misschien is er met de tijd een forumlid die hem graag heeft.Wat de prijzen betreft ik heb mijn 964 cabrio verkocht voor 30.000 euro zie de prijzen nu eens,mijn vrouw haar 944S2 cabrio met 120000 km op den teller voor13.000 euro verkocht zie de prijzen voor zulke wagen in top conditie nu.Wat mij wel plezier doet is dat ik 7 Porsches heb gehad en die rijden nu nog allemaal.Had ik ze allemaal bijgehouden was ik nu een rijke gast.
Ik heb vandaag mijn rijtaks betaald en volgende maand mijn verzekering,dus ik kan nog alle kanten uit;Ik verkoop hem liever aan iemand die hem voor zichzelf houdt en koestert,en echt heel veel moeite om hem te verkopen doen we niet.Ook mond aan mond reclame is dikwijls ook goed.Ik ben op mobile gaan kijken amai ,daar zijn die prijzen wel hoog maar we zien wel misschien is er met de tijd een forumlid die hem graag heeft.Wat de prijzen betreft ik heb mijn 964 cabrio verkocht voor 30.000 euro zie de prijzen nu eens,mijn vrouw haar 944S2 cabrio met 120000 km op den teller voor13.000 euro verkocht zie de prijzen voor zulke wagen in top conditie nu.Wat mij wel plezier doet is dat ik 7 Porsches heb gehad en die rijden nu nog allemaal.Had ik ze allemaal bijgehouden was ik nu een rijke gast.
Had ik ook al tegen Jean gezegd; probeer hem bij te houden man.
Maar als je er effectief maar van technische controle naar de volgende mee rijdt :what:Is het misschien beter om er voor een correcte prijs afscheid van te nemen.
Ik zou eens gaan piepen Jean op mobile.de: ik denk dat je hem wat hoger kan prijzen :first:Had ik ook al tegen Jean gezegd; probeer hem bij te houden man.
Maar als je er effectief maar van technische controle naar de volgende mee rijdt :what:Is het misschien beter om er voor een correcte prijs afscheid van te nemen.
Ik zou eens gaan piepen Jean op mobile.de: ik denk dat je hem wat hoger kan prijzen :first:Zet jouw Porsche aan die vraagprijs op mobile.de en je bent er waarschijnlijk binnen de week vanaf.
Vraag het desnoods aan uw familie of vrienden die meer vertrouwd zijn met zo’n dingen online te zetten.
Die site is echt internationaal gekend en koopjes (zoals ik de jouwe beschouw) blijven nooit lang staan :salut:Ik ging eerst antwoorden van ‘m toch proberen bij te houden, maar als ik dan jouw laatste reply lees moet ik concluderen dat ‘t “op” is, en soms ben je dan beter van er gewoon afscheid van te nemen. De dingen lopen niet altijd zoals we willen spijtig genoeg. Sterkte in elk geval :up:
Zet jouw Porsche aan die vraagprijs op mobile.de en je bent er waarschijnlijk binnen de week vanaf.
Vraag het desnoods aan uw familie of vrienden die meer vertrouwd zijn met zo’n dingen online te zetten.
Die site is echt internationaal gekend en koopjes (zoals ik de jouwe beschouw) blijven nooit lang staan :salut:Ik ging eerst antwoorden van ‘m toch proberen bij te houden, maar als ik dan jouw laatste reply lees moet ik concluderen dat ‘t “op” is, en soms ben je dan beter van er gewoon afscheid van te nemen. De dingen lopen niet altijd zoals we willen spijtig genoeg. Sterkte in elk geval :up:
OK juist ,maar nu kost deze wagen mij per jaar,1550 rijtaks,700 euro verzekering met kleine omium,en een klein onderhoud en TC 350 euro met een max van 200 km in het jaar dus totaal 2500 euro per jaar8 dus iets verdienen zal ik er nooit aan integendeel;en rijden kan ik er niet meer mee dus wordt moeilijk he.Nu kan je misschien zeggen stuur uw nr plaat binnen dan spaar je 6maanden taks,zoals er verschillende dat doen maar daar begin ik niet mee dan moet je geen Porsche hebben vindt ik persoonlijk maar doet ieder zijn goesting mee.
.OK juist ,maar nu kost deze wagen mij per jaar,1550 rijtaks,700 euro verzekering met kleine omium,en een klein onderhoud en TC 350 euro met een max van 200 km in het jaar dus totaal 2500 euro per jaar8 dus iets verdienen zal ik er nooit aan integendeel;en rijden kan ik er niet meer mee dus wordt moeilijk he.Nu kan je misschien zeggen stuur uw nr plaat binnen dan spaar je 6maanden taks,zoals er verschillende dat doen maar daar begin ik niet mee dan moet je geen Porsche hebben vindt ik persoonlijk maar doet ieder zijn goesting mee.
.Zoals hier al aangehaald hebben de prijzen volgens mij ook hun top bereikt, uitzonderingen terzijde gelaten. Wat de 993 betreft kijkende in het verleden, zal deze volgens mij nog in waarde stijgen als hij éénmaal oldtimer is, de eersten dus in 2024. Het feit dat het het laatste luchtgekoelde model is zal hierbij ook spelen. Nu is het dus een kwestie van ze goed te verzorgen en er geregeld eens mee te rijden.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.