evolutie van de prijzen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 evolutie van de prijzen

  • Dit onderwerp bevat 284 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door david.
  • Maker
    Discussie

  • Jens Beernaert
    Deelnemer

      hallo,

      ik ben nu al enkele weken het internet in de gaten aan het houden wat zo ongeveer de gemiddelde prijzen zijn van een 911 sc.
      deze liggen volgens mij rondt de 30 – 40.000€?
      aangezien ik dit nog maar even in de gaten houd vraag ik me af hoe de prijzen zo de laatste jaren geëvolueerd zijn?

      wat is volgens jullie zo ongeveer de waarde momenteel van een 911?

    15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 284)
      • Zoals hier al aangehaald hebben de prijzen volgens mij ook hun top bereikt, uitzonderingen terzijde gelaten. Wat de 993 betreft kijkende in het verleden, zal deze volgens mij nog in waarde stijgen als hij éénmaal oldtimer is, de eersten dus in 2024. Het feit dat het het laatste luchtgekoelde model is zal hierbij ook spelen. Nu is het dus een kwestie van ze goed te verzorgen en er geregeld eens mee te rijden.

          dat was nu eens geen slecht gedacht 😀 😀 😀

            dat was nu eens geen slecht gedacht 😀 😀 😀

              Als ik dat allemaal lees verkoop ik mijn 993 die tip top in orde is met heel weinig km en Belgische wagen voor veel te weinig, en dat ik hem beter in de garage laat staan en er af en toe eens mee rijdt???????

                Als ik dat allemaal lees verkoop ik mijn 993 die tip top in orde is met heel weinig km en Belgische wagen voor veel te weinig, en dat ik hem beter in de garage laat staan en er af en toe eens mee rijdt???????

                  Taxatie laten doen door erkend taxateur (of hoe noemt men zo iemand?) en ja hoor, flink gestegen. Vandaag naar de verzekering voor aanpassing polis.
                  De boodschap is dat goede, Europese, gedocumenteerde G50’s amper te vinden zijn en er is vraag naar vanuit de heimat
                  Ik raad aan om diegene die eentje hebben om deze te laten (her)taxeren. :coolness:

                    Taxatie laten doen door erkend taxateur (of hoe noemt men zo iemand?) en ja hoor, flink gestegen. Vandaag naar de verzekering voor aanpassing polis.
                    De boodschap is dat goede, Europese, gedocumenteerde G50’s amper te vinden zijn en er is vraag naar vanuit de heimat
                    Ik raad aan om diegene die eentje hebben om deze te laten (her)taxeren. :coolness:

                      Aan de hand van de link van DST (waarvoor dank) http://www.classic-analytics.de mijn wagen ook eens ingegeven en vastgesteld dat de prijzen toch weer flink gestegen zijn. Daarna gecheckt op Autoscout en Mobile, auto’s vergeleken met de mijne :wtf: :wtf: en ja hoor, ik moet dringend terug een taxatie laten doen voor de verzekering.

                        dat is niet zo abnormaal denk ik, heb zelf de voorbije 3 jaren al 4 fun auto’s gekocht waarvan er al 3 terug de deur uit zijn, en dat binnen het jaar, ééntje zelfs na 1 maand, enkel de P heb ik niet verkocht na één jaar, omdat ik er nog altijd zot van ben maar soms heb je iets anders op het oog en wil je iets nieuws, kijk naar PDS, die heeft soms nog niet de tijd gehad om z’n tank leeg te rijden of hij heeft hem al verkocht :happydance:

                        PM

                          [hide]Ik heb momenteel een grijze 4s coupe op het oog, 2002 , tiptronic en een dikke 100.000 km op de teller. Wel al drie vorige eigenaren. Dan vraag je jezelf toch af waarom mensen zo’n mooie wagen van de hand doen. :think: [/hide]

                              lees deze eens door; een 986 en 996 delen voor bijna 50% elkaars onderdelen en problemen.

                              een prijsindicatie zal afhankelijk van coupé/cabrio, handbak/tiptronic, KMstand, … beginnen net onder 30 K euro als ondergrens en gaan tot +55 K euro

                              PM

                                [hide]zou er mij iemand kunnen vertellen wat de huidige correcte VERKOOP prijzen zijn van een 996 4s? Waarop moet er gelet worden bij aankoop? Ik vermoed dat er veel gelijken zijn met de “gewone” 996, bv condensoren, radiatoren, mayo, koelvloeistof, waterpomp, of vergeet ik iets? [/hide]

                                  heb zelf ook al met het gedacht gespeeld om de mijne, 3.2 Cabrio G50 te koop te zetten zodra het weer beter wordt maar heb er zelf al handen vol geld ingestoken om hem top te zetten en nu weet ik wat ik heb, een auto die tip-top in orde staat, zonder me zorgen te moeten maken dat ik de volgende jaren buiten normaal onderhoud, overwachtte kosten zal hebben. voor minder dan 60.000 gaat hij hier nooit buiten ( en dan nog neem je dan het risico dat je hem te vlug zou verkocht hebben als de prijzen blijven stijgen wat ze wellicht zullen blijven doen) zeker als ik rondkijk wat anderen voor een zelfde wagen in :censored: conditie durven te vragen :what: en dan, koop ik een andere P dan weet je niet wat je mag verwachten, voor hetzelfde geld ben je nadien nog meer kwijt voor een minderwaardig exemplaar.
                                  t’zal altijd wel iets zijn zeker 🙄

                                    [quote=”Rufie” post=229714]Leuk als je G50 hebt, maar ik zou vandaag zelf nooit 55k geven voor dergelijke 911.
                                    2 jaar geleden had je daar bijv. een exclusieve 993 4S voor. Te gek voor woorden.[/quote]

                                    Had je toen eentje moeten kopen, nu 115.000€ voor een 4S

                                    545623018059797.jpg

                                  15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 284)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.