Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › evolutie van de prijzen
- Dit onderwerp bevat 284 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door david.
-
MakerDiscussie
-
9 juni 2015 om 01:02
hallo,
ik ben nu al enkele weken het internet in de gaten aan het houden wat zo ongeveer de gemiddelde prijzen zijn van een 911 sc.
deze liggen volgens mij rondt de 30 – 40.000€?
aangezien ik dit nog maar even in de gaten houd vraag ik me af hoe de prijzen zo de laatste jaren geëvolueerd zijn?wat is volgens jullie zo ongeveer de waarde momenteel van een 911?
-
MakerDiscussie
-
Dacht mijn G50 deze zomer mss weg te doen. Prijs in gedachten was wel een stuk minder… nog even wachten dus 😉
Leuk als je G50 hebt, maar ik zou vandaag zelf nooit 55k geven voor dergelijke 911.
2 jaar geleden had je daar bijv. een exclusieve 993 4S voor. Te gek voor woorden.Deze voormiddag wat liggen rondstruinen op het web naar 911jes met G50 boite en ik stel vast dat ik de mijne eigenlijk weer maar eens moet laten her-taxeren. Ik vind geen enkele waar ik mee zou wisselen onder de 55.000 euro.
Misschien toch maar eens beginnen denken om hem te verkopen en iets anders aan te schaffen. 🙁nog steeds zelfde handelaar…
Soms helpt het de prijs te verhogen. In dit geval…Wel vreemde verkoopstechniek. Auto waar je al 5 jaar niet vanaf raakt, 5000 euro bij kletsen. :coolness:
Is mss ondertussen al 5 keer van handelaar gewisseld :engeltje:Op foto zien de meeste er proper uit.
Tis al wel even geleden dus alles weet ik niet meer. Wat me bijgebleven is: achterste zitjes waren harder versleten dan de voorzetels,.. de vernis/verf van de remklauwen was aan het afbladderen… Algemene indruk: afgeleefde wagen,
Feit dat deze al 5 jaar te koop staat zegt wel genoeg
Staat die daar nog steeds te koop?
Toen ik op jacht was naar mijn 996 ben ik naar deze gaan kijken bij die handelaar, dat was in 2011!
Moest iemand van plan zijn om te gaan kijken: puur tijdverlies
Het beste bewijs dat de 996 4S sterk aan het stijgen is:
toen ik de mijne aankocht in juli 2015 stond de onderstaande al te koop voor €29.950. Nu is er €5000 bij… :wtf:
http://gocar.be/nl/autovlan/tweedehands-auto/Porsche/996/Carrera-4S-kjbdu37zIdem bij mij, ik kreeg al 2 keer een fenomenaal bod op GT3 maar ik beleef er zoveel plezier aan en wat moet ik dan kopen in de plaats ?
Een klassieke Porsche is ruim twee keer zoveel waard geworden
Bloedrode klassieke Ferrari’s staan in Maastricht, naast klassieke BMW’s en Porsches. En de komende dagen moet op de beursvloer van de InterClassics duidelijk worden hoe populair deze auto’s inmiddels zijn geworden. Want de prijzen van oldtimers gaan al jaren omhoog.
‘Vooral een Porsche 911 uit eind jaren zestig is nu gewild’, zegt beursdirecteur Erik Panis. ‘Die auto kocht je tien jaar geleden voor €30.000 of €40.000 en levert nu wel rond een ton op, en dat trekt ook weer nieuwe handelaren en bezoekers. Er zijn ook mensen die een auto zien als een belegging, al hebben de meeste mensen ook wel echt iets met de auto die ze kopen.’Dat prijzen stijgen, is al een trend van enkele jaren. Volgens de website van taxateur Hagerty is eerdergenoemde Porsche – mits in topconditie – zelfs in 2,5 jaar tijd in waarde verdubbeld en ook andere klassiekers gingen afgelopen jaren hard omhoog.
‘Sommige Ferrari’s zijn zelfs tien keer meer waard geworden sinds 2000’, zegt mobiliteitshistoricus Vincent van de Vinne – die enkele boeken schreef over beleggen in klassiekers. ‘In dezelfde tijd is de AEX juist gehalveerd.’
Toch waarschuwt hij niet zomaar in auto’s te beleggen. ‘Het is niet zoals een aandeel Shell wat je koopt. Je hebt ook te maken met stallingskosten en met onderhoud, en die kosten kunnen meer zijn dan de waardestijging van de auto. Het loont daarom niet als je een auto hebt van bijvoorbeeld €15.000. Maar als je een echt dure klassieker hebt, dan kan het wel zin hebben.’
Dat auto’s zo hard in waarde stegen, komt volgens kenners vooral door de kredietcrisis. Vanaf 2008 zakten aandelenkoersen, daalden spaarrentes en bleek vastgoed een onzekere belegging. Vermogenden gingen meer geld in klassiekers steken en dat leidde volgens liefhebbers tot grote prijsstijgingen. Vooral sportauto’s van pakweg veertig jaar oud zijn populair geworden, zeker als een auto puntgaaf is en nog uit originele onderdelen bestaat.
Hoeveel een klassieker nu precies waard is, blijft alleen gissen. De cijfers van Hagerty zeggen veel, maar niet alles omdat veel handelaren nooit laten weten voor hoeveel een auto is verkocht. Daarbij kan de waarde zelfs nog per kleur auto aanzienlijk verschillen. En niemand kan garanderen dat de waardestijging van afgelopen jaren doorzet.
‘Wij horen ook niet precies voor hoeveel een auto is verkocht. We weten niet eens hoeveel auto’s er worden verkocht op de beurs’, zegt Panis. Maar hij krijgt wel een vermoeden door de vele bordjes ‘verkocht’, die hij aan het einde van de beurs ziet staan.
Panis wijst erop dat het nog steeds meer een markt is voor liefhebbers dan voor beleggers. Hij verwacht dit jaar iets meer bezoekers dan de 27.000 van vorig jaar, waaronder investeerders en handelaren, maar ook vaders die met hun zoon naar mooie auto’s willen kijken. En hij is positief door de interesse van de markt. ‘We hebben een wachtrij voor handelaren die willen deelnemen.’
En van sommige auto’s is hoge waarde gewoon zonneklaar, zegt Panis. ‘De duurste auto hier is denk ik wel een BMW 507 uit de jaren vijftig. Er zijn er maar 254 van gemaakt, en de auto zal wel tussen de €1,5 mln of € 2 mln opbrengen. Wij krijgen daar trouwens niets van, behalve dan exposure’, lacht hij. ‘Maar dat is ook wat waard.’
auteur: Jeroen Koot
Geld op spaarboekje laten staan is in mijn ogen behoorlijk dom.
Naar mijn mening, beter investeren in :
– (bepaalde) auto’s
– immoGeld op spaarboekje laten staan is in mijn ogen behoorlijk dom.
Naar mijn mening, beter investeren in :
– (bepaalde) auto’s
– immo
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.